Fitness Seller

Pindakaasman zoekt zijn motivatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pindakaasman

Novice
Lid geworden
2 sep 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
90kg
Na een vijftien jaar redelijk intensief aan krachttraining te hebben gedaan heb ik een korte pauze ingelast in verband met een nieuw huis die ik ging verbouwen. Toen dat redelijk klaar was ben ik gewoon weer begonnen. Na loop van tijd bleek het dat de reistijd naar sportschool toch wat meer tegen te vallen dan gedacht en raakte ik een beetje de motivatie kwijt, dit ook door een nieuwe opleiding en een zoontje waar je toch aan moet wennen.

Nu ben ik weer begonnen om s’ochtends om zes uur een half uur een kleine workout (biceps curls, situps en diamond pushups) te doen om weer wat fitter te worden. Het valt kwa gewicht en omvang allemaal reuze mee, het is waarschijnlijk meer het mentale aspect dat ik al zo een lange tijd (8 maanden) niets meer heb gedaan.

Ik ga op de bovenste verdieping waar we nog een flinke kamer hebben, waar nu alleen het kantoor is , te gaan trainen. Ik ben aan het kijken om over een tijdje een half rack of een full rack aan te schaffen. Ik deed hiervoor s laatste een push-pull split workout wat me erg goed beviel en dit wil ik in het nieuwe jaar thuis voortzetten.

Zijn er mensen die goede of juist slechte ervaring hebben met een half- of een full rack en voor merk je dan het beste kan gaan.
 
Wat is je budget, voor het rack, maar ook voor de overige benodigdheden?
 
Zeer goede ervaringen met eentje van powercage.nl met pulley (is van Henk van t forum) heb m zelf tweedehands gekocht, maar staat stabiel en is netjes afgewerkt. Daarvoor een oude uit een sportschool gehad, deed zn werk maar zag er toch wat geleefd uit...
Ik zou t beetje af laten hangen van wat er op marktplaats aangeboden wordt, voorkeur voor eentje met pulley. Had er laatst nog eentje (zonder pulley) gespot voor 250... (zie spots forum).
Mocht budget geen issue zijn, barbarian fortex megatec is allemaal wel mooi spul :)
 
Ik ben ook tevreden met mijn 2e hands powercage.nl rack en kan me voor de rest aansluiten bij Ballie90. Een halfrack is ook niks mis mee maar ik zou wel opletten dat de safetys lang genoeg zijn, en bij een fullrack zijn swing-in safetys wel lekker makkelijk.
 
Ik heb gekeken naar het materiaal van barbarian. Ziet er allemaal goed en degelijk uit, maar daar is de prijs ook naar. Heeft volgens jullie een full rack een voordeel over een half rack of valt dat allemaal wel mee, deze is namelijk een stuk duurder.
 
Ik heb gekeken naar het materiaal van barbarian. Ziet er allemaal goed en degelijk uit, maar daar is de prijs ook naar. Heeft volgens jullie een full rack een voordeel over een half rack of valt dat allemaal wel mee, deze is namelijk een stuk duurder.

In ander topic zijn er wat ervaringen gedeeld.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/home-gym.416342/#post-10034226
Lijkt dat wanneer je goeie kwaliteit hebt een halfrack prima voldoet en vrijer voelt met trainen omdat je meer ruimte hebt. Ook geen boven grens dus wel prettig met oh press. Voor kleine ruimtes misschien ook makkelijk met stangen wisselen.
Kooi in basis is een stabielere constructie, dus wanneer je een lichtere kwaliteit neemt (bijv. tweedehandje van onbekend merk of een nieuwe van chinese herkomst) wellicht een aanrader. Maar met bijv. barbarian of megatec kan je zonder bezwaar los gaan met een halfrack.
 
voor mij nooit een full rack weer... heb gewoon het welbekende half rack van helisport gekocht,, en man man wat een verademing.. en scheelt een hoop pegels
 
Ik heb een Megatec rack met latpulley. Prima materiaal, en ook niet heel duur.

Met de kennis van nu zou ik voor een Barbarian half rack gaan. Halfrack is handiger in een kleine ruimte, en Barbarian heeft heel veel mooie opties zoals de jammer arms, etc. En een losse lat pulley voor meer flexibele indeling van de ruimte.
 
https://www.fitness-seller.nl/fortex-power-rack/
geen verkeerd rack , heb zelf een roque rack ben er niet kapot van mooie kwaliteit ,maar omdat het een us brand is duur .
is geen btw ook geen enkele reden waarom je niet een zou laten maken , beetje lasser ,constructie bankwerker heeft je binnen van mum van tijd een rack gemaakt en op maat
 
voor mij nooit een full rack weer... heb gewoon het welbekende half rack van helisport gekocht,, en man man wat een verademing.. en scheelt een hoop pegels

Zou je die willen onderbouwen?
Nu is t gissen waarom je er zo tegen bent.
Gezien hoop mensen juist info zoeken voor eerste aanschaf of vrijwel altijd in hetzij full hetzij halfrack hebben getraind is het wel een meerwaarde om je mening te onderbouwen;)
 
Zou je die willen onderbouwen?
Nu is t gissen waarom je er zo tegen bent.
Gezien hoop mensen juist info zoeken voor eerste aanschaf of vrijwel altijd in hetzij full hetzij halfrack hebben getraind is het wel een meerwaarde om je mening te onderbouwen;)


het scheelt een hoop ruimte, krijgt er een hoop bewegings ruimte voor terug, en hoef niet je bar leeg te halen om hem uit het rack te halen( dat is dan ook meteen het meest vervelende).
en is goedkoper
 
Heb je weinig ruimte zou ik voor een halfrack gaan. Nooit in getraind, ik heb enkel mijn bedenkingen of de safety's met squaten ook lang genoeg zijn, en als ze dat zijn of dat niet mentaal vervelend is of je niet ver genoeg er vanaf staat.
Toch betwijfel ik of een zeer kleine ruimte met een rack voor genoeg motivatie zal zorgen om te blijven trainen.
 
Back
Naar boven