AndroidHealthClinic

Lui oog veroorzaakt scheve bench?

Bezoekers in dit topic

tomdap

Novice
Lid geworden
28 jan 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik een scheve bankdruk heb. Ik ben fanatiek als het om deze sport gaat, heb alles gelezen over vorm en uitvoering en weet waar ik op moet letten.
Vrienden die me helpen spotten zeiden steeds vaker dat ik scheef drukte, dus ik vroeg of ze hem recht wouden zetten, zoals het hoort. Voor mijn gevoel was dat juist scheef, heeft dit te maken met gewenning? want ik zie ook echt niet dat ik scheef ga en het ziet er voor mij als scheef uit terwijl die recht staat. Aangezien ik slecht zicht heb in mijn linkeroog, kan dat er mee te maken hebben?

Wat denken jullie?

Gewicht verlaagd voor een lange periode en op mijn vorm oefenen heb ik een paar maanden geprobeerd. t wil maar niet helpen..
 
Laat je maat het eens filmen met en zonder spot. Dan kun je zelf objectief naar je uitvoering kijken. Daarna is het een kwestie van iets foutief afleren en correct aanleren.
 
Ik zie bij mij in de gym bijna alleen maar mensen scheef drukken. Volgens mij komt dit omdat je dominante hand sterker is.

Bij mij ging het vanzelf over na de eerste 2 weken trainen

Je kan proberen om dumbel press te doen aangezien je dan meer core stability krijgt dat is ook waarsch het probleem je core is niet sterk genoeg
 
Sowieso gewenning ja.
 
Niet kijken maar voelen. Je ziet het inderdaad erg vaak gebeuren.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
beginners kwaal scheef drukken ;)
 
Komt dat luie oog door een neglect in de hersenen?, Want daardoor zou ook een kant zwakker kunnen zijn.

En inderdaad met bovenstaande het oplossen
 
Het komt soms voor dat het bankje zelf ietjes scheef staat (altijd de moeite waard om even te checken). Zelf eens meegemaakt en een half jaar lang verkeerd gebencht, met pols & schouderklachten als gevolg.
 
Leuk gezegd, maar als je iets harder drukt met je dominante arm, voelt het juist 'normaal' aan. Filmpje is objectief (wel recht van voren :p )
 
Je gaat er van uit dat "recht" drukken belangrijker is dan evenredige belasting.
 
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik een scheve bankdruk heb. Ik ben fanatiek als het om deze sport gaat, heb alles gelezen over vorm en uitvoering en weet waar ik op moet letten.
Vrienden die me helpen spotten zeiden steeds vaker dat ik scheef drukte, dus ik vroeg of ze hem recht wouden zetten, zoals het hoort. Voor mijn gevoel was dat juist scheef, heeft dit te maken met gewenning? want ik zie ook echt niet dat ik scheef ga en het ziet er voor mij als scheef uit terwijl die recht staat. Aangezien ik slecht zicht heb in mijn linkeroog, kan dat er mee te maken hebben?

Wat denken jullie?

Gewicht verlaagd voor een lange periode en op mijn vorm oefenen heb ik een paar maanden geprobeerd. t wil maar niet helpen..




Heb je wel eens geken of de ene arm niet iets langer is dan de ander, of de verhouding onderarm/bovenarm aan bijde kanten gelijk is, of de lengte sleutelbeen links/recht gelijk is, enz.

Allemaal factoren die er voor kunnen zorgen dat voor het oog de stang scheeft is maar voor gevoel (en belasting gelijk).
 
Je gaat er van uit dat "recht" drukken belangrijker is dan evenredige belasting.
Dit moet ik even laten bezinken..... :)
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Ik kon een keer mijn stoppers niet vinden en wat heb ik toen mooi recht gedrukt.
 
Dit moet ik even laten bezinken..... :)
OK....
er vanuit gaande
-dat je met een dwarskracht van de pols niet of nauwelijks gewicht dat op de andere arm rust kan overnemen
-dat je met beide armen uiteindelijk recht komt
hebben beide armen evenveel arbeid verricht. De dominante arm is vermoedelijk iets sneller van start gegaan en heeft initieel iets meer piekbelasting geleverd maar kan ook iets eerder stoppen met de contractie. Dan zou het geen ruk uitmaken als je scheef naar boven gaat.
Het wordt anders als de ene arm een ander pad aflegt dan de andere, dan zou je een andere inzet van spieren kunnen krijgen, bv meer pec rechts en meer triceps links. Dat is niet goed.
 
Als je uitgaat van afwijkende bewegingsbaan is er idd geen sprake meer van evenredige belasting maar een scheve stang op zich hoeft geen afwijkende bewegingsbaan op te leveren.

1 van de eerste opmerkingen die ik altijd langs zie komen is dat een lichaam niet symmetrisch is. Waarom zou een beweging dat dan wel moeten zijn?
 
Ik heb een lui oog en bench recht. Post een filmpje want zo blijft het gokken.
 
1 van de eerste opmerkingen die ik altijd langs zie komen is dat een lichaam niet symmetrisch is. Waarom zou een beweging dat dan wel moeten zijn?

Ik ben van mening dat symmetrie aandachts-punt nummer 1 moet zijn voor BB/KTers. Als je lichaam niet symmetrisch is, dan moet je daar eerst aan werken voordat je gaat bouwen (in het meest ideale geval). Het hoeft allemaal niet, maar op de langertermijn is het wel efficiënter, met name tegen pijntjes en ik denk dat een symmetrisch lichaam ook gewoon sterker is.
 
Als je lichaam van nature niet symmetrisch is zou ik niet weten hoe je dit dmv training symmetrisch kan krijgen.

Er zijn geen magische oefeningen die botten op rekken, aanhechtingslocaties verplaatsen, enz.

Enige wat je kan proberen is de illusie van symmetrie te bewerkstelligen deels door spiervergroting en deels door manier van tonen (poseren)
 
Als je lichaam van nature niet symmetrisch is zou ik niet weten hoe je dit dmv training symmetrisch kan krijgen.

Er zijn geen magische oefeningen die botten op rekken, aanhechtingslocaties verplaatsen, enz.

Enige wat je kan proberen is de illusie van symmetrie te bewerkstelligen deels door spiervergroting en deels door manier van tonen (poseren)

Ik doel meer op spiersymmetrie. Bijvoorbeeld dat je rechter arm/been groter/sterker is dan de linker. In het meest ideale geval zijn beiden kanten even groot en even sterk.
 
Back
Naar boven