Fitness Seller

Zoete aardappelfriet aldi (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pel de pinda

Cool Novice
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
38
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Ik ben verslaafd aan de zoete aardappelfriet van de aldi. Hoe gezond/ongezond is dit product? Het gaat om onderstaand product:
upload_2018-9-11_12-54-21.jpeg

Ik bereid dit product (225 gram) met mijn airfryer en eet het samen met een avocado dip. Is dit een beetje een verantwoorde snack? Het is geen vervanger voor havermout/brinta dat snap ik, maar eet het nu als tussendoortje.

De voedingswaarden:
162 kcal
5,7g vet waarvan 0,6g verzadigd
24g khd waarvan 14g suikers
3,4g vezels
2g eiwit
0,25g zout

Qua macro's past het prima in mijn schema.
 
Het valt mee, alleen wel 60% meer kcals dan normale verse zoete aardappel omdat het voorgebakken is.

Is het gezond? Nee, vers is altijd beter. Staat het je fitness doelen of gains in de weg? Nee, dat ook weer niet.
 
Het valt mee, alleen wel 60% meer kcals dan normale verse zoete aardappel omdat het voorgebakken is.

Is het gezond? Nee, vers is altijd beter. Staat het je fitness doelen of gains in de weg? Nee, dat ook weer niet.

Het is inderdaad voorgebakken, maar ze zijn wel veel lekkerder dan bijvoorbeeld de zoete aardappelfriet van de jumbo die alleen gesneden is. 60% meer kcal maakt me niks uit. Ik doe het gewoon om en om dan, ene keer vers en andere keer voorgebakken.
 
Oke... en wat is "gezond" volgens jou dan als je dan niet aan voedingswaarden kunt zien?
 
Ja oke, maar aan de voedingswaarde kun je niet aflezen hoe gezond iets is.
Ik zag aan de voedingswaarde dat het voorgebakken is, en dat het daarom minder gezond is dan vers. In aardappel en zoete aardappel zit namelijk geen vet.

Hoe (on)gezond of (on)verantwoord dit is, ligt puur aan hoe gezond jij zelf wilt zijn.

Hoe perfect dit allemaal in je macro's past is hartstikke leuk, maar vers is altijd beter.
 
Hoezo is vers altijd beter? Heb jij zicht op de termijn van oogst tot aan je aanrecht?
 
qua vitamines etc. is diepvries over het algemeen beter. Op het moment dat het vers is, duurt het langer voordat het van het land naar je bord gaat. Het moet dus "rijpen op transport". Terwijl diepvries rijp van het land komt en dan ingevroren wordt. Van de grond naar de bord is dus korter, doordat het vriezen de tijd stil zet.
 
Prima toch als t in de macro's past.
Heerlijk zijn deze idd!
 
"Gezond" is maar een vaag begrip, het hangt er allemaal van af hoe veel je er van eet en wat je voor de rest eet.
 
Hoezo is vers altijd beter? Heb jij zicht op de termijn van oogst tot aan je aanrecht?
Zeg je dit puur omdat je een discussie wilt starten, of begrijp je oprecht niet dat vers altijd beter is?

Je hebt ook geen zicht op het zaadje wat ze in de grond stoppen, dusja, zo kunnen we altijd wel discussieren puur om het discussieren.
 
Ik denk dat het weinig zin heeft om een discussie met jou te starten als jij jouw visie als absolute waarheid beschouwd.
 
Ik denk dat het weinig zin heeft om een discussie met jou te starten als jij jouw visie als absolute waarheid beschouwd.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hetgeen waarop je doelt..
 
Zeg je dit puur omdat je een discussie wilt starten, of begrijp je oprecht niet dat vers altijd beter is?

Je hebt ook geen zicht op het zaadje wat ze in de grond stoppen, dusja, zo kunnen we altijd wel discussieren puur om het discussieren.
Vers is niet altijd beter. Fruit en groentes die direct na het oogsten bevroren worden kunnen veel meer vitamines en mineralen behouden dan wanneer ze geshipped moeten worden en "vers" zijn.
 
Wil je dat ik het uitleg, of biomek?
 
Nooit verwacht dat iemand er zo zwaar tegenin zou gaan als ik zeg dat verse zoete aardappel beter is voor je lijf dan voorgebakken zoete aardappel friet. Mijn god :roflol:
 
Back
Naar boven