AndroidHealthClinic

Liften in de stal

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Na enkele jaren hier vrijwel afwezig, toch nog eens een poging om te loggen (vnl om consequent gewichten bij te houden).

Ik train intussen 14 jaar quasi onafgebroken, op enkele kleine blessures of ziektes na (klierkoorts, tonsillectomie,...); ik heb nooit mijn doel bereikt, omdat het privé leven voor gaat.
Heb intussen 2 doorslapende kinderen sinds enkele maanden, dat scheelt wel qua herstel. Qua job kan ik heden niet klagen qua werklast en ik ben intussen mijn eigen baas.
Mijn doelen zijn de laatste jaren af en toe gewisseld tussen pure powerlifting naar behoud van massa zonder mijn lichaam te beschadigen, en terug. Ik was altijd een hardgainer maar de leeftijd heeft dit wel wat draaglijker gemaakt. Sinds een jaar dan ook veel meer met voeding bezig met als resultaat dat ik eindigde van 69kg (na allerlei ziekte en drukte privé) als absoluut dieptepunt tot op 81kg - ik ben nu 7 weken stevig aan het cutten (heden op 73kg) en plan nog een 3-tal kg te verliezen, om dan clean te bulken, met als doel gespierd maar redelijk droog en met acceptabele conditie te bekomen.

Ik train in een oude stal grenzend aan mijn huis; vochtig en krap, maar voldoende.
Na 14 jaar heb ik de meeste schema's wel meegemaakt... Ik train sinds anderhalf jaar consequent fullbody met een duidelijke nadruk op UB waarbij ik vrij strikt vooruitgang probeer bij te houden en een consequent schema aanhou. Ik train 3 weken volgens het schema, dan een week max effort, dan een week deload/blood flow restriction. Ik mix isolatie met myo reps en blood flow restriction training. Heden train ik toch 3x per week cardio om mijn cutdoel te bereiken.
Ik ken mijn lichaam zeer goed en weet wat ik mag en niet mag om pijntjes te voorkomen, dat zal sommige keuzes voor oefeningen verklaren.

Vanavond eerste training in de log (net max effort week).

Groeten
 
TRAINING A - Max week:
hex bar Deadlift: 1ch dubbel, 1 ch normaal (alles samen bovenaan +20kg)
10x75
5x100
3x145
3x155
3x160
- knoeien met set up; was eerste keer. Nog iets over.


Military press: 1 ch lang (alles samen vanaf mid 10kg)
10x20
5x40
3x50
3x55 (rpe 10)
1x60 (rpe 10)

Inverted rows:
4x15

barbell curls myo:
10x30
12x35 + 5+ 4 + 4 +3
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug en succes!
 
Vanmorgen 40 min cardio, HF 110-120.


Training C

Bench press: 1 ch + collar (+10kg samen)
5x75 3x80/85/87,5/90/92,5
- slechte opbouw; quasi max laatste set

Lat pulldown: myo
30x45 + 5 +5 +5 + 5

1 arm cable pull:
3x10

Unilat plate DL:
4x20 + 10

BFRT:
bb curls - skullcrushers - reverse curl - rope pull steeds 30 reps - 15 - 15 - 15
 
Welkom terug
 
Succes Wim! niet meer in UZ gent?
 
Succes Wim! niet meer in UZ gent?
Bedankt! Nee mijn opleiding is na 12 jaar eindelijk achter de rug :) ik werk nu reeds een jaar in Oostende.
 
Gisteren ongeveer 1u15 (10km) wandelen-lopen (gemiddelde hartslag 125) met mijn zoon van 4j op de fiets naast mij.
 
Weer eentje van de oude garde die gaat loggen, welkom terug wimmos.

Fysiek ziet er goed uit op het filmpje, en liften in een stal is natuurlijk echt hardcore.

Hoe ziet je dieet er momenteel uit?
 
Weer eentje van de oude garde die gaat loggen, welkom terug wimmos.

Fysiek ziet er goed uit op het filmpje, en liften in een stal is natuurlijk echt hardcore.

Hoe ziet je dieet er momenteel uit?
Bedankt - ook leuk iets van jou te lezen. Het was de heropstanding van de log van snoob die me uiteindelijk over de streep getrokken heeft.

