AndroidHealthClinic

Ironmaster set (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat heb je nog meer en hoe groot is de ruimte waar je gaat trainen?
Die €1000 kan je een stuk beter besteden.
 
Ruimte waarin ik ga trainen is vrij beperkt. Zo beperkt dat ik het niet kan laten staan, maar aan de kant moet zetten zodra ik klaar ben.
Ik heb nu in principe niets. In het verleden wel getraind in een sportschool (zo een 10 jaar geleden). Wil nu weer wat gaan fitnessen, maar vast zitten aan een abonnement is niets voor mij. Mogelijkheid tot uitbreiding wil ik ook hebben, omdat ik binnen nu en twee jaar ga verhuizen en dan waarschijnlijk meer ruimte/mogelijkheden heb.

Als ik op de website van fitness-seller kijk, kom ik ruim 200 euro duurder uit met hetzelfde.
 
Weinig ruimte is relatief, ik heb veeeeel (cage met pulley, bench, barbell, bumpers en gewone schijven, dumbells, ssb en hexbar) weggestopt op een kamertje van 2.50x1.75 terwijl advies voor mininum oppervlak homegym toch stuk meer is.
Waar een wil is is een weg. Mijn advies zou zijn om wat dumbells met schijven te kopen en een verstelbaar bankje en budget over te houden voor een cage zodra je ruimte hebt... Marktplaats is je vriend ;)
 
Koop een degelijk verstelbaar bankje (+- 250 euro nieuw), 50mm curl stang (+- 50 euro nieuw), 50mm dumbbells (+- 40 euro nieuw) en wat 50mm halterschijven (+- 200 euro voor 100 kg).

Je komt dan op 500-600 euro voor nieuw materiaal... afhankelijk van hoeveel halterschijven je koopt en je hebt materiaal die je gemakkelijk kan opbergen na het trainen + je kan het allemaal blijven gebruiken wanneer je ooit zou uitbreiden. Met de dumbbells kan je dan ongeveer tot 30-40kg per hand laden. De curl stang kan je nog een stuk zwaarder laden.

Het is uiteraard ook mogelijk om 2de hands te zoeken, stuk goedkoper nog.
 
Die ironmaster zijn helemaal niet zo handig als ze doen uitschijnen. Verre van.

Dan kan je evengoed 2 kleine 30 mm halterstangen kopen en wat schijven. Verwisselen gaat even snel als met die ironmasters.

Als je weinig ruimte hebt en toch een stel verstelbare dumbbells wil die dan ook snel te verwisselen zijn dan zijn de powerblocks veel beter.sneller wisselen van gewicht dan welke andere verwisselbare dumbbell die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Ze zien er niet uit als dumbbells maar dat is niet belangrijk.
 
Geld is opzich geen probleem. Belangrijk is wel dat ik gelijk kwaliteit binnen haal en in de toekomst niet hoef te gaan vervangen.

Zodra ik klaar ben met fitnessen, zal ik de apparatuur weer moeten opruimen. Bankje kan ik niet laten staan.
In eerste instantie had ik de Domyos BA 530 gehaald, maar die gaat weer retour. Ik vind deze toch onhandig en is niet makkelijk te bedienen.

Domyos BA 530: https://www.decathlon.nl/p/opklapba...MIoO7Ns_eZ3QIVl-J3Ch255wufEAQYASABEgKr5fD_BwE

Als jullie tips hebben voor een bankje en halterset, dan hoor ik dat graag. Powerblock ziet er inderdaad wat raar uit. Is dat wel een aanrader?
 
Deze bank is niet in klapbaar, maar wel makkelijk te verplaatsen door de wieltjes en je zou hem rechtop kunnen weg zetten als je hem vast zet met een beugel oid.
https://www.fitness-seller.nl/megatec-multi-bench-ras/

Wat gewichten betreft zou ik het gewoon bij 30mm spul houden, een paar losse dumbell stangen, een barbel en wellicht een EZ bar oid.
https://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterschijven/30-mm-halterschijven/
https://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterstangen/30-mm-halterstangen/

Maar hoe wil je zonder squatrek oid een fatsoenlijk trainingsschema in elkaar zetten?
 
Ik verwacht dat de megatec om aantal redenen genoemd is als voorbeeld;
Zwaar belastbaar
Incline en decline mogelijk
Uitbereidbaar met accessoires
Door de manier van verstellen past ie in de meeste cages ookal zit er een pulley achter of weinig ruimte om andere redenen.

Zelf heb ik geen ervaring met de megatec, maar heb ik een oude tweedehands barbarian warrior bench. In mijn ogen ook super, maar ook zwaar. Ik ben blij met de extra stevigheid en stabiliteit, maar wellicht minder geschikt om tegen de muur op te zetten.

Wat anderen al noemde zou ik wel proberen in te zetten op losse schijven en olympische dumbells bij je bankje. Kan je later altijd nog uitbereiden met een barbell en kooi of halfrack etc.
Evt ipv curlstang is een barbell (als is t maar 180) ook een optie. Zou mooi zijn als je ook kan deadliften :)
Als je meer grepen wilt, swissbar?
 
Geld is opzich geen probleem. Belangrijk is wel dat ik gelijk kwaliteit binnen haal en in de toekomst niet hoef te gaan vervangen.

Zodra ik klaar ben met fitnessen, zal ik de apparatuur weer moeten opruimen. Bankje kan ik niet laten staan.
In eerste instantie had ik de Domyos BA 530 gehaald, maar die gaat weer retour. Ik vind deze toch onhandig en is niet makkelijk te bedienen.

