AndroidHealthClinic

2 kilo aankomen zonder pure krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KillashawMMA

Cool Novice
Lid geworden
3 aug 2018
Berichten
49
Waardering
66
Lengte
1m73
Massa
64kg
Vetpercentage
14%
Hi allen,

Even voorstellen, ik ben 20 jaar en al vanaf mijn 8e actief in de vechtsport. Tussendoor op mijn 16e een uitstapje gemaakt naar fitness en toen ook in korte tijd redelijk gespierd geworden, echter merkte ik in een kickboks gevecht dat je spierconditie toch achteruit gaat als je zwaar gaat liften en hierdoor heb ik besloten de zware gewichten even te laten voor wat het was.

Momenteel ben ik van plan om een gewichtsklasse hoger te gaan vechten en hierdoor kan ik dus 2 kilo (spier)massa aankomen, ik heb mezelf een halfjaar gegeven voor de overgang zodat ik het geleidelijk kan doen.

Ik doe in mn kickboks trainingen natuurlijk wel het nodige S&C maar zonder echt zware gewichten zegmaar, dus meer gericht op spieruithoudingsvermogen.

Ik ben 1.73 en weeg 58 kilo. Mn doel is om naar de 60/61 te gaan waarbij mn vetpercentage wel een beetje omhoog kan maar niet zoals bij een echte bulk.

Ik hou momenteel de volgende macro's aan: 2300 kcal, 250gr carbs, 140gr eiwit, 70gr vet.

Hou ik daarmee een beetje de juiste macro's aan voor mijn doel? Heb het gevoel dat ik misschien iets te veel vet eet ( wel "goede" vetten al pindakaas) maar ik zie niet in hoe ik dit enorm naar beneden zou kunnen krijgen. Eet al behoorlijk clean voor mn gevoel. En hebben jullie nog tips qua voeding?
 
Holy fuck jij bent licht.
2300 Kcal is veels te weinig denk ik.
 
Inderdaad ga maar gerust richting de 2500-2800
 
Holy fuck jij bent licht.
2300 Kcal is veels te weinig denk ik.
Haha ja, zeker op dit forum. Maar 2500-2800 kcal en dan wel dezelfde macro's aanhouden?
 
Begin maar eens met elke dag 2600 kcal. E150, K300, V88. Doe dat een maand en kijk wat er gebeurt. Ik verwacht dat je wel een pond tot een kilo aankomt. (Kom je niet aan, verhoog je met 250 en bekijkt het opnieuw een maand).
 
Begin maar eens met elke dag 2600 kcal. E150, K300, V88. Doe dat een maand en kijk wat er gebeurt. Ik verwacht dat je wel een pond tot een kilo aankomt. (Kom je niet aan, verhoog je met 250 en bekijkt het opnieuw een maand).
Thanks, zal hier omheen dan even een nieuw voedingsschema gaan maken, nog tips voor het eten van veel koolhydraten? Eiwitten zit ik momenteel op 120-130g per dag dus die naar 150 krijgen zal geen probleem zijn hetzelfde geldt voor de vetten, koolhydraten zit ik momenteel tussen de 200-250 en eet voor mn gevoel al best veel ;)
 
Thanks, zal hier omheen dan even een nieuw voedingsschema gaan maken, nog tips voor het eten van veel koolhydraten? Eiwitten zit ik momenteel op 120-130g per dag dus die naar 150 krijgen zal geen probleem zijn hetzelfde geldt voor de vetten, koolhydraten zit ik momenteel tussen de 200-250 en eet voor mn gevoel al best veel ;)
als je op jouw lengte zo extreem licht bent zul je niet veel spiermassa hebben dus is gainen geen enkel probleem
 
Thanks, zal hier omheen dan even een nieuw voedingsschema gaan maken, nog tips voor het eten van veel koolhydraten? Eiwitten zit ik momenteel op 120-130g per dag dus die naar 150 krijgen zal geen probleem zijn hetzelfde geldt voor de vetten, koolhydraten zit ik momenteel tussen de 200-250 en eet voor mn gevoel al best veel ;)

Fruit, rijstwafels, havermout, aardappels, brood...
 
Eet gewoon als een vent ... 200 gram ongekookte rijst ipv van 80 gram rijst met 400 gram broccoli enzo waar je niks aan hebt om maar een voorbeeld te geven.

200 gram kip erbij of biefstuk ... halve liter chocolademelk om het weg te spoelen en je zit al op de helft ... zo moeilijk is het niet.

Maak het jezelf niet te moeilijk ... je hoeft niet 6 keer per dag te eten... het mag ook 2 keer grote maaltijden zijn.

Verdere tips : richt je niet te veel op het havermout , zilvervliesrijst , zoete aardappel verhaal...het mag ook wat anders zijn.... denk aan tortilla's , spaghetti , pannenkoeken......
 
heb als ontbijt vandaag en pre workout 2 bakken sushi van AH en 2 muffins gegeten zat met 1 meal op 1600kcal lekker makkelijk
 
heb als ontbijt vandaag en pre workout 2 bakken sushi van AH en 2 muffins gegeten zat met 1 meal op 1600kcal lekker makkelijk
Zo hoort het ook ... geen laffe 600 calorieen maaltijden :cool:
 
Back
Naar boven