XXL Nutrition

Bokszak ophangen, maar hoe?

Bezoekers in dit topic

shreddy

Novice
Lid geworden
16 aug 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
90kg
Vetpercentage
21%
Beste forum leden,

Ik heb sinds mijn 15e tot mijn 20e ongeveer gekickbokst. ik ben toen overgestapt op fitness maar de kickboks drang is toch weer omhoog gekomen.
Voordat ik weer lessen wil gaan volgen wil ik eerst thuis oefenen en kijken of het mij nog wel ligt.
Nu wil ik dus thuis een bokszak ophangen. de bokszak is 1.80m lang en rond de 50kilo zwaar.
Hij word opgehangen in de schuur beneden (ik woon in een appartement).
De schuur bestaat uit bakstenen muren en een betonnen plafond.

Nu de vraag, hoe?
Ik hang hem het liefst aan de muur d.m.v. een beugel, maar wat voor soort schroeven o.i.d. moet ik gebruiken?
en is een bakstenen muur genoeg om een bokszak van 50 kilo te dragen?
Dus, als iemand zelf ervaring heeft of er meer over weet dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Shreddy
 
Beste forum leden,

Ik heb sinds mijn 15e tot mijn 20e ongeveer gekickbokst. ik ben toen overgestapt op fitness maar de kickboks drang is toch weer omhoog gekomen.
Voordat ik weer lessen wil gaan volgen wil ik eerst thuis oefenen en kijken of het mij nog wel ligt.
Nu wil ik dus thuis een bokszak ophangen. de bokszak is 1.80m lang en rond de 50kilo zwaar.
Hij word opgehangen in de schuur beneden (ik woon in een appartement).
De schuur bestaat uit bakstenen muren en een betonnen plafond.

Nu de vraag, hoe?
Ik hang hem het liefst aan de muur d.m.v. een beugel, maar wat voor soort schroeven o.i.d. moet ik gebruiken?
en is een bakstenen muur genoeg om een bokszak van 50 kilo te dragen?
Dus, als iemand zelf ervaring heeft of er meer over weet dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Shreddy

Heb een tijdje terug een boksbal opgehangen aan het plafond.

Dit:

https://www.hornbach.nl/shop/Chemisch-anker-grijs-280ml/7413428/artikel.html werkt prima. Heb er zelf een grote haak van bv een schommel voor gebruikt.
 
Of je haalt een standaard als je de muur niet vertrouwd?
Een bakstenen muur moet dat normaal makkelijk kunnen dragen maar wij kunnen natuurlijk niet zien in wat voor staat die muur is. Keilbouten of houtdraadbouten met doodnormale S pluggen is normaal prima. Daar heb ik in het verleden een pull up bar mee opgehangen aan een bakstenen muur en ik weeg wat meer dan 50kg;)

Laat je anders even adviseren bij de betere bouwmarkt/ijzerwarenhandel in de buurt.
 
Of je haalt een standaard als je de muur niet vertrouwd?
Een bakstenen muur moet dat normaal makkelijk kunnen dragen maar wij kunnen natuurlijk niet zien in wat voor staat die muur is. Keilbouten of houtdraadbouten met doodnormale S pluggen is normaal prima. Daar heb ik in het verleden een pull up bar mee opgehangen aan een bakstenen muur en ik weeg wat meer dan 50kg;)

Laat je anders even adviseren bij de betere bouwmarkt/ijzerwarenhandel in de buurt.

Het is niet alleen het gewicht. Als je er tegen gaat trappen. Maar dikke bouten en pluggen zouden idd genoeg moeten zijn.
 
Back
Naar boven