MuscleMeat

gyno (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lordzelix

Cool Novice
Lid geworden
1 nov 2017
Berichten
117
Waardering
10
Lengte
1m70
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
dus heb mijn cycle van test tren mast gestopt op 6 weken ong
rede gyno, ik heb de schijven kleiner gekregen met aromasin 10mg ED
1 kant is aanzienlijk kleiner maar de andere kant blijft hetzelfde ze zijn ook niet gevoelig
maar er is wel lactatie, niet spontaan dat het eruit vloeit
ik ben overgeschakeld naar arimidex 1mg ED omwille dat het niet meer kleiner werd met aromasin
maar blijft nog altijd hetzelfde ben nu nolva als nakuur aan het doen 20mg ED
als het niet wegtrekt, toch maar letro of andere alternatieven?
 
dus heb mijn cycle van test tren mast gestopt op 6 weken ong
rede gyno, ik heb de schijven kleiner gekregen met aromasin 10mg ED
1 kant is aanzienlijk kleiner maar de andere kant blijft hetzelfde ze zijn ook niet gevoelig
maar er is wel lactatie, niet spontaan dat het eruit vloeit
ik ben overgeschakeld naar arimidex 1mg ED omwille dat het niet meer kleiner werd met aromasin
maar blijft nog altijd hetzelfde ben nu nolva als nakuur aan het doen 20mg ED
als het niet wegtrekt, toch maar letro of andere alternatieven?

Wie zegt dat oestrogeen het probleem veroorzaakt? Je geeft aan dat je lacteert? Dat zou betekenen dat prolactine het probleem is. Of wellicht een combinatie van beiden? Niemand kan je hier een duidelijk antwoord op geven totdat je je bloed laat prikken. Je kan natuurlijk ook alle oestrogeen-/prolactineblokkers en -remmers proberen en kijken wat helpt....

Jeez, wanneer begrijpen mensen dit nou eens... als er problemen ontstaat, laat je bloedwaarden meten en kijk waar het aan kan liggen. Slik niet zomaar pillen in de hoop dat het iets gaat oplossen als de onderliggende oorzaken niet bekend zijn... die pillen zijn net zo schadelijk voor je als de andere troep die je neemt...
 
Als het om 19NOR gyno gaat zou Cabergoline ook een optie zijn.

Maar indd eerst bloedtrekken en / of naar de huisarts gaan.
 
Als het om 19NOR gyno gaat zou Cabergoline ook een optie zijn.

Maar indd eerst bloedtrekken en / of naar de huisarts gaan.
ben nog geen maand off, dus nu bloed trekken heb ik niets aan
 
>> Heeft Gyno
>> Vraagt om hulp
>> Krijgt advies wat hij het beste kan doen
>> Negeert advies.
:)
ik zal heus niet doodgaan voor die 2 weken...
waarom zou ik 2x gaan als het ook 1x kan ;)
 
Omdat gyno wel iets is waar je relatief snel bij wilt handelen. Ik hoop voor je dat als het twee weken door blijft groeien je het dan nog weg krijgt.
 
Ga nu maar gewoon je bloedtrekke of je eindigt zoals mij twee jaar geleden met een opetatieve verwijdering die veel geld kost en een kut revaildatie waarbij je niet mag trainen, werken of cardio
 
ik zal heus niet doodgaan voor die 2 weken...
waarom zou ik 2x gaan als het ook 1x kan ;)
Over twee weken heb je ook nog niks aan een complete bloedtest. Doe dat lekker drie maanden na een cycle als je volledig hersteld bent.

Nolva kan ook prolactine verhogen dus als je al met verhoogd prolactine zit dan ben je fucked.
Succes met je lactatie de komende weken.
 
Doorgaan met tamoxifen (nolvadex).

Voor degenen die bloedtest roepen: wat moet ie daar mee? En niet als antwoord geven: "ja dan weet ie of z'n oestrogeen te hoog is", nee geef eens concreet een situatie met een bepaalde waarde en hoe dat beleid zou veranderen. Hij is off, A:E-ratio is dan heel vaak verlaagd, ongeacht of er gyno aanwezig is.

Om de prolactinefanaten voor te zijn: geef één studie waaruit blijkt dat prolactine per se gynecomastie veroorzaakt. Ook bij hyperprolactinemiepatiënten is de ontwikkeling van gyno secundair aan onderdrukking van de HPG-as en de daaruit resulterende verlaagde A:E-ratio. Endocriene behandeling bij hyperprolactinemie van gyno is dan ook exact hetzelfde.

Edit: gezien dit topic ongetwijfeld ook door googlende patiënten met gynecomastia zal worden gevonden nog een kleine aanvulling. Als je opeens gyno ontwikkelt en dit is niet eenvoudig te herleiden naar het gebruik van anabolen, ga dan naar je huisarts. Het kan dan een serieuze oorzaak hebben (hypogonadisme secundair aan hyperprolactinemie door een hypofyse-adenoom of ontsteking aan de hypofyse, testistumor, bijnierneoplasma, enz.). Zeer zeker als je het maar aan één zijde ontwikkelt (kleine kans op borstkanker).
 
Laatst bewerkt:
773974205.gif
 
Doorgaan met tamoxifen (nolvadex).

Voor degenen die bloedtest roepen: wat moet ie daar mee? En niet als antwoord geven: "ja dan weet ie of z'n oestrogeen te hoog is", nee geef eens concreet een situatie met een bepaalde waarde en hoe dat beleid zou veranderen. Hij is off, A:E-ratio is dan heel vaak verlaagd, ongeacht of er gyno aanwezig is.

Om de prolactinefanaten voor te zijn: geef één studie waaruit blijkt dat prolactine per se gynecomastie veroorzaakt. Ook bij hyperprolactinemiepatiënten is de ontwikkeling van gyno secundair aan onderdrukking van de HPG-as en de daaruit resulterende verlaagde A:E-ratio. Endocriene behandeling bij hyperprolactinemie van gyno is dan ook exact hetzelfde.
toch nog mensen met een beetje respect vind je hier ook niet veel thanks!
 
toch nog mensen met een beetje respect vind je hier ook niet veel thanks!
Kan best zijn dat je de tamoxifen lang moet doorslikken, wil nog weleens 3 tot 6 maanden in beslag nemen.

Verder: zit er alsjeblieft niet veel aan, en als je er al aan zit, knijp niet. Dat klierweefsel kan vrij makkelijk ontsteken. Zodra het ontstoken is trekt dat lastig weg als je er ook vaak aan blijft zitten, hierdoor kan het de illusie wekken dat je gyno erger is dan dat het daadwerkelijk is, want hierdoor ontstaat ook een (harde) schijf onder je tepel.
 
Back
Naar boven