Fitness Seller

Hoe om te gaan met houseparty's / drugsgebruik? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

anhaedra

Cool Novice
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
56
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
79kg
Ik ga geregeld naar een houseparty / dancefestival. Daar komt ook wat drugsgebruik bij kijken, niet al te gek, maar toch.

De volgende ochtend ben ik 1-2 kg kwijt, maar dat zit er 1-2 dagen later weer (bijna) helemaal aan. Dit is dus voornamelijk vochtverlies, dat merk ik ook aan m'n drink- en plasgedrag.

Maar ik evalueer m'n gewicht wekelijks, en dan blijkt toch dat ik aankom in een normale week, en meestal afval in de week na een feestje.

Ik houd me 100% aan m'n dieet op dagen dat ik festivals bezoek. Eet tegenwoordig zelfs een extra maaltijd op het festival ter compensatie.

Ik zie daar uiteraard veel mensen lopen die hetzelfde doen als ik: krachttraining en drugs gebruiken. Dus ik vroeg me af: hoe gaan jullie hiermee om? Hoeveel kcal eet je bijv. extra? En doe je dit alleen op de dag zelf, of ook naderhand?

Tips en tricks?
 
Drugs+are+bad+wwwyoutubecomwatchvuh7l8dxh8m+_ddd1586b70d4725c8b1a6a86db7b01bd.jpg
 
Beste advies is kappen met die shit, I know... Maar ik probeer gewoon m'n 2 grootste passies te combineren. :) En ik ben niet de enige, vandaar deze rondvraag.
 
Nog een extra maaltijd eten, aangezien je erg veel verbrand op zo'n festival.
 
Staat in zn text dat hij dit al doet.
Staat ook in zijn text dat die dan alsnog afvalt.
Pakt die hierbij nog een extra maaltijd is het probleem opgelost.
 
Inderdaad gewoon steeds meer vreten totdat ik niet meer afval... simpel zat eigenlijk. Het lijkt soms net of ik later in de week pas afval, maar ja, dagelijks wegen zegt sowieso niet zo veel omdat je gewicht nou eenmaal fluctueert, zeker na zo'n festival.

Als ik wel eens iets gebruik in een privé-setting, dan val ik meestal niet af. Het is dus misschien meer nog het stampen en lopen de hele dag (en nacht) dat erin hakt.

Probeer momenteel ook zeer secuur te clean-bulken, met carb cycling en intermittent fasting enzo. Bij het minste geringste schiet je dan onder je onderhoud, natuurlijk.
 
wel nogal moeilijk voor anderen om te zeggen hoeveel kcals je extra moet eten.
 
Inderdaad gewoon steeds meer vreten totdat ik niet meer afval... simpel zat eigenlijk. Het lijkt soms net of ik later in de week pas afval, maar ja, dagelijks wegen zegt sowieso niet zo veel omdat je gewicht nou eenmaal fluctueert, zeker na zo'n festival.

Als ik wel eens iets gebruik in een privé-setting, dan val ik meestal niet af. Het is dus misschien meer nog het stampen en lopen de hele dag (en nacht) dat erin hakt.

Probeer momenteel ook zeer secuur te clean-bulken, met carb cycling en intermittent fasting enzo. Bij het minste geringste schiet je dan onder je onderhoud, natuurlijk.

niet misschien volgens mij :)
 
Zeg me nou niet dat drugs geen kwaad kunnen... :)
 
Op weken waar je niet naar een feest gaat --> Je houd je goed aan je voeding --> Je komt aan.
Op weken waar je wel naar een feest gaat --> Je houd je goed aan je voeding --> Je valt af.

Het enige verschil tussen deze twee scenario is het feestje. Oftewel je verbrand op het feestje dusdanig veel dat je meer dan het gehele overschot van de week verbrand.
De vraag is dan hoeveel verbrand je MEER op zo een dag vergeleken met een normale dag?

Als ik dit moet inschatten, dan zijn dit zeker 2000 kcal meer dan normaal (en dan ben ik heel voorzichtig. Als jij 8 uur flink losgaat, kunnen dit er ook 3000-3500 zijn). Afhankelijk van de drugs die je gebruikt, zul je echter weinig eetlust hebben. Het wordt dus heel lastig om de 5000-6000 kcal die je op zo een dag verbruikt ook te nuttigen.
 
Je verbrand echt verschrikkelijk veel op zo'n festival, je gaat (als het goed is) gewoon iets van 10 uur los hé.
Ik probeer in de bulk altijd gewoon zo veel mogelijk te eten.
 
Op weken waar je niet naar een feest gaat --> Je houd je goed aan je voeding --> Je komt aan.
Op weken waar je wel naar een feest gaat --> Je houd je goed aan je voeding --> Je valt af.

Het enige verschil tussen deze twee scenario is het feestje. Oftewel je verbrand op het feestje dusdanig veel dat je meer dan het gehele overschot van de week verbrand.
De vraag is dan hoeveel verbrand je MEER op zo een dag vergeleken met een normale dag?

