AndroidHealthClinic

Wat is er aan de hand met mij? (Vage klachten)

Bezoekers in dit topic

donnie31

Novice
Lid geworden
19 dec 2015
Berichten
8
Waardering
0
Ik heb 2,5 jaar non-stop intensief op natuurlijke wijze krachttraining gedaan. 4tot5 dagen in de week was ik te vinden in the gym. Nu ben ik ivm privetoestanden sinds 4weken gestopt met trainen. Eerste week was er niks aan de hand. 2e week begon het allemaal; misselijkheid en duizeligheid, depressiviteit, extreem vermoeid alsof ik terug ben van de oorlog, lopen gaat raar, alsof ik minder controle heb over mijn stappen. Linkerarm, middelvinger en pink van links gedragen zich anders. Mijn benen voelen zwaar aan en alsof ze niet van mij zijn.

Ben met deze klachten naar de huisarts geweest, ze heeft mij uitgebreid geïnterviewd en allerlei tests uitgevoerd. Ze sluit een hersen- en hartinfarct uit en vindt dat ik een maand ofzo moet aankijken en anders terugkomen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? ‘Onttrainingsverschijnselen’ zegt enig speurwerk op Google, maar wat ik er aan kan doen is niet terug te vinden..
 
Privetoestanden zeg je: stress doet ook veel met je weet ik uit ondervinding
 
toen ik elke week 6/7 dagen zwaar en intensief ging trainen merkte ik langzamerhand versnelde vermoeidheid in de gym, geen progressie, suf. toen begreep ik dat ik overtrainde. en sinds ik nu maar 2/3 keer per week train voel ik me juist veel beter en niet zo opgefockt. jij bent gewoon ziek denk ik
 
Je vage klachten zijn inderdaad klachten die vaak voorkomen bij stress.

Ik heb een tijdje in hetzelfde schuitje gezeten, je lichaam en geest kunnen een behoorlijk spelletje met je spelen...

Ik heb me door de 'deskundigen' laten vertellen dat juist wanneer je eindelijk wat rust krijgt/neemt deze klachten verschijnen. Je lichaam gaat dan als het ware ontladen van de lichamelijke en geestelijke stress.

Probeer afleiding te zoeken in iets dat je leuk vind, hou een goed dagelijks ritme aan, en zoek een nieuwe balans. Bijvoorbeeld eerst eens 2 a 3 keer in de week trainen...

Hoe dan ook, succes!
 
Ik heb me door de 'deskundigen' laten vertellen dat juist wanneer je eindelijk wat rust krijgt/neemt deze klachten verschijnen. Je lichaam gaat dan als het ware ontladen van de lichamelijke en geestelijke stress.
Klopt, ik heb ook een lange stress periode gehad. Net toen alles voorbij leek heb ik een week in de zetel doorgebracht omdat ik geen poot meer vooruit raakte.
Gewoon voor ontspanning zorgen en er tijd laten over gaan indien het dat is.
 
Klopt, ik heb ook een lange stress periode gehad. Net toen alles voorbij leek heb ik een week in de zetel doorgebracht omdat ik geen poot meer vooruit raakte.
Gewoon voor ontspanning zorgen en er tijd laten over gaan indien het dat is.

Precies dat. Je moet er doorheen! En dat kan best wat tijd kosten.
 
Toename van stress in combinatie met afnemende dagelijkse dosis aan adrenaline(kracht verhogend en pijn stillend) en dopamine(geluksstofje) kunnen gekke dingen met je doen. Ik ken je niet maar ik vermoed dat je altijd een vrij onbezorgd leven heb gehad, wat goed is, maar daardoor ook minder stressbestendig.
 
Kan het zijn dat je nu je niet traint de hele dat zit en naar een beeldscherm aan het staren bent ?
Ik heb dezelfde klachten als ik meerdere dagen nonstop lange dagen achter mijn beeldscherm zit te werken..
 
Als ik niet train terwijl ik normaal.wel.train krijg.ik koppijn ritme verbreken verneukt ook e.e.a. ben ik van overtuigd. Naast je prive dingen is stress wel het allerslechtste voor je lichaam. Tis uiteraard een combinatie van alles. Elimineer de stres en ga ondertussen weer een beetje trainen
 
Back
Naar boven