AndroidHealthClinic

Heel erg vermoeid tijdens herstelperiode (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

snowdog

Novice
Lid geworden
6 nov 2012
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
61kg
Vetpercentage
22%
Beste allen,

Ik ga 3x per week naar de sportschool, elke ma, woe en vr. Hierin doe ik altijd full body, omdat ik heb gemerkt dat dit het beste effect heeft voor mij qua gains en steeds sterker worden.

Om precies te zijn doe ik vrijwel altijd dit:
Warming up 15 min hardlopen.
BP
Pullup/chin up
Core/abs oefening
Squat of Leg press
Shoulder press
Row/bicep curl/pulldown (liggend aan waar ik zin in heb)

Waar ik altijd last van heb, is dat ik de dag na het sporten helemaal gesloopt ben, ik ben de gehele dag extreem slaperig, chagrijnig, prikkelbaar, en negatief. Los van dat ik een zwaar gevoel in mijn hoofd heb en soms lichte hoofdpijn. Direct na het sporten voel ik mij vaak juist euforisch, vrolijk, en heb ik veel energie.
Na 1 dag is dit weer helemaal weggetrokken en kan ik er weer tegen aan.

Komt dit door een gebrek aan koolhydraten na het trainen? Ik eet meestal direct na het sporten een zware maaltijd/avondeten (maar soms ook niet direct, maar het lijkt geen verschil te maken). Ik let niet echt op voeding, op voldoende eiwitten na: 2x mijn lichaamsgewicht in gram aan eiwit per dag red ik makkelijk.

Zo ben ik vandaag ook super vermoeid (gisteren avond gesport), ik kan mijn ogen op kantoor amper open houden en het enige wat in mijn hoofd zit is dat ik terug naar bed wil. Zo gaat het eigenlijk elke keer als ik in een hersteldag zit. Als ik een vrije dag heb na fitness lig ik ook gerust 12+ uur in bed.
 
Misschien even langs de dokter gaan, kunnen tal van oorzaken zijn. Hoeveel setjes/reps doe je per oefening?
 
Misschien even langs de dokter gaan, kunnen tal van oorzaken zijn. Hoeveel setjes/reps doe je per oefening?

Heeft niks te maken met het aantal reps of oefeningen.


Beste allen,

Ik ga 3x per week naar de sportschool, elke ma, woe en vr. Hierin doe ik altijd full body, omdat ik heb gemerkt dat dit het beste effect heeft voor mij qua gains en steeds sterker worden.

Om precies te zijn doe ik vrijwel altijd dit:
Warming up 15 min hardlopen.
BP
Pullup/chin up
Core/abs oefening
Squat of Leg press
Shoulder press
Row/bicep curl/pulldown (liggend aan waar ik zin in heb)

Waar ik altijd last van heb, is dat ik de dag na het sporten helemaal gesloopt ben, ik ben de gehele dag extreem slaperig, chagrijnig, prikkelbaar, en negatief. Los van dat ik een zwaar gevoel in mijn hoofd heb en soms lichte hoofdpijn. Direct na het sporten voel ik mij vaak juist euforisch, vrolijk, en heb ik veel energie.
Na 1 dag is dit weer helemaal weggetrokken en kan ik er weer tegen aan.

Komt dit door een gebrek aan koolhydraten na het trainen? Ik eet meestal direct na het sporten een zware maaltijd/avondeten (maar soms ook niet direct, maar het lijkt geen verschil te maken). Ik let niet echt op voeding, op voldoende eiwitten na: 2x mijn lichaamsgewicht in gram aan eiwit per dag red ik makkelijk.

Zo ben ik vandaag ook super vermoeid (gisteren avond gesport), ik kan mijn ogen op kantoor amper open houden en het enige wat in mijn hoofd zit is dat ik terug naar bed wil. Zo gaat het eigenlijk elke keer als ik in een hersteldag zit. Als ik een vrije dag heb na fitness lig ik ook gerust 12+ uur in bed.

Probeer eens echt na je training meer carbs, suikers te eten. Na je training is je insuline erg laag, dit kan een verband zijn met je chagrijnigheid, vermoeidheid en lusteloos gevoel
 
Dank voor je reactie, het is echter niet direct na de training, maar de dag erna.

Stel ik sport van 19 tot 21 uur. Dan ben ik daarna gewoon hyper/vrolijk/energiek. Iedereen zegt ook altijd van ''zo heb je gesport ofzo'' omdat ik schijnbaar veel spraakzamer en energieker ben dan gemiddeld. Dit ben ik tot ik ga slapen, zeg om 1:00 uur.
Dan moet ik om 8:30 mijn nest uit en werken, op werk zit ik letterlijk moeite te doen tot 17:30 om niet in slaap te vallen, en ben eigenlijk heel die dag ''dood aan het gaan''/slaperig/chago/lusteloos/etc... Pas tegen de avond aan krijg ik meestal weer energie. Heel die dag wil ik niks anders dan niksdoen en slapen en hoef ook niemand te zien/spreken/horen.

Dag daarna nergens meer last van.

Meestal eet ik een gewone/zware maaltijd na het sporten, soms te weinig/bijna niks. Ik probeer altijd wat te eten erna maar afgelopen keer toen ik die post had gedaan had ik dus genoeg gegeten en was alsnog lusteloos de volgende dag.
 
Misschien eens vroeger gaan slapen..?
 
meer slapen , ik herstel ook niet meer zoals het hoort mede door slaaptekort (jonge kinderen) , als ik het goed begrijp gaat de vermoeidheid wel over ?
 
Back
Naar boven