Als ik dit moet inschatten, dan zijn dit zeker 2000 kcal meer dan normaal (en dan ben ik heel voorzichtig. Als jij 8 uur flink losgaat, kunnen dit er ook 3000-3500 zijn). Afhankelijk van de drugs die je gebruikt, zul je echter weinig eetlust hebben. Het wordt dus heel lastig om de 5000-6000 kcal die je op zo een dag verbruikt ook te nuttigen.
Omdat ik clean-bulk, heb ik een klein overschot, ik mik op max. 250 gram per week aankomen. Ik sta niet 10 uur non-stop te beuken, ook veel chillen en ouwehoeren, en sowieso is het meestal techno, dus dat zijn vrij relaxte danspasjes. :) Maar dan nog is het kcal-verschil groter dan ik me realiseerde, thanks voor deze analyse.

Ik behoud m'n eetlust gewoon, vandaar ik prima een extra maaltijd kan hebben. De middelen en doseringen die ik gebruik laten dat ook toe. Ik zal gewoon proberen nog meer te vreten, gevoelsmatig ben ik mezelf dan aan het vetmesten, maar goed.

Maakt het nog uit of ik vooral vooraf / tijdens / naderhand extra eet? Denk dat vooraf en tijdens het beste is.
 
Probeer eens wat hoger in vet te gaan zitten qua voeding, bovenop je schema dat je al hanteert.
 
Omdat ik clean-bulk, heb ik een klein overschot, ik mik op max. 250 gram per week aankomen. Ik sta niet 10 uur non-stop te beuken, ook veel chillen en ouwehoeren, en sowieso is het meestal techno, dus dat zijn vrij relaxte danspasjes. :) Maar dan nog is het kcal-verschil groter dan ik me realiseerde, thanks voor deze analyse.

Ik behoud m'n eetlust gewoon, vandaar ik prima een extra maaltijd kan hebben. De middelen en doseringen die ik gebruik laten dat ook toe. Ik zal gewoon proberen nog meer te vreten, gevoelsmatig ben ik mezelf dan aan het vetmesten, maar goed.

Maakt het nog uit of ik vooral vooraf / tijdens / naderhand extra eet? Denk dat vooraf en tijdens het beste is.

Zelfs met heel rustig dansen verbrand je al snel een 300 kcal extra per uur (ten opzichte van zitten). Een hele dag op de been en vrij actief zijn scheelt toch enorm veel kcal. Als je op de week van een feestje 6 dagen 250 kcal surplus hebt. Maar netto afvalt. Dan heb je de dag van het feest meer dan 1500 kcal extra verbrand..

Begin voorzichtig. Pak op zo een dag 1500 kcal extra. Bekijk enkele malen of dit voldoende is (of dat je toch nog meer moet eten op zo een dag). Betreft vetmesten: Zelfs tijdens een lean bulk ontkom je er meestal niet aan dat je toch iets in vet aankomt. Hanteer voor jezelf een buffer van bijvoorbeeld 12-15%. Je blijft enkele maanden bulken tot je de 15% aanraakt. Dan cut je in 5-6 weken omlaag naar 12%. Dan kun je weer een X aantal maanden bulken tot je aan de 15% zit. Zo wordt je niet te vet.

Als je heel snel van die 12 naar 15% stijgt tijdens het bulken (bijvoorbeeld al na 2 maanden), dan zit je te hoog qua kcal inname. Blijf je droog maar stijgt gewicht niet/ nauwelijks dan moeten de kcal wat hoger.
 
Ik heb de laatste paar feestjes 1 extra maaltijd à 500 kcal genuttigd. Dat is dus wel beter, maar niet genoeg. Ga nu 1000 kcal proberen. Dan evt. 1500 kcal, etc.

Ik ben nu lekker droog maar veel te licht. Punt is dat ik dat prima vind -- droog / afgetraind zijn heeft voor mij prioriteit, alle extra spiermassa die ik krijg is een bonus. Wil dus niet noemenswaardig vetter worden, ook niet tijdelijk. Vandaar dat ik experimenteer met Intermittent Fasting en carb/calorie cycling, net zolang totdat ik de perfecte formule heb gevonden voor een goede clean bulk. Zeker met die feestjes tussendoor is dat een heel gepuzzel. :) Veel trial & error, en tussendoor afvallen, waardoor ik weer opnieuw moet gaan bulken. Maar geduld is het sleutelwoord. En liever dat dan andersom, snap je? Te snel aankomen. Ben tevreden met lichaam dat ik nu heb.

Heb wel het idee dat het mogelijk is, alleen die feestjes blijven roet in het eten gooien. Omdat ik heb onderschat hoeveel extra kcal je verbrandt, blijkt nu.
 
Redelijk droog en afgetraind zijn en spiermassa opbouwen kan samengaan. Maar...

Echter zul je een kcal surplus moeten hanteren om aan te komen in gewicht / spiermassa. Het vet% zal dan ook wel iets stijgen. Zeker als je goed droog bent zal je lichaam bij een kcal overschot eerder geneigd zijn deze kcal op te slaan als vet.

Vaak zie ik dat mensen dit doel nastreven, maar zodra er ook maar een paar ons vet op het lichaam is bijgekomen (wat vaak vrij snel gebeurt als je heel droog bent en een caloriesurplus gaat hanteren), gaan de kcal weer omlaag en willen ze dit eraf cutten. Zo blijf je natuurlijk in een circel rondgaan. Netto winnen ze in een jaar vrijwel niets.

Als je het hele jaar met 6-8% wilt rondlopen, dan wordt het bijna onmogelijk om als naturel spiermassa op te gaan bouwen. Ongeacht carb / calorie cycling, lean bulken, etc etc. Terwijl het een heel ander verhaal wordt als je bijvoorbeeld 12% jaar rond wil aanhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven