AndroidHealthClinic

Ik heb hulp nodig

Bezoekers in dit topic

diknaarfit

Novice
Lid geworden
21 aug 2018
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
125kg
Hallo iedereen, ik zit wat langer op dit forum maar ik heb nu besloten een account te maken omdat ik radeloos ben geworden.

Ik ben een jongen van 20 en ik weeg veel te veel, met te veel bedoel ik 124 kilo, ik ben van nature al best breed gebouwd dus mensen schatten mij altijd rond de 90 kilo maar anyways, ik heb sinds kort een abonnement genomen bij de basicfit dicht bij mij thuis en ga 5x in de week naar de gym en volg een schema die ik van hier heb gevonden, ik ben nu al 2 maanden bezig maar ik ben geen enkele kilo verloren, qua eten, eet ik veel kip, vis, eieren en zit ik rond de 1800-2000 calorien inname per dag ik heb sinds kort ook een eiwitshake gekocht van body en fit, allemaal leuk en aardig maar na zoveel werk ben ik geen enkele miezerige kilo afgevallen ik begin echt mijn motivatie te verliezen, ik voel alsof al dat werk van 5x in de week naar de sportschool gaan helemaal voor niks is :(

kunnen jullie mij aub helpen met tips, wat doe ik fout?
 
2000kcal per dag en 124kg wegen kan echt niet. Ben ej wel zeker dat dat klopt?
 
Wat eet jij dan op een dag?

Voorbeeldje van vandaag?
 
Wat eet jij dan op een dag?

Voorbeeldje van vandaag?
wanneer ik op sta rond 10 of 11 uur eet ik tonijn met ei en ui, en dan het avondeten rijst, vlees, groentes, ook eet ik wel fruit. maar ik eet geen snacks, eet geen vet eten, vermijd frisdrank met veel suiker. ik snap het echt niet, het kan zijn dat ik gewoon echt veel rijst eet maar dat is het denk ik niet...
 
MyfitnessPal downloaden en morgen alles bijhouden.

Je eet waarschijnlijk geen 1800-2000 kcal.

Moeilijk om te beoordelen nu, kan alleen als je even precies alles gaat loggen.

Op dat gewicht en zo weinig kcal moet het gewicht eraf vliegen.

Vooral als je 5x naar de gym gaat.
 
wanneer ik op sta rond 10 of 11 uur eet ik tonijn met ei en ui, en dan het avondeten rijst, vlees, groentes, ook eet ik wel fruit. maar ik eet geen snacks, eet geen vet eten, vermijd frisdrank met veel suiker. ik snap het echt niet, het kan zijn dat ik gewoon echt veel rijst eet maar dat is het denk ik niet...

2 eetmomenten op een dag ? Ontbijt om 10 / 11 uur .. en dan avondeten ?
Je vergeet je lunch en je tussendoortjes ..

Track idd echt eens alle voeding die je op een dag eet dmv een calorietracker ..
 
Vergeet niet om ook elk glas frisdrank met weinig kcal op te schrijven. Zelfs als je 1 druif pakt tussendoor of 1 suikerklontje in je thee doet schrijf je die op.

Succes er mee, uiteindelijk komt het zeker goed.
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Lees bovenstaande link even door. Zit ook een excel schema bij waarin je je onderhoud kan berekenen en wat je eet.

Weeg je je eten af? Weet je dus echt hoeveel je eet?

Hoeveel kcal, eiwit,koolhydraten en vetten? Weet je je onderhoud?

Met dit soort dingen kom je een stuk verder.
Je kan je met voeding aardig vergissen in wat je binnen krijgt.

Hou eens exact een dag bij. Ook drinken, suiker in koffie en thee, olie/boter voor bereiding etc.

Dan weet je echt meer. Nu blijft T wat gokken.
 
Je zal zeer zeker meer eten dan 2000 kcals. Zoals hierboven in de comments al aagegeven is ga alles tracken.

