XXL Nutrition

Creatine

Bezoekers in dit topic

Barthilomeus

Novice
Lid geworden
20 aug 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
20%
Dag,

Ik heb best veel gesport in mijn leven. Deze wintr ben ik eigenlijk met alles gestopt e ik schrok dit voorjaar van en foto van mezelf met een buikje in mijn shirt. Dacht, dit wil ik niet! Dus vanaf maart ben ik weer lekker bezig. Plyotechnisch, interval en kettlebel. Soms wat rekstok.

Ik ben nu 52 en merk dat mijn explosie afneemt. Toch ben ik ten opzichte van mijn nulmeting in maart wel verbetert. Zie er ook weer wat meer als man, ipv aardappelzak, uit.

Nu vond ik nog wat creatine. Las hoe zo'n "kuur" verloopt. Eerst teveel en daarna 5 gram, vast wel bekend.

Ik vind dat niks. Ik neem periodiek wat creatine. 2 a 3 gram en kijk daarbij ook naar wat ik eet. Eet ik veel vis dan matig ik creatine en andersom.

Kan iemand die hierover goed geinformeerd is, in relatie tot mijn training en leeftijd, hier wat zinnigs over zeggen? Welke mening je ook hebt, ik hoop dat je hem met mij wilt delen.

Groet
 
Ken je google? Creatine is een van de best onderzochte supplementen op deze planeet, dus voldoende kwalitatief goede info over te vinden, bijvoorbeeld deze:
https://www.bell-coaching.com/voeding/creatine/
Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt zul je er ook achter komen dat je niet de eerste bent met vragen over creatine.
 
Dank je, misschien eerst even lezen. Hoe ik train leeftijd, misschien zijn dat dingen die meespelen.
 
Dank je, misschien eerst even lezen. Hoe ik train leeftijd, misschien zijn dat dingen die meespelen.

Voor alle gezonde mensen is het gebruik van creatine gelijk. Meer info: https://peterbond.nl/creatine-101/

Oppassen trouwens wanneer je op reis gaat en een pot creatine in je bagage hebt zitten. Voor je het weet zit je een tijd vast omdat ze denken dat je cocaïne smokkelt en dat is niet goed voor je gains.
 
De toename van de hoeveelheid vocht in het lichaam kan bij de snelle laadmethode zorgen voor een snelle gewichtstoename van een halve kilo tot twee kilo per dag. Als je in een sport actief bent die gewichtsklassen hanteert, of in een sport waarbij je licht en wendbaar moet zijn, is dat ook een bijwerking die je moet kennen. In dat geval kun je overwegen om een hele lage dosis creatine te gebruiken. Neem je anderhalve gram tot twee gram creatine per dag, dan word je wel sterker, maar volgens studies niet zwaarder.

Deze info vond ik. Dus denk dat ik het maar op mijn manier blijf doen. Moet niet zo'n futloze opgepompte Henkie worden. Die heb ik op het rugbyveld al te vaak gezien. Komen ook altijd maar 1 keer trainen.
 
De toename van de hoeveelheid vocht in het lichaam kan bij de snelle laadmethode zorgen voor een snelle gewichtstoename van een halve kilo tot twee kilo per dag. Als je in een sport actief bent die gewichtsklassen hanteert, of in een sport waarbij je licht en wendbaar moet zijn, is dat ook een bijwerking die je moet kennen. In dat geval kun je overwegen om een hele lage dosis creatine te gebruiken. Neem je anderhalve gram tot twee gram creatine per dag, dan word je wel sterker, maar volgens studies niet zwaarder.

Deze info vond ik. Dus denk dat ik het maar op mijn manier blijf doen. Moet niet zo'n futloze opgepompte Henkie worden. Die heb ik op het rugbyveld al te vaak gezien. Komen ook altijd maar 1 keer trainen.

De enige manier dat je met creatine twee kilo aankomt per dag is als je twee kilo creatine per dag eet. Vocht vasthouden kent ook zijn grenzen
 
https://peterbond.nl/wp-content/uploads/2018/03/bonds-voedingssupplementen-zonder-referenties.pdf

Hoofdstuk 8, pagina 97. Kunt alleen de secties conclusie en/of klinische resultaten lezen.

