XXL Nutrition

Kookspullen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Luuknl1

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2016
Berichten
60
Waardering
3
Lengte
1m70
Massa
65kg
Vetpercentage
12%
Post hier je kookspullen die je bijna dagelijks gebruikt tijdens het koken en het bereiden van maaltijden die ook handig zijn voor ons ..

Dus post bepaalde blender , ander materiaal waarvan je vindt dat het nuttig is om in je keuken hebben ook goede pannen enzo mag je posten.

Ook bepaalde miskopen die je hebt gedaan.

En welke spullen je echt niet kunt missen in de keuken ..

Dit topic is bedoeld dus voor kookspullen die elke bodybuilder moet hebben in zijn keuken .

;)
 
Leuk topic idee, ik ben in;)
 
6AB7468F-CF4A-4423-A4C5-6759DA9EC4EC.jpeg


Onmisbaar voor de mealprep.
 
Digitale keukenweegschaal + reserve incl. batterijen. Completely lost without. Ik doe vaak groenten en kip in de wok. Grote tupperwarevoorraad is ook handig.
 
Digitale keukenweegschaal + reserve incl. batterijen. Completely lost without. Ik doe vaak groenten en kip in de wok. Grote tupperwarevoorraad is ook handig.

Ik moet nog investeren in een tupperwarevoorraad ;)
 
Ik heb die bakjes van Ikea.

Komen in verschillende maten, zijn stapelbaar, hebben zo’n lucht gaatje voor de magnetron, etc.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Een paar scherpe messen en aanzetstaal om ze scherp te houden. Niks zo irritant als mealpreppen met een bot mes.
 
Ik heb die bakjes van Ikea.

Komen in verschillende maten, zijn stapelbaar, hebben zo’n lucht gaatje voor de magnetron, etc.
Of gewoon koud eten ;)
 
Een paar scherpe messen en aanzetstaal om ze scherp te houden. Niks zo irritant als mealpreppen met een bot mes.
Klopt dan sta je lang in de keuken met een bot mes.
 
Ik moet nog een nieuwe blender die ik nu heb is kut ..

Ik dacht zelf aan die blender van het merk Ninja.
 
Een goed vleesmes. Zo zonde hoe je soms ziet hoe mensen een goed stuk vlees na bakken mishandelen door het niet fatsoenlijk te snijden maar te vermoorden.

Groot gemak.... Goede scherpe keukenschaar. Erg handig ook met kip/vlees.... gewoon met de schaar in stukken knippen boven de pan :o

Goede degelijke wok.
 
Gewoon een magnetron en spullen van Musclemeat. :D

Als je een goed mes wilt hebben en je zelf niet in de weer wilt zijn met een aanzetstaal kan ik keramische messen van Kyocera aanraden.

Wat blenders betreft is de Magimix geweldig, kost zo’n €200, maar doet niet echt onder voor een Blendtec oid.
 
Gewoon een magnetron en spullen van Musclemeat. :D

Als je een goed mes wilt hebben en je zelf niet in de weer wilt zijn met een aanzetstaal kan ik keramische messen van Kyocera aanraden.
Dat eerst is het makkelijkste... uiteraard... maar dan heb je ook een extra vriezer nodig :roflol:

Als je het kan.. 2 messen op elkaar slijpen. Ooit geleerd tijdens een bijbaantje in een slagerij. Ook best handig...
Je messen slijten alleen wel sneller :o
 
https://www.24kitchen.nl/inspiratie/nieuws/de-beste-koksmessen-volgens-de-consumentenbond

Omdat een koksmes een belangrijk gereedschap in de keuken is, koos de belangenorganisatie veel verschillende soorten: de gekochte exemplaren varieerden in prijs (met messen van Xenos, Albert Heijn en Hema die onder een tientje blijven en duurdere van Zwilling, Kai en Tojiro die tot 200 euro kosten) en materiaal (achttien van roestvrij staal, een van koolstofstaal en een van keramiek).

Opvallend is dat de duurdere messen vaak wel beter zijn dan de goedkopere. In de top 5 is er niet een onder de 90 euro. Onderaan de lijst bungelt Hema met een mes van 5 euro dat een 5,2 haalt. Het koksmes van Herman den Blijker (16 euro) is nog minder goed dan dat van Xenos (5 euro). De keten haalt een krappe 6 terwijl de bekende tv-kok op een 5,5 blijft steken.

In de middenmoot zitten opvallend veel dure messen. De duurste uit de test is Kai Shun Classic van 200 euro en die haalt een ruim voldoende (7,1) en Robert Herders 1922 is 170 euro en haalt een ronde 7.

De uitblinker, zo valt in de nieuwe Consumentengids te lezen, is de Zwilling Miyabi type Gyutho 7000D van 20 cm. Het mes, dat 170 euro kost, is vlijmscherp door het uitzonderlijk harde staal. Gaat daardoor heel lang mee en scoort goed voor gebruiksgemak. Het rapportcijfer is een 9.

Wie aan een mes minder wil uitgeven, is ook heel goed af met het mes van Ikea dat 365+ heet. Het rapportcijfer is 7,3 en de prijs is 20 euro. "Haalt goede resultaten in alle tests", schrijven de testers. "De hardheid van het staal en daarmee het scherptebehoud kan beter." Toch is het zeker geen miskoop, dus krijgt het mes het label 'beste koop'.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
20180930_204716.jpg


Een pan voor kip en een pan voor rijst
 
Weegschaal, batterijen en tupperware bakjes: de basis voor iedere meal prep
 
Een rijstkoker vntl ghehe
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ik weet ook wel dat je pannen nodig hebt voor rijst met kip ... Het gaat erom dat veel pannen troep zijn en echt irritant zijn om mee te koken.

Daarom is het voor de meeste handig om te weten welke pannen ze moeten kopen van een goed merk.
 
Back
Naar boven