MuscleMeat

is een laag vetpercentage goed of niet goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
25 aug 2018
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
63kg
Vetpercentage
6%
Hallo allemaal, ik ben bart(15 jaar). sinds een paar weken ga ik naar de sportschool. Ik vraag me echter af of mijn vetpercentage en gewicht misschien te laag is.

-15 jaar
-186cm
-62.5kg
-body fat mass: 3.9kg
- vetpercentage: 6.2%
- bmi 18.1
 
Ik zal je uit de droom helpen: je staat niet op 6,2%. Dit is zeker met een weegschaal gemeten?

Je bent gewoon ondervoed met 62,5 kg op 1m86 en kunt er nog heel wat kilo's bij eten.
 
Mijn vetpercentage is gemeten in de sportschool voordat ik begon met sporten.
 
Mijn vetpercentage is gemeten in de sportschool voordat ik begon met sporten.
Waarschijnlijk met een weegschaal of zo een apparaat wat je vasthoud?
Geen huidplooimeting?
 
ja idd met zon apparaat, ik heb wel het idee dat ik heel moeilijk kan aankomen want hoe veel ik ook eet ik kom niks aan
 
Dat is dus totaal niet nauwkeurig.. je staat zeker hoger.

Velen zeggen ik eet zoveel en kom niet aan.... maar als puntje bij paatje komt en je schrijft het op valt dat bar tegen.

Post eens wat je eet op een dag?
 
ochtend 3 boterhammen, tussendoortje, middag 3 a 4 botterhammen, tussendoortje, avondeten, vaak nog 2 tostis later in de avond
 
Lang niet genoeg..Misschien een idee om je eten bij te houden in Excel of via Myfitnesspall?

Kun je goed zien hoeveel kcals je binnen krijgt. Dan kunnen wij je hier ook verder helpen
 
ochtend 3 boterhammen, tussendoortje, middag 3 a 4 botterhammen, tussendoortje, avondeten, vaak nog 2 tostis later in de avond

Dat is rond de 2000 kcal en veel minder dan jij nodig hebt om aan te komen.

Doe daar een liter halfvolle melk bij gedurende de dag en een bak magere kwark van 500g en een 25g noten voor het slapen bij. Dan kom je rond de 2900 kcal uit. Dat is voor iemand die traint bij jouw lichaamsgewicht een mooi startpunt.

Je zit dan ook direct goed qua eiwitten waarvan je nu te weinig binnenkrijgt.

Houd dit een maand vol en je bent waarschijnlijk 1 a 1,5 kilo zwaarder.
 
gewoon alles eten wat je in je handen krijgt , desnoods drink je een paar liter volle melk weg als extra
 
Belangrijkste is dit (leeftijd) -15 jaar

Ja, je weegt weinig tov je lengte maar in die leeftijd zijn de meesten of te dun(voor hun lengte) of juist te dik.
Maw je bent dus nog lang niet uitgegroeid waardoor er eigenlijk weinig zinvols valt te zeggen op je vragen behalve dan kijk over een jaar of 3 eens hoe je er dan voor staat.

En laat je hier vooral geen complexen aanpraten!!
 
ja idd met zon apparaat, ik heb wel het idee dat ik heel moeilijk kan aankomen want hoe veel ik ook eet ik kom niks aan
Je kan wel dat idee hebben. Maar je idee is compleet fout.

Maar verder zou ik zeggen je niet te druk maken. Je bent 15j. zolang je niet te hoog in vet% gaat gewoon rustig doortrainen.
 
Back
Naar boven