XXL Nutrition

Het mooiste aan het bodybuilden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
91
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Hey ,
Ben benieuwd naar de belangrijkste redenen waarom jullie aan bodybuilding doen.
Is het puur om de spieren, of juist de lifestyle, het trainen zelf, hoofd leeg maken etc etc
De mogelijkheid om jezelf steeds verder te ontwikkelen.

Wat maakt het voor jullie de perfecte sport?

Gr Juliën
 
Laatst bewerkt:
Wat maakt het voor jullie de perfecte sport?

1305704531808.png
 
Bodybuilding zorgt op verschillende manieren voor voldoening bij mij. Het feit dat ik door middel van training/voeding mijn eigen lichaam kan veranderen vind ik erg leuk. Trainen op zich geeft mij elke dag een beetje ontspanning in de vorm van hoofd leegmaken.
 
1. grenzen verleggen in de gym, fysiek en mentaal » ontwikkeling in de rest van je leven waarbij je leert dit steeds vaker toe te passen ook op andere dingen
2. ontspanning » hoofd leegmaken en focussen op niets anders dan de workout
3. fysiek bouwen » trots zijn op wat je hebt bereikt
4. aandacht voor fysiek » goed voor je ego, zelfvertrouwen en innerlijke narcist
 
De muscle worship fan base.

Mijn 18cm spier wordt al jaaaaaren bewonderd door een heel uitgebreide fanbase. Ik train die spier dan ook elke dag :devilnana:

OT: Het mooiste vind ik de resultaten die je behaald na een aantal jaren trainen. Je fysiek is dan een stuk gespierder/mannelijker dan de gemiddelde man. Het is IMO een sport voor je ego.

Leren doorzetten/afzien (behalen van een extra rep) is ook mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Door het trainen houd ik me redelijk aan mijn eten anders word ik weer 135 kg

Lichte copd daarom geregeld cardio van 3 pompjes gegaan naar 0

Heb flinke burn-out gehad met dwanggedachtes en angst en door trainen voel ik me stuk beter van geest

Mijn oom traint al 38 jaar is vroeger paar keer 2e geworden van Nederland dat motiveerde mij ook te gaan trainen heb vaker getraind (ben nu 42 jaar )
 
De doelbereiking. Je bent enkel van jezelf(en je talent) afhankelijk om je doelen te bereiken, die je zelf mag opstellen. Je kan dus rond je blessures trainen. Probeer dat maar met een andere sport.

Zo was de laatste 2 maand mijn doel om bij 6 cable machines het gewicht te maxen op 8 reps. Ik zit er nu aan 4 van de 6, volgende training mogelijk 5, die training erna ws 6.
Daarna is het op dat gewicht opbouwen tot 3*12 reps op dat topgewicht. Dat is voor tegen eind oktober op alle 6.
Daarna is het opbouwen tot 30 reps terwijl ik 10kg lichter weeg. Gewoon omdat het kan. Dat is voor 1 januari.
Daarna is het mn straight arm bench terug naar 160kg krijgen terwijl de 6pack er ontspannen ook doorstaat. Dat is voor 1 april.
 
Laatst bewerkt:
De mentale voldoening die het geeft na een dag lang naar je computerscherm staren...dat is gewoonweg zalig.

Wat ik het mooiste vind, de mede sportschoolbezoeker verbazen en het tegendeel van het taboe laten zien.

Bij ons in de gym op het werk liften er jammer genoeg maar weinig dames en de verbaasde blikken die verschijnen als een klein vrouwke 100 kg deadlift voor een double geeft stiekem toch wel een kik.

Ik hoop dat snel meer vrouwen de drempel over gaan:)
Of nee toch niet, want ik vindt het nu wel chill dat ik nooit moet wachten op het platform of de squatrekken:o
 
In het begin om sterker te worden naderhand omdat ik trainen op zich prettig vond/vind (verslaving?)

Verder ben ik geen teamplayer waardoor KT een ideale sport is voor mij.
 
Als (niet meer zo) jonge oudere is het leuk om te merken dat ik nog een beetje functioneer en dat de "beeldhouwer metafoor" van Arnold ook nog op mijn leeftijd enigszins van toepassing is.
 
Het heeft een bepaalde structuur in mijn leven gebracht juist toen ik dat nodig had. Voor 'buitenstaanders' is het maar gewoon een uurtje trainen, voor mij ligt het aan de basis van een hele hoop andere dingen die ik beter doe doordat ik me lekker voel door het trainen. Ik heb hier ook een keer anderhalf jaar geleden in een opwelling een stukje over geschreven op dit forum. Ben nu anderhalfjaar verder dan toen ik dat schreef en ben nog steeds van dezelfde mening. Ben in de tussentijd ook gestopt met mijn studie en gaan studeren voor personal trainer. Grootste maar ook beste stap die ik ooit heb gemaakt. Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, en geniet hier nog steeds elke dag van. Hier het stuk wat ik toen heb geschreven, past wel goed in dit topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/ode-aan-de-gym.407261/

Groetjes,
Frans
 
Het heeft een bepaalde structuur in mijn leven gebracht juist toen ik dat nodig had. Voor 'buitenstaanders' is het maar gewoon een uurtje trainen, voor mij ligt het aan de basis van een hele hoop andere dingen die ik beter doe doordat ik me lekker voel door het trainen. Ik heb hier ook een keer anderhalf jaar geleden in een opwelling een stukje over geschreven op dit forum. Ben nu anderhalfjaar verder dan toen ik dat schreef en ben nog steeds van dezelfde mening. Ben in de tussentijd ook gestopt met mijn studie en gaan studeren voor personal trainer. Grootste maar ook beste stap die ik ooit heb gemaakt. Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, en geniet hier nog steeds elke dag van. Hier het stuk wat ik toen heb geschreven, past wel goed in dit topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/ode-aan-de-gym.407261/

Groetjes,
Frans

Dat andere stukje ook nog gelezen, mooi (aangrijpend).
 
Back
Naar boven