MuscleMeat

Voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Adam-Be

Novice
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
95kg
Vetpercentage
32%
Hallo allemaal,

Ik ben Adam 30 jaar en uit Belgie (omgeving Antwerpen).
Ik heb na zes jaar totaal geen sport of beweging besloten om me terug in te schrijven in de sportschool.
Nu ben ik al een goed twee maanden bezig. Ik ben in die zes jaar serieus bij gekomen (in vet) en zou
graag me vet percentage zo snel mogelijk laten zakken.
Ik weet dat ik met alleen trainen dit niet zal bereiken dus let ik ook op men eten.
Ben momenteel 95 kg en mijn lengte is 172cm. vetpercentage boven de 30%.

Ik probeer zes keer per week te trainen. Mijn trainingschema ziet er zo uit:
Ma: Borst triceps
Di: Rug biceps
Wo: Benen schouders
dagje rust
En dan telkens terug opnieuw...

Mijn voedselschema ziet er als zo uit:
Ontbijt: glas vers geperste pempelmoessap, drie eieren (soms gewoon zo, soms roerei)
Middagmaal: 200 gram kipfilet met 70 gram rijst
tussendoortje: 250 gram magere kwark of eiwttenreep
Avondmaal: 200gram kipfilet met groenten (sla, komkommer, tomaten, wortel)
Tijdens het trainen neem ik een shake in. Ik doe dan twee goeie scheppen whey met water (goed voor 50gr eiwitten)

Een keer per week eet ik dan zalm en een keer ook magere rundsvlees ter vervanging van de kip.
Ook rijst durf ik soms te verwisselen met aardappelen.

Wat raden jullie me aan, waar kan het beter in mijn trainingschema of voedselschema. Ik ben van plan om de dagje rust weg te laten
en dan buik te trainen met cardio (al heb ik hier er een hekel aan en geraak ik maar telkens niet gemotiveerd om op die loopband te stappen)

Ik neem ook nog als supplementen het volgende:
Stackers 4: 1 pil na het ontbijt (vetverbrander)
Opti-men: 3 pillen per dag

Moet er wel bij zeggen dat ik bij het begin van mijn trainingen (2maanden geleden) 98/99 woog.

Alle hulp is welkom en ik apprecieer ieder zijn advies.
 
Aan de mods, als deze topic in de verkeerde afdeling is geplaatst, mijn excuses. Kunnen jullie het dan aub rechtzetten? Bedankt.
 
vermeld even de voedingswaardes en je energiebehoefte wanneer je feedback wilt ontvangen
 
wat betreft je schema, ga werken met een bestaand schema..waarom het wiel opnieuw willen uitvinden?
 
wat zijn dit voor producten ?: Stackers 4: 1 pil na het ontbijt (vetverbrander)
Opti-men: 3 pillen per dag
 
klinkt meer als supps :P
 
Zijn gwn supps
Stackers: vetverbrander
Opti men: vitamines

Wat betreft de schema. Train gwn graag met een split schema. Heeft niks te maken met de wiel uit te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Zijn gwn stops.
Stackers: vetverbrander
Opti men: vitamines

Wat betreft de schema. Train gwn graag met een split schema. Heeft niks te maken met de wiel uit te vinden.

Je mist het punt maar dat maakt verder ook niet uit. Succes verder!
 
Een ''Bro-split'' is het schema wat jij momenteel volgt. En voor ''natty'' mensen is dit verre van een optimaal schema. Je lichaam dient de spiergroepen vaker te prikkelen dan 1 keer per week. Dus in plaats van dat je lekker stront eigenwijs je eigen dingetje gaat lopen doen, moet je misschien wat doen met de adviezen. En anders is een forum niks voor jou.

Daarnaast als ik je voedingsschema zo bekijk, is dit bij lange na niet genoeg voor jouw gewicht. Ook niet voor afvallen. (kan het ook mis hebben)
Lees ook even de sticky's wat betreft een trainings en voedingsschema. Het meest ideale is fullbody / upper-lower om mee te beginnen. En leuk die fatburners, maar beter geef je je geld uit aan fatsoenlijk eten ipv die onzinnige meuk.
 
Veel meer vetten eten, ik zie alleen 3 eieren. Waar bak je in?
 
Dus als ik het goed begrijp. Jullie advies is dat ik beter met een Full Body schema te trainen? Ook al ga ik zes keer per week? Met men huidige schema train ik alle spiergroepen uitgebreid twee keer per week. Is dit dan niet voldoende?

Ik waardeer jullie meningen en advies, en wil niet eigen wijs over komen. Maar als ik ga trainen wil ik die dag echt voelen dat ik een spiergroep heb getraind. Bij een FuLL body schema heb ik dit gevoel niet. Kan ook aan mij liggen.
 
Veel meer vetten eten, ik zie alleen 3 eieren. Waar bak je in?
Olijfolie. Heb nu ook kokosolie aangeschaft. Ga deze ook is proberen.
 