Bedankt, maar voor iemand die 14 jaar traint zit er toch veel meer in. Achja, zoals ik schreef in mijn beginpost, ik leef(de) niet zoals een monnik en ik probeer de komende jaren nog uit te halen wat er nog niet uitgekomen is, qua kracht & massa :).


Vanmiddag 2x45min wandelen met de zoon op de fiets.


---
Training B Max effort

Box squat (+3 chains, vanboven totale spanning 30kg):
10x50
10x70
5x90
3x100
2x110
1x115
1x120
- Hilarisch clipje. Had eerst nog een lift-off van 120 gedaan maar voelde erg zwaar en met een slechte voorbereiding (reeds veel in en uitgeloop van de kinderen) besloten om het niet te doen. Uiteindelijk werd het rustig en na 5 min toch nog een poging en komt mijn zoon terug binnen haha. Enfin, net gelukt.

PS In before "dat is niet parallel"; dat weet ik. Deze diepte voelt nog net goed voor mijn heupen, krijg anders snel gezeur aan re heup dus voor mij werkt dit voorlopig prima. Heb overigens ook geen matjes meer om diepte nog te verhogen ;)


Chins:
6x12-15 reps

Shrap rack barbell press:
10x30
4x20x35

Rest van assistance doe ik morgen nog. Wat opgenaaid door de box squat en de thuissituatie. Was genoeg na een drukke dag - in de cut.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren wat isolatie: curls, side raises, triceps cable pull, beetje chinnen.... half uurtje.

Vandaag 45 min lopen.
 
Gisteren:
Training D - Max Effort

incline BP (stand 1): + 1ch languit (spanning bovenaan +-7kg)
10x40
5x70
3x80
3x82.5
1x85
1x87.5 (RPE 10)

chins:
5x10-15

OH box SQ:
3x10-15 reps met 30kg

+ wat isolatie...

Nu rustweek (ik plan vnl BFRT in) en nadien weer opbouwen op volume en reps 3 weken, dan weer max effort. Daarna stop met de cut wellicht. Buik komt redelijk droog maar qua aders ben ik blijkbaar echt niet gezegend, enkel na pompsets zie ik ze op mijn armen verschijnen, bah.
 
Gisteren deload training

Blood flow restriction training:
LB: Goblet squats / GHR / standing calf raises / pullthroughs / geimproviseerde leg extension

UB: close grip bench press / barbel curls / ring pushups / reverse curls

Steeds 30-15-15-15

Haha pic ziet er beter uit op GSM natuurlijk.
IMG_20180826_204623.jpg
 
Vandaag: 1u fietsen - 500 kcal
1u wandelen

Gewicht vanmorgen 73.1kg.
 
Gisteren: 1u fietsen - 470 kcal

Vandaag (deload)

Bench press:
10x70
3x80
3x90
1x100

Chins:
4x 10 a 12

Blood flow restriction:
skull crushers - preacher curls - shrap rack presses

---

Vanavond: 1u lopen - 550 kcal

Morgen vermoedelijk rust en vrijdag terug vol aan de bak.
 
Gisteren 72.1kg - oeps te zwaar geschrapt in KH de laatste dagen; ik mik normaliter op 0.5-0.7kg per week. Ben blij dat ik toch wat kan opschroeven.

Gisteren
Training cyclus 2 week 1


DL:
10x70
5x100
5x125
2x5x145
5x155

MP:
2x15x45
2x15x47.5 (rpe 10)

Ring inverted rows op bankje:
4x15 a 20

Barbell Curls:
12x30
12x35
12x40
3x12x42.5

plate trap raises:
3x15x15kg

Nog werk aan maar best lang geleden dat ik in deze shape stond; niet volledig opgepompt.

wimcut-sept.jpg


wim-cutsept.jpg
 
Vrijdag uitgeweest.
Zaterdag en zondag algemeen mottig, combinatie van weinig slapen, eten, alcohol en de cut wellicht.

Zaterdag pomptraining om toch iets te doen voor UB en LB. Zondag nog minder waard. Vandaag terug in vorm.

maandag
Training D - Cyclus 2 - week 1

Bench press:
10x40
10x60
4x15x75
- set bij tov vorige cyclus

Lat pulldown:
45kg myo reps

Unilateral cable pull:
3x20

unilat dl:
4x20x10kg

BFRT: curls - triceps pushdown - reverse wrist curls - wrist curls - ring pushups - cable curls (20 min)

---
 
Back
Naar boven