Fitness Seller

Beginnen met afvallen?

Bezoekers in dit topic

Lotte

Novice
Lid geworden
4 aug 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
70kg
Hoi Allemaal,

Mijn naam is Lotte, ik ben 22 jaar, 170cm en weeg 70 kilo. Ik zou graag 6 kilo willen afvallen (om weer op mijn gewicht van een jaar geleden te zitten). Ik ben nog nooit eerder bezig geweest met afvallen dus weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Hebben jullie tips voor mij? Wat ik het beste kan eten, hoeveel koolhydraten per dag, hoe lang ik er over moet doen etc.? Sinds kort kickboks ik 2 x per week en ik hardloop zo af en toe.

Alvast bedankt!
 
Ik zou je aanraden om er structuur in aan te brengen. Te beginnen bij je voeding: bereken je onderhoud en creeer vervolgens een tekort. Weeg jezelf regelmatig (in de ochtend, na toiletbezoek) en kijk naar de trend. Val je af? Dan verander je niets. Kom je aan of blijf je stabiel, verlaag je je kcal. Een goede richtlijn is 0,5 kg per week verliezen. Qua macro's ga je uit van 2xbw aan grammen eiwit, 1xbw gr vet en de rest van je kcal vul je aan met koolhydraten.
Dan moet je nog je training structureren. Dus niet onregelmatig hardlopen, maar een x aantal keer per week. Krachttraining is zeer aan te raden om spierverlies te voorkomen. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je je heupen/billen niet wil verliezen. Mocht je krachttraining gaan doen, staan er stickies op dit forum over hoe je dat het best kunt aanpakken. Houd er dan rekening mee dat je niet én veel krachttraining gaat doen én veel cardio. Succes!
 
Ik zou zoals al aangegeven is hierboven aan krachttraining gaan doen. En in de eerste plaats een voedingsschema opstellen. bijkomen is boven onderhoud eten,stabiel blijven op onderhoud eten.

Om af te vallen moet je onder je onderhoud eten.
 
Als tip ; zoek een aantal voedingsmiddelen die je sowieso wilt eten en download myfitnesspall, zo kun je ook nog ''redelijk'' variëren met je voeding.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik heb mijn voedingsschema nu bijna klaar, ik heb nu 1700 kcal. Ik vroeg mij alleen nog af of het beter is om de dagen dat ik train meer kcal te eten of dat het beter is om elke dag evenveel te eten? En kickboksen is toch ook een vorm van krachttraining? :)
 
Bedankt voor de reacties!

Ik heb mijn voedingsschema nu bijna klaar, ik heb nu 1700 kcal. Ik vroeg mij alleen nog af of het beter is om de dagen dat ik train meer kcal te eten of dat het beter is om elke dag evenveel te eten? En kickboksen is toch ook een vorm van krachttraining? :)
Neen.

Het verbruikt natuurlijk wel extra kcals.
 
Back
Naar boven