XXL Nutrition

minder sterk in een andere gym ?

Bezoekers in dit topic

timowamel

Novice
Lid geworden
23 mei 2016
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
99kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen van het BB forum ik zal mij even voorstellen.
ik ben Timo kom uit Wamel (in de buurt van Tiel) en ik train nu al zo'n 5 jaar

Ik ben sinds deze maand begonnen met trainen bij een andere sportschool nadat ik 5 jaar lang trainden bij een sportschool die kwa apparatuur waardeloos was, waardoor ik niet meer groeide.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan uitleggen hoe het kan dat ik hier veel minder sterk ben.
(voorbeeld) mijn bench max was 150 kg en nu heb ik al moeite met 100 kg voor een aantal reps, terwijl ik dat eerst voor 10 Reps deed met gemak.

Voeding is het zelfde als hiervoor dus daar kan het niet aan liggen.

Groet timo :)
 
Laatst bewerkt:
Dat een BB lichter is of een katrol anders loopt kan ik nog mee inkomen, maar dat verklaart niet dit verschil. KG vs. LBS?
 
Dat een BB lichter is of een katrol anders loopt kan ik nog mee inkomen, maar dat verklaart niet dit verschil. KG vs. LBS?
klopt! daarom vind ik het zo raar dan er ineens zo'n verschil is, het is ook alleen met de standaard borst oefeningen. (fly's en press oefeningen) alles is in kg
 
Als je denkt dat je niet meer groeit omdat de apparatuur slecht is, heb ik mijn twijfels bij dat behoorlijk hoge niveau van jou.
De sportschool had geen eens een leg press of iets, en je kent mij niet eens. als je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks!
 
Laatst bewerkt:
De sportschool had geen eens een leg press of iets, en je kent mij niet eens. als je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks!

Dat hoge niveau is er gewoon niet
En je profiel foto zegt al genoeg fake stats...

Ontopic het bankje van de bench kan breder zijn of smaller waardoor je minder kracht hebt. Je gewichten uit oude gym waren niet echt de kilo's die er op stonden. Je kan zelf toch wel wat verzinnen pannenkoek
 
moet iets op mentaal vlak zijn , iets krachtverlies door andere / nieuwe apparaten is wel mogelijk maar niet op deze schaal ,

je hebt nu eenmaal een basis van 5 jaar training die niet 1-2-3 weg is,


voor een 20 jarige heb je overigens toch een heel goed fysiek afgaande op je profielfoto ( biceps -onderarm ratio)



alleen het hoog niveau gedeelte had je beter achterwege gelaten ,sporten op hoog niveau in onze sport is slechts een kwestie van jarenlang heel hoog gedoseerd kuren,

talent en inzet komen op grote afstand op de 2e en 3e plaats ,alle mooie verhalen ten spijt
 
Laatst bewerkt:
Dat hoge niveau is er gewoon niet
En je profiel foto zegt al genoeg fake stats...

Ontopic het bankje van de bench kan breder zijn of smaller waardoor je minder kracht hebt. Je gewichten uit oude gym waren niet echt de kilo's die er op stonden. Je kan zelf toch wel wat verzinnen pannenkoek
Wat lul jij nou met je fake stats idioot reageer gwn niet dan. Ik kom hier gewoon om hulp te vragen niet om afgekraakt te worden!
 
moet iets op mentaal vlak zijn , iets krachtverlies door andere / nieuwe apparaten is wel mogelijk maar niet op deze schaal ,

je hebt nu eenmaal een basis van 5 jaar training die niet 1-2-3 weg is,


voor een 20 jarige heb je overigens toch een heel goed fysiek afgaande op je profielfoto ( biceps -onderarm ratio)



alleen het hoog niveau gedeelte had je beter achterwege gelaten ,sporten op hoog niveau in onze sport is slechts een kwestie van jarenlang heel hoog gedoseerd kuren,

talent en inzet komen op grote afstand op de 2e en 3e plaats ,alle mooie verhalen ten spijt
Bedankt voor je antwoord!, ik denk zelf ook aan dat het waarschijnlijk ligt aan de bankjes die dubbel zo breed zijn. En het mentale gedeelte.

Met hoog niveau bedoelde ik meer om duidelijk te maken dat ik niet een beginner ben die niks weet. Aangezien dit mijn eerste post is en wss ook de laatste..
 
50 kilo verschil op je bench tussen de ene gym en de andere? De breedte van een bankje is een verwaarloosbare factor om zo'n bizar verschil te verklaren, tenzij je ineens benched op een bankje van 10 cm breed. Ook het mentale aspect zou wel heel heftig moeten zijn.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de gewichten in één van de gyms gewoonweg niet kloppen. Hoe is het dan op je andere lifts? Barbell rows, OH presses, squats etc.?
 
50 kilo verschil op je bench tussen de ene gym en de andere? De breedte van een bankje is een verwaarloosbare factor om zo'n bizar verschil te verklaren, tenzij je ineens benched op een bankje van 10 cm breed. Ook het mentale aspect zou wel heel heftig moeten zijn.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de gewichten in één van de gyms gewoonweg niet kloppen. Hoe is het dan op je andere lifts? Barbell rows, OH presses, squats etc.?

Ik zelf denk nu dat die schijven van de nieuwe gym misschien niet kloppen. Aangezien mijn oude sportschool nieuwe schijven had.

Met barbell rows precies het zelfde het voelt zwaarder.
Squats en oh presses heb ik nog niet gedaan, omdat ik het nieuwe apperatuur waar ik nog nooit mee heb getraind eerst wil uit proberen.
Bedankt voor je reactie!
 
Ik kan toch moeilijk geloven dat er in eender welke gym platen liggen waarop "20 kg" staat die eigenlijk 30 kilo wegen of omgekeerd :thinking:
 
zou jammer zijn,mensen met jouw ervaring kunnen we hier goed gebruiken
ik baal gewoon dat mijn eerste post al meteen begon met een aantal vervelende reacties, terwijl we allemaal de zelfde passie hebben.
 
Ik kan toch moeilijk geloven dat er in eender welke gym platen liggen waarop "20 kg" staat die eigenlijk 30 kilo wegen of omgekeerd :thinking:
klopt ja, maar als ik de week ervoor 100 kg bench voor 10 reps en de week later net 80kg voor 5 reps.
ik heb zelf aantal jaren aan powerliften gedaan dus aan techniek kan het niet liggen
 
Misschien dan toch even navragen of uitzoeken bij de sportschool zelf? Of probeert t nogmaals bij een andere sportschool om erachter te komen welk gewicht nou klopt.

No offence , maar dat er een marge van 50kg in zit is apegeil toch?
 
Misschien dan toch even navragen of uitzoeken bij de sportschool zelf? Of probeert t nogmaals bij een andere sportschool om erachter te komen welk gewicht nou klopt.

No offence , maar dat er een marge van 50kg in zit is apegeil toch?

klopt maar de 150 was wel 1rep max van 1/2 maand geleden.
dat had ik misschien er bij moeten melden :P
 
klopt maar de 150 was wel 1rep max van 1/2 maand geleden.
dat had ik misschien er bij moeten melden :P
Zelfs al zou je 2 maanden niet trainen dan zou je nog veel meer moeten kunnen. Als ze een weegschaal in de gym hebben kan je eens een plaat wegen en misschien de barbell. In het ergste geval loopt je ego een klein deukje op, maar heb je wel weer een nieuw doel.
 
Back
Naar boven