Al wat je eet,boter op brood,melk en suiker in de koffie,koekje bij de koffie,tussendoortjes,avondeten,lunch e.d.
 
kcal tellen (y) eten moet on point zijn,
ochtend cardio helpt ook op een lege maag, doe ik altijd en ben van 18% naar 14% gegaan op amper een maand
 
kcal tellen (y) eten moet on point zijn,
ochtend cardio helpt ook op een lege maag, doe ik altijd en ben van 18% naar 14% gegaan op amper een maand
Had ergens gelezen dat dit niet veel verschil maakte nuchter of niet.
 
advies van 4x mr. olympia, maar idd heb het ook gelezen maar weet niet wat te geloven.

Maar bij een 4x mr. Olympia is ‘niet veel verdchil’ genoeg om het te doen. Ik denk dat elk minimaal verschil telt bij die gasten.
 
Maar bij een 4x mr. Olympia is ‘niet veel verdchil’ genoeg om het te doen. Ik denk dat elk minimaal verschil telt bij die gasten.

Daar tellen idd alle kleine beetjes.
 
Hallo iedereen, ik zit wat langer op dit forum maar ik heb nu besloten een account te maken omdat ik radeloos ben geworden.

Ik ben een jongen van 20 en ik weeg veel te veel, met te veel bedoel ik 124 kilo, ik ben van nature al best breed gebouwd dus mensen schatten mij altijd rond de 90 kilo maar anyways, ik heb sinds kort een abonnement genomen bij de basicfit dicht bij mij thuis en ga 5x in de week naar de gym en volg een schema die ik van hier heb gevonden, ik ben nu al 2 maanden bezig maar ik ben geen enkele kilo verloren, qua eten, eet ik veel kip, vis, eieren en zit ik rond de 1800-2000 calorien inname per dag ik heb sinds kort ook een eiwitshake gekocht van body en fit, allemaal leuk en aardig maar na zoveel werk ben ik geen enkele miezerige kilo afgevallen ik begin echt mijn motivatie te verliezen, ik voel alsof al dat werk van 5x in de week naar de sportschool gaan helemaal voor niks is :(

kunnen jullie mij aub helpen met tips, wat doe ik fout?

Antwoorden zijn inderdaad al gegeven, opsomming "wat doe ik fout":

1) je bent al fantastisch begonnen, je wilt veranderen en weet dat het moeite gaat kosten + je bent bereid erin te investeren!! TOP! Dat is hét begin!
2) je zult moeten meten: eten + je lichaam
2a) eten = beste manier via een app zoals myfitnesspall (calorienteller) , als je dit niet nauwkeurig doet...verspil je een hoop moeite
2b) lichaam = kilo's op de weegschaal is 1 (kies 1x per week 's ochtends ná het wc bezoek), maar omvang van bijv je buik/benen kun je ook meten
*Besef je dat het héél goed mogelijk is om spiermassa (zwaar) te kweken terwijl je vet (lichter in gewicht) afvalt, dan zegt de weegschaal niet zoveel.
*Besef je ook dat een spiegel geen " neutrale meter" is, maar psychologische meter...dus meten (met een cm lintje) = weten = motivatie
3) Neem je tijd, je lichaam moet reageren op de (heftige) veranderingen, dit kan 4-6 weken duren...ga jezelf dus ook niet uithongeren, doe alles GELEIDELIJK (en meetbaar)


En blijf uitzoomen, denk je werkelijk dat er *niks* gebeurd in je lijf als je van nul => 5x in de week serieus traint?? Je weet zelf het antwoord, je wil alleen te snel resultaten zien op 1 vlak...
Resultaten zijn te zien om meerdere vlakken: conditie, slapen, rust, mentale sterkte, fysieke sterke (vooruitgang in gewichten die je tilt/afstand die je loopt).

Je hebt een start gemaakt, GA DOOR!
*Ik denk dat je met 2000-2500 échte caloriën (gemeten!!) een enorme positieve verandering tegemoet gaat zien het komende jaar!!! Keep it up!
 
Iets wat in 20jaar gekomen is word niet in een jaar afgebouwd. Laat staan deze periode.
 
Cardio op lege maag doet niet meer.

Maar voelt wel lekker :-)
 
Iets wat in 20jaar gekomen is word niet in een jaar afgebouwd. Laat staan deze periode.

Agreed!

Ik ben zelf +30kg afgevallen, mensen hebben soms de indruk dat het gewicht er op 1-2-3 bij gekomen is, dit is inderdaad een even lang proces als het er weer af krijgen.
 
Back
Naar boven