Fitness Seller

Rust breuk (1 bezoeker)

Hand gebruiken?

  • NEE MONGOOL

    Stemmen: 6 75,0%
  • JA STEL JE NIET AAN

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal stemmers
    8

Bezoekers in dit topic

Luus2405

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
24 okt 2017
Berichten
1.922
Waardering
3.886
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
24%
Hoi allemaal!

Na de nodige grappen en het oneindige zelfspot over mijn gebroken hand... hier toch een beetje onrust.

Ik heb mijn mitella nauwelijk omgehad, ik vind het een irritant ding en houd liever zelf mijn hand omhoog...

Daarnaast... mijn duim en wijsvinger zitten niet in het gips... gevolg... ik pak dingen vast.. gebruik me hand alsnog een beetje.. ook bijvoorbeeld op het werk... orders inpakken. Tuurlijk voel ik het wel, maar echt pijn kan ik het niet noemen.

Ik heb nog nooit wat gebroken... dus... is het schadelijk als ik toch wat dingetjes doe?
Heb namelijk het idee dat mensen vinden dat ik wel wat meer zelf kan... :o
 
Ik heb verscheidene botbreuken gehad, 6 in totaal en deed in principe ook gewoon alles wat ik kon.
De eerste week/ max twee weken afhankelijk van de pijn deed ik wel echt rustig aan maar daarna deed ik gewoon mijn ding.

Botbreuken waar het over ging;
3x pols (link 2 rechts 1)
Onderarm dwars doormidden (spaakbeen en ellepijp, botten waren 90 graden gebroken o.O)
Sleutelbeen
Teen (die telt niet echt)

Of het echt kwaad kan weet ik niet maar bij mij is alles altijd gewoon goed geheeld dus het zal wel meevallen
 
Ik heb verscheidene botbreuken gehad, 6 in totaal en deed in principe ook gewoon alles wat ik kon.
De eerste week/ max twee weken afhankelijk van de pijn deed ik wel echt rustig aan maar daarna deed ik gewoon mijn ding.

Botbreuken waar het over ging;
3x pols (link 2 rechts 1)
Onderarm dwars doormidden (spaakbeen en ellepijp, botten waren 90 graden gebroken o.O)
Sleutelbeen
Teen (die telt niet echt)

Of het echt kwaad kan weet ik niet maar bij mij is alles altijd gewoon goed geheeld dus het zal wel meevallen

Wauw, heftige breuken.. dan valt die van mij wel mee :P


Ik ben van plan om volgende week naar de fysio te gaan, sowieso voor mijn schouder nu, door het niet trainen echt weer veel last. Misschien kan hij me vertellen wanneer ik weer mag deadliften :P
 
Wauw, heftige breuken.. dan valt die van mij wel mee :P


Ik ben van plan om volgende week naar de fysio te gaan, sowieso voor mijn schouder nu, door het niet trainen echt weer veel last. Misschien kan hij me vertellen wanneer ik weer mag deadliften :P

Fysio ben ik ook geweest na een aantal breuken.
Kon soms na de gipsperiode niet mijn volledige ROM meer gebruiken.
Geen idee of je daar problemen mee zal krijgen in jouw geval tho (wat voor Rom heeft een pink nou :p)
Kwa krachttraining kan ik je niet echt advies geven want in die tijd deed ik dat zelf nog niet, zal de fysio je vast wel vertellen inderdaad.
 
Tijd geleden schouder gebroken.
Aantal weken fysio en rust, na 6 weken ben ik weer rustig aan gaan trainen.
Laat je informeren door een degelijke fysio en/of adviserend chirurg van ziekenhuis.
Als je te snel aan de slag gaat en je hand verneukt, ben je nog verder van huis..
 
Eens met barebald. Dit is een bodybuilding forum, niet de eerste hulp afdeling van een ziekenhuis. Vraag hen wat je wel en niet mag doen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon luisteren naar de chirurg.
 
Ik begrijp jullie reacties, maar de chirurg zie ik volgende week pas.
Ik bedoel ook zeer zeker niet bovenlichaam trainen en of zwaar tillen, maar gewoon simpel broek los doen, veters strikken enzo.

Het gaat dus echt om simpele handelingen.

Overigens voelt het momenteel of er wat tegen mijn gips drukt op de plek waar het gebroken is. Geen idee wat het is, maar vervelend voelt het wel :P
 
Je hand heeft rust nodig om de breuk weer te herstellen. Lijkt me niet bevorderlijk als je er dingen mee doet. Zelfs je knoop van de broek komt best wat inspanning voor de vingers bij kijken. Ik zou het echt complete rust geven, zeker als het vervelend voelt enz. Dan kun je volgende week in het zkh vragen of je al wat meer kunt doen..
 
