Fitness Seller

Vragen ivm bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cindyyx

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2018
Berichten
58
Waardering
158
Lengte
1m77
Massa
68kg
Vetpercentage
20%
Hallo iedereen

Ik ben al een tijdje actief op het vlak van fitness/bodybuilden en ben eigenlijk al maanden bezig met vetverlies, dus ik eet onder m'n onderhoud. Hierdoor ben ik in een jaar 14 kg afgevallen en heb ik wel wat spiermassa gekregen (beginnergains ofcourse). Maar ik heb het gevoel dat ik die beginnergains steeds minder en minder worden en ik heb gewoon geen zin meer om de hele tijd te cutten. Nu het ook bijna het einde van de zomer is zit ik steeds meer en meer te denken om te bulken deze herfst/winter, alleen weet ik niet of dit een heel goed idee is. Ik weeg momenteel 68 kg en ben 1m77. Heb een huidplooimeter (driepunts) en die geeft aan dat ik een vetpercentage heb van 19-20 procent. Als ik m'n buik aanspan zie je wel wat definitie (zie foto). Maar ik weet niet zo goed of ik al droog genoeg sta om te beginnen bulken, ook omdat ik nog zo dicht bij de 70 kg zit. Wat raden jullie me aan? En hoelang zou ik moeten bulken dan? Wanneer beginnen de meeste vrouwen met bulken en op welk vetpercentage beginnen ze meestal terug met cutten? Wil wel graag weer cutten voor zomer 2019, dus zou niet tot de zomermaanden willen bulken.
Sorry voor de vele vragen :p

-
-
 
Laatst bewerkt:
Je kan best bulken begin dan met een surplus van 250 calls en die kan je eventueel verhogen naar max 500 boven je onderhoud ik denk dat je tot 25% zeker wel kan bulken maar het beste is langzaam in gewicht te stijgen inprincipe kun je een half jaar bulken en maar 2 percentage omhoog gaan

Hoelang je bulkt moet jezelf weten zodra jij denkt het is genoeg cut je gewoon weer
 
Je kan best bulken begin dan met een surplus van 250 calls en die kan je eventueel verhogen naar max 500 boven je onderhoud ik denk dat je tot 25% zeker wel kan bulken maar het beste is langzaam in gewicht te stijgen inprincipe kun je een half jaar bulken en maar 2 percentage omhoog gaan

Hoelang je bulkt moet jezelf weten zodra jij denkt het is genoeg cut je gewoon weer
Dankjewel voor je reactie! Ik ben van plan om nog een maand iets dieper te cutten en dan te bulken. Moet ik dan mn kcal geleidelijk omhoog laten gaan of gewoon meteen die +250 kcal?
 
Dankjewel voor je reactie! Ik ben van plan om nog een maand iets dieper te cutten en dan te bulken. Moet ik dan mn kcal geleidelijk omhoog laten gaan of gewoon meteen die +250 kcal?

Elke week 250 erbij word aangeraden
Ik zelf zou in 1 keer 250 callorien boven onderhoud gaan maar dat is een persoonlijke voorkeur
 
Elke week 250 erbij word aangeraden
Ik zelf zou in 1 keer 250 callorien boven onderhoud gaan maar dat is een persoonlijke voorkeur
Okee, en als ik begin te bulken en dus meer begin te eten, dan hoeft mn proteine toch niet perse omhoog? Dus veranderen alleen de carbs en vetten? Of moet je g eiwit ook omhoog dan? Zit nu op 123 g eiwit
 
Okee, en als ik begin te bulken en dus meer begin te eten, dan hoeft mn proteine toch niet perse omhoog? Dus veranderen alleen de carbs en vetten? Of moet je g eiwit ook omhoog dan? Zit nu op 123 g eiwit

Zou per kilo lichaamsgewicht

2 gram eiwit
1 gram vet
En de rest opvullen met khoolydraten
Dan zit je sowieso safe
 
Een totaalplaatje zou beter te beoordelen zijn, buik oogt al aardig droog

:thumbs:
 
ze gaat voor Goud :eek::D
 
Back
Naar boven