Dus als ik het goed begrijp. Jullie advies is dat ik beter met een Full Body schema te trainen? Ook al ga ik zes keer per week? Met men huidige schema train ik alle spiergroepen uitgebreid twee keer per week. Is dit dan niet voldoende?

Ik waardeer jullie meningen en advies, en wil niet eigen wijs over komen. Maar als ik ga trainen wil ik die dag echt voelen dat ik een spiergroep heb getraind. Bij een FuLL body schema heb ik dit gevoel niet. Kan ook aan mij liggen.
er zijn heel veel goede full body programma's te vinden alles van reg park's 5x5 tot sl ,starting strenght , zelfs de icf novice 5x5 is goed te doen .
En opakken met een novice programma na 6 jaar geen krachttraining is niet verkeerd
 
Dus als ik het goed begrijp. Jullie advies is dat ik beter met een Full Body schema te trainen? Ook al ga ik zes keer per week? Met men huidige schema train ik alle spiergroepen uitgebreid twee keer per week. Is dit dan niet voldoende?

Ik waardeer jullie meningen en advies, en wil niet eigen wijs over komen. Maar als ik ga trainen wil ik die dag echt voelen dat ik een spiergroep heb getraind. Bij een FuLL body schema heb ik dit gevoel niet. Kan ook aan mij liggen.

Als jij denkt dat je op jouw gevoel moet afgaan en niet met een schema moet gaan werken die is opgesteld door iemand die al tig jaar in het vak zit en al heel wat mensen begeleid heeft, dan kom je in mijn ogen inderdaad en tikkeltje eigenwijs over ja

Overigens heb ik nog niets van voedingswaardes gezien...moet je zelf weten natuurlijk maar waarom een topic openen als je er toch niets mee doet.
 
Als jij denkt dat je op jouw gevoel moet afgaan en niet met een schema moet gaan werken die is opgesteld door iemand die al tig jaar in het vak zit en al heel wat mensen begeleid heeft, dan kom je in mijn ogen inderdaad en tikkeltje eigenwijs over ja

Overigens heb ik nog niets van voedingswaardes gezien...moet je zelf weten natuurlijk maar waarom een topic openen als je er toch niets mee doet.

Met een FB schema of UB/LB train je gemiddeld 4x per week. Vandaar ik dit niet ziet zitten. Ik train 6x per week soms zelf 7x.

Ik ga soms zelf twee x en doe ik in de ochtend cardio.

Vandaar ik wil trainen met een split schema. Omdat ik veel tijd heb en er echt wil in vliegen.

Wat de voedingswaarde betreft. Ik ben ermee bezig en zal deze een van deze dagen hier delen.
 
Als je overgewicht hebt en net begint met trainen lijkt het me beter om niet elke dag te trainen, ik snap dat de motivatie meestal het grootst is als je net start maar zou toch oppassen ivm overbelasting, beetje opbouwen kan nooit kwaad

+ wat de rest zegt, neem een bestaand bewezen schema
 
je bent hoe dan ook je krachtbasis kwijt , dus wat is de issue van een traditioneel programma ipv een programma voor mensen op een bizarre drugstack ?
 
Totaal calorieën: 2214
Totaal Koolhydraten: 173g
Totaal Eiwitten: 200g
Totaal vetten: 80g

Ontbijt: 3 eieren, 2 sneedjes volkoren brood met 4sneedjes kipfilet beleg
Middagmaal: 400g kipfilet gebakken in 10g kokosolie, 70g basmati rijst
Tussendoor: 250g kwark
Avondmaal: 200g kipfilet gebakken in 5g kokosolie, salade
Rond de training: 1 banaan ervoor en eiwittenshake erna

Ben ook gestopt met de supplement stacker.
Opti-men ga ik wel blijven innemen aangezien deze gewoon vitamines bevat. Als de pot op is stop ik hier ook mee.

Dan had ik nog een vraag. Ik train soms heel laat rond 23u/24u. Na de training neem ik dan de shake en ga ik slapen.
Is dit nadelig om zo laat te trainen? Omdat na de training meteen geslapen word en niet gegeten? Of kan het geen kwaad.
 
Met een FB schema of UB/LB train je gemiddeld 4x per week. Vandaar ik dit niet ziet zitten. Ik train 6x per week soms zelf 7x.

Ik ga soms zelf twee x en doe ik in de ochtend cardio.

Vandaar ik wil trainen met een split schema. Omdat ik veel tijd heb en er echt wil in vliegen.

Wat de voedingswaarde betreft. Ik ben ermee bezig en zal deze een van deze dagen hier delen.

6/7 x per week is dan ook overbodig (blessures/herstel)

Je kan op de dagen dat je geen kt doet ook gewoon cardio doen.

Wat is je onderhoud?
 
Back
Naar boven