Je hand heeft rust nodig om de breuk weer te herstellen. Lijkt me niet bevorderlijk als je er dingen mee doet. Zelfs je knoop van de broek komt best wat inspanning voor de vingers bij kijken. Ik zou het echt complete rust geven, zeker als het vervelend voelt enz. Dan kun je volgende week in het zkh vragen of je al wat meer kunt doen..

Dit is echt onmogelijk voor me XD maar goed...

Krijg zoveel last van mijn schouders en nek door die kut mitella

Wat kan een mens spijt hebben van iets zeg :P
 
Dit is echt onmogelijk voor me XD maar goed...

Krijg zoveel last van mijn schouders en nek door die kut mitella

Wat kan een mens spijt hebben van iets zeg :P

Snap ik :( toch zul je moeten babe, anders heb je jezelf er alleen nog maar langer mee. Het is nu even afzien... maar anders duurt het alleen maar langer voor je.. en als je door je koppigheid :kiss: het erger maakt en misschien zelfs blijvende klachten er aan over houdt heb je alleen nog maar meer spijt..
 
Snap ik :( toch zul je moeten babe, anders heb je jezelf er alleen nog maar langer mee. Het is nu even afzien... maar anders duurt het alleen maar langer voor je.. en als je door je koppigheid :kiss: het erger maakt en misschien zelfs blijvende klachten er aan over houdt heb je alleen nog maar meer spijt..

Zeker waar.

Ik wordt nooit meer dronken en misschien toch maar iets van boksen gaan doen............
 
In dit geval is de enige functie van de mitella het hoog houden van de hand om te veel zwelling te voorkomen. Als je dat ook zonder mitella kunt, kun je prima zonder.
 
Zeker waar.

Ik wordt nooit meer dronken en misschien toch maar iets van boksen gaan doen............

Als je dan maar je tegenstander een gebroken kaak slaat ipv je zelf een gebroken hand :P :P
 
In dit geval is de enige functie van de mitella het hoog houden van de hand om te veel zwelling te voorkomen. Als je dat ook zonder mitella kunt, kun je prima zonder.

Probleem dan is dat ik mijn hand dus stiekem ga gebruiken....










Overigens... legday kan wel gewoon toch... alleen op machines.
Mijn hand klopt daarna wel en voelt beetje vreemd maar als ik niet meer kan trainen dan.....



:sad:
 
Overigens... legday kan wel gewoon toch... alleen op machines.
Mijn hand klopt daarna wel en voelt beetje vreemd maar als ik niet meer kan trainen dan.....
No problem. Het enige wat er eigenlijk mis kan gaan is dat het scheef aan elkaar groeit door het onnodig te belasten, maar daarvoor zit er dus gips omheen.
 
Kan toch nooit goed zijn dat de hand daarna klopt en vreemd aanvoelt? Dus eigenlijk dat je lichaam aangeeft dat de belasting teveel was.

Maar ach, no problem, kan alleen scheefgroeien :haha:

Ik begrijp wel dat mensen graag bezig blijven, maar ten koste van je lichaam? :dunno: Uiteindelijk is het eigen schuld dikke handbreuk, nu even op de blaren zitten en straks weer op volle kracht er tegen aan (in de gym, niet tegen de muur), ipv je herstel nu belemmeren door zo graag te willen.
 
Kan toch nooit goed zijn dat de hand daarna klopt en vreemd aanvoelt? Dus eigenlijk dat je lichaam aangeeft dat de belasting teveel was.

Maar ach, no problem, kan alleen scheefgroeien :haha:

Ik begrijp wel dat mensen graag bezig blijven, maar ten koste van je lichaam? :dunno: Uiteindelijk is het eigen schuld dikke handbreuk, nu even op de blaren zitten en straks weer op volle kracht er tegen aan (in de gym, niet tegen de muur), ipv je herstel nu belemmeren door zo graag te willen.

Ja ik vind het lastig hoor... niet trainen betekend kronkel in mijn hoofd momenteel.

En zo lang ik het bij machines houd belast ik mijn hand niet lijkt mij... waarom klopt dat stomme ding dan zo.. ???

heb al hetgevoel dat ik al 80kg ben aangekomen.... en dat terwijl ik dagelijks op 2000/2200c zit. Notfair.
 
Back
Naar boven