Fitness Seller

Cardio verdelen over de dag? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

stefano

Novice
Lid geworden
28 jul 2018
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
98kg
Hoi allemaal, ik vroeg mij af.

Als ik 5 minuten touwtje spring op een snelheid van 120-160 sprongen per minuut, en dit 12x op een dag doe, heb ik dan dezelfde kcalverbranding als ik 1 uur achter elkaar touwtje spring? Want technisch gezien ben ik in totaal een uur aan het touwtje springen. Maar kcalverbranding heeft toch ook met de intensiteit te maken? Dus ik wil graag weten of 5 minuten x 12 op een dag dezelfde uitkomsten heeft dan 1 uur achterelkaar.

Alvast bedankt!
 
Als je diezelfde intensiteit een uur kunt vasthouden wel. Maar waarschijnlijk is dat niet geval. Al snap ik niet waarom je 12x per dag zou willen touwtjespringen. Douche je dan ook 12x? :p
 
Ik dacht dat je het ging opdelen in 2 sessies, 12x, wat is deze?!
 
Als je diezelfde intensiteit een uur kunt vasthouden wel. Maar waarschijnlijk is dat niet geval. Al snap ik niet waarom je 12x per dag zou willen touwtjespringen. Douche je dan ook 12x? :p

Als je niet zo vaak uit je kamer komt is 1 x per dag genoeg :p
 
Ik dacht dat je het ging opdelen in 2 sessies, 12x, wat is deze?!
Vind het behoorlijk knap als iemand die net begint met touwtje springen de conditie heeft van een bokser die een halfuur lang kan touwtje springen op 120-160 sprongen per minuut
 
Vind het behoorlijk knap als iemand die net begint met touwtje springen de conditie heeft van een bokser die een halfuur lang kan touwtje springen op 120-160 sprongen per minuut
Dan kun je ook gewoon met intervallen of rustpauze 1 sessie / training doen.
 
Dan kun je ook gewoon met intervallen of rustpauze 1 sessie / training doen.
Ik kan wel bijvoorbeeld 5 min springen en 4 min pauze houden, en zo door gaan.
 
Wat is trouwens je doel? Puur voor vetverbranding zou ik gewoon cardio doen.
 
Wat is trouwens je doel? Puur voor vetverbranding zou ik gewoon cardio doen.
Mijn doel is vetverbranding, maar omdat ik laatst knie tendonitis heb opgevangen door het overbelasten van mijn benen met leg press, wil ik gaan touwtje springen omdat ik daarmee niet zo veel belast als dat ik met rennen of fietsen doe.
 
Mijn doel is vetverbranding, maar omdat ik laatst knie tendonitis heb opgevangen door het overbelasten van mijn benen met leg press, wil ik gaan touwtje springen omdat ik daarmee niet zo veel belast als dat ik met rennen of fietsen doe.
Een crosstrainer is goed bij slechte knieën.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Niet als het touwspringen nog niet vlot genoeg gaat...
Rond de 120-160 sprongen per minuut, 5 minuten en dan een paar minuten pauze. Lijkt me snel genoeg.
 
Ik kan wel bijvoorbeeld 5 min springen en 4 min pauze houden, en zo door gaan.

Hoe lang wil je zo bezig zijn ? Kruipt veel te veel tijd in imo.

En als je het gaat verdelen over 12 x per dag,hoe lang voordat je er een paar gaat overslaan?

Doe mij dan maar 1 sessie cardio ipv 12x per dag 5 minuten te gaan liggen touwspringen.
 
Hoe lang wil je zo bezig zijn ? Kruipt veel te veel tijd in imo.

En als je het gaat verdelen over 12 x per dag,hoe lang voordat je er een paar gaat overslaan?

Doe mij dan maar 1 sessie cardio ipv 12x per dag 5 minuten te gaan liggen touwspringen.

Liggend touwtjespringen lijkt mij daarentegen wel verdómd moeilijk. Tevens verband je dan ook een stuk minder Kcal dan wanneer je staat I guess. :flexbiceps:
 
Hoe lang wil je zo bezig zijn ? Kruipt veel te veel tijd in imo.

En als je het gaat verdelen over 12 x per dag,hoe lang voordat je er een paar gaat overslaan?

Doe mij dan maar 1 sessie cardio ipv 12x per dag 5 minuten te gaan liggen touwspringen.
Ik bedoelde het meer van 12 x verdelen en dan rond de 4 min rust, zoiets tenminste.
 
Liggend touwtjespringen lijkt mij daarentegen wel verdómd moeilijk. Tevens verband je dan ook een stuk minder Kcal dan wanneer je staat I guess. :flexbiceps:

Al liggend touwspringen,prober maar eens. Veel vermoeiender hoor :)
 
Mijn doel is vetverbranding, maar omdat ik laatst knie tendonitis heb opgevangen door het overbelasten van mijn benen met leg press, wil ik gaan touwtje springen omdat ik daarmee niet zo veel belast als dat ik met rennen of fietsen doe.
Wie beweert dat touwtjespringen niet zo belastend is wanneer je tendinitis hebt? Is dat wel zo?
 
Back
Naar boven