De toename van de hoeveelheid vocht in het lichaam kan bij de snelle laadmethode zorgen voor een snelle gewichtstoename van een halve kilo tot twee kilo per dag. Als je in een sport actief bent die gewichtsklassen hanteert, of in een sport waarbij je licht en wendbaar moet zijn, is dat ook een bijwerking die je moet kennen. In dat geval kun je overwegen om een hele lage dosis creatine te gebruiken. Neem je anderhalve gram tot twee gram creatine per dag, dan word je wel sterker, maar volgens studies niet zwaarder.

Deze info vond ik. Dus denk dat ik het maar op mijn manier blijf doen. Moet niet zo'n futloze opgepompte Henkie worden. Die heb ik op het rugbyveld al te vaak gezien. Komen ook altijd maar 1 keer trainen.
Als je geen vocht vasthoudt door creatinesuppletie werkt het ook niet. Het is inherent aan het verhogen van de creatineconcentratie in de spieren.
 
De toename van de hoeveelheid vocht in het lichaam kan bij de snelle laadmethode zorgen voor een snelle gewichtstoename van een halve kilo tot twee kilo per dag. Als je in een sport actief bent die gewichtsklassen hanteert, of in een sport waarbij je licht en wendbaar moet zijn, is dat ook een bijwerking die je moet kennen. In dat geval kun je overwegen om een hele lage dosis creatine te gebruiken. Neem je anderhalve gram tot twee gram creatine per dag, dan word je wel sterker, maar volgens studies niet zwaarder.

Deze info vond ik. Dus denk dat ik het maar op mijn manier blijf doen. Moet niet zo'n futloze opgepompte Henkie worden. Die heb ik op het rugbyveld al te vaak gezien. Komen ook altijd maar 1 keer trainen.

2Kg op 1 dag aan vocht ophouden door creatine. Straffe creatine dan.
 
De toename van de hoeveelheid vocht in het lichaam kan bij de snelle laadmethode zorgen voor een snelle gewichtstoename van een halve kilo tot twee kilo per dag. Als je in een sport actief bent die gewichtsklassen hanteert, of in een sport waarbij je licht en wendbaar moet zijn, is dat ook een bijwerking die je moet kennen. In dat geval kun je overwegen om een hele lage dosis creatine te gebruiken. Neem je anderhalve gram tot twee gram creatine per dag, dan word je wel sterker, maar volgens studies niet zwaarder.

Deze info vond ik. Dus denk dat ik het maar op mijn manier blijf doen. Moet niet zo'n futloze opgepompte Henkie worden. Die heb ik op het rugbyveld al te vaak gezien. Komen ook altijd maar 1 keer trainen.

Wtf heeft dat met creatine te maken?
 
Is al weer een tijd dat ik me in Creatine heb verdiept maar het staat me bij dat 1gr CM ca 3-4gr water vasthoud. Laden met 20gr CM bindt dus 60-80gr water.

Maar er staat me ook bij dat sommige laadregimes er uitgingen van 4/dag 5gr CM + eenshitload dextrose (Ik heb 250-300gr langs zien komen). Bij zo'n regime kom je op 20gr CP + 1000gr(een kilo) dextrose. Ben even kwijt hoeveel water dextrose bindt maar bij zo'n regime is het denk ik wel mogelijk dat iemand 2kg/dag aan komt.

Of het zinvol is?

Ben trouwens zelf geen fan van laden en gebruikte zelf alleen op trainingsdagen.
 
Is al weer een tijd dat ik me in Creatine heb verdiept maar het staat me bij dat 1gr CM ca 3-4gr water vasthoud. Laden met 20gr CM bindt dus 60-80gr water.

Maar er staat me ook bij dat sommige laadregimes er uitgingen van 4/dag 5gr CM + eenshitload dextrose (Ik heb 250-300gr langs zien komen). Bij zo'n regime kom je op 20gr CP + 1000gr(een kilo) dextrose. Ben even kwijt hoeveel water dextrose bindt maar bij zo'n regime is het denk ik wel mogelijk dat iemand 2kg/dag aan komt.

Of het zinvol is?

Ben trouwens zelf geen fan van laden en gebruikte zelf alleen op trainingsdagen.
Wat is eigenlijk het effect als je een normale en/of kleinere hoeveelheid water per dag drinkt ipv. meer zoals bij creatine gebruik wordt aanbevolen?
 
Back
Naar boven