Fitness Seller

Letro dosis

Bezoekers in dit topic

Thales

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
399
Waardering
122
Hola,

Weer een topic betreffende gyno. Ik heb eerder een topic gemaakt maar wil toch voor een keer nog een laatste 'redmiddel' bespreken.

Begin van het jaar gyno gekregen, en ben daar toen niet goed mee omgesprongen. Het resultaat is dat ik nu naar meerdere pogingen nolva, en aromasin, nog steeds gyno heb. Lang verhaal kort: 6 maanden later zit de gyno er dus nog en ik wil het proberen alsnog weg te krijgen met letro.

Ik heb een aantal vragen:
-Welke dosis letro nemen?
-Hoe af te bouwen?
-Nolva en/of Aromasin daarna aanhouden voor rebound?

Ik zie op internet veel een schema voorbijkomen dat er ongeveer zo uitziet:
Dag 1 0.5 -> Dag 2 1.0 -> Dag 3 1.5 -> Dag 4 2.0 -> Dag 5 2.5 -> Voortzetten tot gyno weg is -> Afbouwen

Is 2.5mg echt nodig want volgens mij crasht e2 ook met een lagere dosis, en dus op 2.5 doseren zou alleen maar overkill zijn en sides bevorderen lijkt mij?

Afbouwen op dosis xx lijkt mij het beste om toch redelijk snel de letro proberen eruit te werken -> dus soortgelijk afbouwen als het schema wat ik hierboven heb staan. Daarbovenop lijkt het mij wel verstandig om tijdens het afbouwen al te beginnen met xx nolva en xx aromasin zodat dat de rebound kan opvangen.

Toughts hierover? Bvd ;)
 
Het resultaat is dat ik nu naar meerdere pogingen nolva, en aromasin, nog steeds gyno heb.
Gebruikte je tijdens de maanden dat je tamoxifen slikte ook nog AAS?

Is 2.5mg echt nodig want volgens mij crasht e2 ook met een lagere dosis, en dus op 2.5 doseren zou alleen maar overkill zijn en sides bevorderen lijkt mij?
Ik zou niet weten waarom je het zou moeten opbouwen, en van een dosering anders dan 2.5 mg per dag is geen data, dus dat is koffiedik kijken. 2.5 mg letrozol per dag halveert het serumoestradiol ongeveer (onder fysiologische omstandigheden). Er is ook geen data bekend over de effectiviteit van letrozol tegen gyno. Van anastrozol is dat er wel (verlaagt serumoestradiol ongeveer evenveel), en dat werkt slechter dan tamoxifen hiervoor.
 
Gebruikte je tijdens de maanden dat je tamoxifen slikte ook nog AAS?


Ik zou niet weten waarom je het zou moeten opbouwen, en van een dosering anders dan 2.5 mg per dag is geen data, dus dat is koffiedik kijken. 2.5 mg letrozol per dag halveert het serumoestradiol ongeveer (onder fysiologische omstandigheden). Er is ook geen data bekend over de effectiviteit van letrozol tegen gyno. Van anastrozol is dat er wel (verlaagt serumoestradiol ongeveer evenveel), en dat werkt slechter dan tamoxifen hiervoor.

Test is altijd op 150-250 dosis gebleven, daarnaast eigenlijk altijd primo erbij gehad op verschillende dosis 400-600. In het begin, toen ik gyno begon te krijgen, zette ik bold erbij ik geloof op 750-500. Geen nolva/ai dus oestrogeen is wss omhoog geschoten door de bold denk ik. Tren al jaren niet meer aangeraakt.

Begonnen met nolva (mogelijk onder gedoseerd merk wat al tijd niet meer in omloop is voor zover mij bekend). Daarna, ondertussen al paar weken verder nolva van een ander merk genomen. Tijd daarna begonnen met aromasin erbij. Toen nog meer lopen kloten door nolva niet voorradig te hebben, gestopt en denken dat alleen aromasin wel zou werken. Dosis nolva en aromasin is altijd 20 en 10ed geweest. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het te laag is geweest en niet constant genoeg, erg slecht natuurlijk. Voordat ik op vakantie ging heb ik 4 weken 40mg nolva gebruikt en 10mg aromasin ed -> enorm veel last van sides gehad en gyno is wel wat minder geworden in de tussentijd. Dit alles in een tijdbestek van 5 maanden.

Nu 2 weken terug van vakantie en sindsdien 20 nolva per dag en 20 aromasin -> sides zijn wel al een stuk dragelijker dan voorheen, denk dat dit komt door de lagere dosis aas. Gyno lijkt iets te zijn gekrompen, merk ook dat ik last van gewrichten begin te krijgen dus e2 zal aan de lage kant zijn. Maar ondertussen is de gyno moeilijker voelbaar waardoor ik geen opmerkelijk verschil voel in de grote. Bedoel dat ik niet duidelijk voel of het kleiner is geworden ja/nee. Ik voel en zie het nog wel zitten

Edit: Zou het beter zijn om gewoon nog door te gaan op 20 nolva en 20 aromasin voor een week om te kijken of het toch nog vermindert? Mocht dit niet baten alsnog letro proberen? Lees op US boards dat alleen letro nog helpt en anders operatie, maar er staat wel meer op us boards waar je niet veel aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Raloxifine(serm) schijnt beter te werken tegen bestaande Gyno dan Tamoxifen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15238910
Alleszins niet op basis van dat onderzoek. Retrospectief, niet gerandomiseerd... Ik vermoed zelf van niet, gezien het gigantische gebrek aan gepubliceerd vervolgonderzoek hiervan. Dat betekent meestal dat de resultaten nogal teleurstelde bij prospectief gecontroleerd onderzoek.
 
Gezien het feit dat gyno niet meer weg kan trekken als het al is 'gesetteld' en ik nu HG nolva neem. Heeft het nog zin om met letro/aromasin mijn e2 flink omlaag te brengen. Momenteel moet ik mijn bloedonderzoek nog plannen, maar heb last van de volgende symptomen: veel naar de wc, last van gewrichten, anxiety (slecht slapen), weinig libido -> libido is sinds hogere dosis aromasin merkbaar gezakt. Ga er dus van uit dat e2 erg/te laag is. Wat is verstandig nu?

Neem aan dat nolva gewoon doorgenomen kan worden voor de komende maand -> kijken of het iets doet. Daarbij laat ik liever letro achterwegen en neem ik liever aromasin, maar op welke dosis? 20mg/dag brengt mij de symptomen als hierboven beschreven (heb symptomen +/- 2 weken). AAS: 200 test + 200 primo/week.

PS: nog een ding waar ik nog steeds geen antwoord op heb: zijn harde tepels (erect) een teken van gyno of heeft het te maken met test. Ik voel duidelijk een knobbel, maar afhankelijk van mijn kleding is die soms niet zichtbaar. Wat het dan vaak wel zichtbaar maakt is dat ik bijna de hele dag last heb van stijve tepels (nee het is niet koud). Waarom heb ik hier last van?
 
Back
Naar boven