Domyos BA 530: https://www.decathlon.nl/p/opklapba...MIoO7Ns_eZ3QIVl-J3Ch255wufEAQYASABEgKr5fD_BwE

Als jullie tips hebben voor een bankje en halterset, dan hoor ik dat graag. Powerblock ziet er inderdaad wat raar uit. Is dat wel een aanrader?

Ik heb ze al zeker 4j. wil niet ruilen voor die ironmasters. Om van gewicht te wisselen ga je er geen betere vinden qua snelheid. Heb mijn zelfs vlugger gewisseld dan dat iemand zn dumbbels weg gaat leggen en terug komt met een ander stel dumbbells.

Je moet ze wel niet gaan laten vallen.
 
Ik verwacht dat de megatec om aantal



Wat anderen al noemde zou ik wel proberen in te zetten op losse schijven en olympische dumbells bij je bankje. Kan je later altijd nog uitbereiden met een barbell en kooi of halfrack etc.
Evt ipv curlstang is een barbell (als is t maar 180) ook een optie. Zou mooi zijn als je ook kan deadliften :)
Als je meer grepen wilt, swissbar?

Bedoel je 50 mm korte stangen en 50 mm schijven hiermee? Dan heb ik liever 30 mm korte stangen en schijven.
Veel handiger dan 50 mm. 50 mm korste stangen zijn meestal nogal lang.En niet handig bij bepaalde oefeningen.
 
Bedoel je 50 mm korte stangen en 50 mm schijven hiermee? Dan heb ik liever 30 mm korte stangen en schijven.
Veel handiger dan 50 mm. 50 mm korste stangen zijn meestal nogal lang.En niet handig bij bepaalde oefeningen.

Jup, doelde op 50mm, met weinig ruimte wil je geen twee maten schijven hebben, dan ben je met barbell erbij ook klaar voor een aantal grotere oefeningen :) later enkel nog rekje en pulley en niks meer aan doen:)
Geen ervaring met powerblocks, maar lijkt me wel wat
 
Jup, doelde op 50mm, met weinig ruimte wil je geen twee maten schijven hebben, dan ben je met barbell erbij ook klaar voor een aantal grotere oefeningen :) later enkel nog rekje en pulley en niks meer aan doen:)
Geen ervaring met powerblocks, maar lijkt me wel wat

Ik heb een beperkte ruimte en heb 30 en 50 mm. vind 30 mm dumbbells makkelijker omdat deze een stuk korter zijn tov 50 mm korte stangen. Bij sommige oefeningen handiger doordat 30 mm stangen korter zijn.

Ben zeer tevreden over de powerblocks. kleurtjes zien er stom uit en de vorm e.d. ook,maar kilos zijn kilos ongeacht hoe ze er uit zien. Liggen makkelijk in de hand ook. Natuurlijk liever een dumbbell rek maar met weinig plaats waren de powerblocks voor mij de beste optie.
 
Ik denk wel dat ik voor de Ironmaster Super Bench ga. Deze is lichter, smaller en minder lang en kan veel hebben. Daarnaast ook veel uitbreidingsmogelijkheden. Ziet er verder ook mooi uit.

Ben zeer tevreden over de powerblocks. kleurtjes zien er stom uit en de vorm e.d. ook,maar kilos zijn kilos ongeacht hoe ze er uit zien. Liggen makkelijk in de hand ook. Natuurlijk liever een dumbbell rek maar met weinig plaats waren de powerblocks voor mij de beste optie.

Powerblock ziet er op zich stabiel uit. Wat je zegt klopt, het gaat om de kilos. Heb je ook een special barbell specifiek voor de powerblock? Prijzen in NL zijn vrij hoger dan in andere en ben bang dat ik straks beperkt raak als ik wil gaan uitbreiden. Zijn niet de goedkoopste dingen en ze blijven ook vernieuwen.

Heb ook gekeken naar de bowflex, maar powerblock vind ik wat compacter.
 
Zou persoonlijk ook eerder voor wat goedkope 30mm halterstangen + losse schijven gaan maar als geld geen probleem is maakt dat niet veel uit natuurlijk.

De vraag is natuurlijk hoe je als beginner deftig kracht gaat opbouwen met enkel dumbells en een bankje...
 
Ik denk wel dat ik voor de Ironmaster Super Bench ga. Deze is lichter, smaller en minder lang en kan veel hebben. Daarnaast ook veel uitbreidingsmogelijkheden. Ziet er verder ook mooi uit.



Powerblock ziet er op zich stabiel uit. Wat je zegt klopt, het gaat om de kilos. Heb je ook een special barbell specifiek voor de powerblock? Prijzen in NL zijn vrij hoger dan in andere en ben bang dat ik straks beperkt raak als ik wil gaan uitbreiden. Zijn niet de goedkoopste dingen en ze blijven ook vernieuwen.

Heb ook gekeken naar de bowflex, maar powerblock vind ik wat compacter.

Bowflex is echt rommel vergeleken bij powerblocks. 2 kg of 20 kg zijn even lang. En ze zijn gewoon te lang om praktisch te zijn. Het verstel systeem zou na een tijd ook niet meer deftig werken waardoor je een bepaald gewicht kiest maar 1 schijf of meerdere blijven staan terwijl je deze geselecteerd hebt.

Ik kijk niet naar dat vernieuwen. Ik heb de mijn 4j ofzo en gaan zeker nog 10 jaar mee. Als halters heb ik niks van powerblock dan zijn gewone 30 mm stangen (ez baar) e.d. goed.
 
Back
Naar boven