MuscleMeat

Full upperbody workout met dumbbells (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Hallo allen,

Waarom is het zo moeilijk om een full uperbody workout met dumbbels te vinden?
Ik wil graag 3 keer per week (het liefst vaker maargoed de spierenhebben tijd nodig om te herstellen) trainen.

Is er nergens een lijstje met bijv 8 oefeningen met de aantal sets/reps erbij?

Ik las sowieso dat meer dan 2 sets geen zin had?

Hoe meer video's ik op youtube kijk hoe meer desorrienteert ik raak.. Het lijkt wel of ze allemaal wat anders
zeggen. Ik hoor echt heel graag jullie advies.

Ik hoef alleen upperbody, want ik train ook 2 keer in de week met voetbal training mn benen! En daarnaast ga ik dus volledig voor bodybuilding met 3 keer in de week thuis trainen met dumbbels en een bench. (ik heb boven op zolder mn eigen workout room gemaakt)

Ook houd ik me volledig aan mn voedingsschema, daar ben ik inmiddels redelijk bekend mee!

Alvast super bedankt, dit forum heeft mij al echt heel veel geholpen.
 
Hallo allen,

Waarom is het zo moeilijk om een full uperbody workout met dumbbels te vinden?
Ik wil graag 3 keer per week (het liefst vaker maargoed de spierenhebben tijd nodig om te herstellen) trainen.

Is er nergens een lijstje met bijv 8 oefeningen met de aantal sets/reps erbij?

Ik las sowieso dat meer dan 2 sets geen zin had?

Hoe meer video's ik op youtube kijk hoe meer desorrienteert ik raak.. Het lijkt wel of ze allemaal wat anders
zeggen. Ik hoor echt heel graag jullie advies.

Ik hoef alleen upperbody, want ik train ook 2 keer in de week met voetbal training mn benen! En daarnaast ga ik dus volledig voor bodybuilding met 3 keer in de week thuis trainen met dumbbels en een bench. (ik heb boven op zolder mn eigen workout room gemaakt)

Ook houd ik me volledig aan mn voedingsschema, daar ben ik inmiddels redelijk bekend mee!

Alvast super bedankt, dit forum heeft mij al echt heel veel geholpen.

:headbang:
 
Dit moet een troll zijn.
Een slechte ook trouwens.
 
Ik weet niet eens wat ik fout zeg.. Vertel het dan even, dan weet ik iig wat ik verkeerd doe ;)
 
Waarom geen sportschool?
 
Je traint je benen niet door te voetballen noch door te fietsen.

En wat bodyweight squats e.d. die je mss doet tijdens een voetbaltraining gaan je ook niks opleveren qua spiermassa.
 
Laatst bewerkt:
Dat je je benen niet hoeft te trainen omdat je voetbalt is natuurlijk onzin. Je kunt naast je trainingen ook best een paar oefeningen voor benen doen. Wat denk je dat Christiano Ronaldo zijn benen niet traint omdat hij voetbalt?

Anyways. Naast je voetbal dus twee keer benen, kun je ook prima thuis doen. Of bedoel je dat je met de voetbal training (anders dan rennen op het veld) je benen traint in een gym of oefeningen van de trainer ofzo? Desalniettemin nog steeds je benen trainen qua krachttraining.

(walking) lunges
DB romanian deadlift
DB Squat
Goblet squat
Bulgarian splitsquat

Het zijn maar een paar voorbeelden die je makkelijk thuis kunt doen.

Voor je upperbody vind ik het altijd raar dat mensen nooit oefeningen kunnen vinden.. Maar misschien komt het omdat ik al zolang upperbody doe dat ik de meeste wel weet.

DB rows voor je rug
BB bent over row voor je rug
DB curls voor je biceps
DB Press / flyes voor je chest
DB kickback voor je tricep (of benchdips)
Upright row voor je schouders/traps
DB Seated presses voor je schouders
BB Military press
DB Sideraises voor je schouders
DB frontraises voor je schouders
DB of BB shrugs voor je traps

Al moet ik eerlijk bekennen dat er ik van mening ben dat er weinig van komt als je thuis gaat trainen met een paar gewichtjes en een bench. Maar wellicht heb je het goed voor elkaar en kun je zo uit de voeten.
 
Bedankt voor de reacties!

https://imgur.com/a/WDe3T9n

Dit is mijn workout schema nu, ik twijfel zeer of mijn sets/reps goed zijn en of ik niet nog een oefening moet toevoegen voor mijn upperbody?
heb het gevoel dat het een beetje weinig is. Ik doe trouwens voor het opdrukken een tijd aangezien ik echt slecht ben in opdrukken.
Dan kan je wel zeggen ja daar moet je doorheen, maar echt na 13-14x dan kan ik eruit persen wat ik wil, dan kom ik niet meer omhoog.
Daarom doe ik nu een tijd periode zodat ik tussen eventueel kan planken als een kleine rust en misschien dan er nog 1 uit kan persen..

Betreft mijn benen! Die oefeningen ga ik toevoegen als extra's na mijn voetbal training! Ik wil namelijk graag mijn benen fit en fris hebben voor de voetbal
training begint. Vandaar dat ik ze niet meeneem in mijn upperbody training de dagen dat ik niet voetbal.
 
je workoutschema nu zuigt. Ik heb je al een legio aan oefeningen gegeven waar je wel wat mee kunt.
Waarom doe je in hemelsnaam maar 2 sets. Aan 24 reps gaat je lichaam niks hebben.

Het is moeilijk advies geven aangezien we niet weten met hoeveel kg DB's / BB je te werk gaat. Maar met een beetje logisch nadenken kom je een eind.
3 á 4 sets, reprange tussen de 8-12, afhankelijk van je hoeveelheid gewicht.

succes ermee.
 

Hierom begon ik met 2 sets.. En dit is wat ik bedoel, zo confusing..
Wat bedoelt hij hiermee dan ?
 
Lees dat topic van mijn link dan toch, dit is de eerst zin die daar te lezen is.

Als een beginnende krachtsporter is het moeilijk om te bepalen hoe je nu eigenlijk het beste kunt starten. Op internet staan duizenden voorbeelden die elkaar allemaal lijken tegen te spreken en in de sportschool moet je maar afwachten of het beginnersschema dat je van de medewerker krijgt voorgeschoteld wel goed genoeg is.
 
Wat als ik mijn schema helemaal 2 keer doe? of kan ik beter per oefening ineens 4 sets doen.
of alle oefeningen eerst 2 sets, en vervolgens alles nog 2 sets?

huidige schema : https://imgur.com/a/WDe3T9n
 

up7o4s.jpg
 
Als ik dit soort antwoorden blijf krijgen wordt het inderdaad nooit wat,
maar goed, ik zoek wel weer verder..
 
Knul.
Kies 2/3 oefeningen per spiergroep, doe 4 sets van 8-12 herhalingen per oefening.
Train benen alsof er geen morgen is. Focus op de grote spiergroepen, en denk serieus na over een abbo bij de sportschool.
Kies oefeningen zoals HillR aangaf.
 
Back
Naar boven