Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

She is a keeper;)....leg press of cable pulley next?:P Die passen nu mooi in die 3x3m die leeg staat haha.

Haha nee helaas daar staan haar spullen nu weer. Was onderdeel van de ruil deal :D
 
Train je met 30 mm of 50 mn materiaal?

Als je 30 mm materiaal hebt kan de Barbarian Professional Bar interessant zijn, die is 200 cm lang met center knurl.

50 mm hebben wij helaas geen kortere bars dan 220 cm met center knurl. Wellicht dat je bij andere aanbieders iets kunt vinden.
Ja maar ik wil een 220mm bar waar ik mee verder kan . Ik heb al gekeken bij een plaatselijke verkoper en die heeft zelfs in 220mm niet wat ik zoek, laat staan kleiner. Rogue is ook bijna om de hoek voor me dus dat zou me verzendkosten uitsparen maar hun enige korte barbells zijn juniors en daar krijg je niet veel schijven op. En de ohio power bar is dan weer duurder dan jullie ram bar. Ik denk dat ik waarschijnlijk bij jullie ga kopen... net zoals de stands of het folding rack. Alleen is het niet voor direct...
 
over kleine trainingsruimtes gesproken. Is 2m40 + +- 20cm aan weerskanten genoeg om te squatten ?
Zou graag een vouwrack op mijn ondergrondse parkeerplek zetten, maar ik wil wel niet met mijn bar in de buurman zijn auto zitten :D
Ik zit zelf in een ruimte van 3 breed, met een stang van 2.40. Dus heb aan beide kanten 30 cm over. is voor iig voldoende. En heb er een full rack in staan
 
Een stang van 2m40? Een standaard 50mm stang is toch maar 2m20?
 
Nieuwe Fitness ruimte na verhuizing.
thumbnail_20180918_131350.jpg
thumbnail_20180918_131447.jpg
thumbnail_20180918_131508.jpg
thumbnail_20180918_131622.jpg


20180923_171740.jpg
 
Hierbij een update van mijn homegym. Ik had hiervoor de ATX bumperplates maar vond deze niet handig met het verwisselen in mijn nogal krappe trainingsruimte vandaar ik ben overgestapt op de ATX polyurethaan schijven. Daarnaast ook besloten om de Technogym dumbells van de hand te doen en over te stappen op de ATX urethaan dumbells.

Heb nu het volgende staan en blijft zo staan :) alleen met de tijd nog wat schijven en dumbells erbij.

Fortex half rack met extension
Barbarian Warrior Multi Bench
ATX Ram Bar
ATX Polyurethaan halterschijven
ATX urethaan dumbells t/m 30kg

Bekijk bijlage 435008 Bekijk bijlage 435009 Bekijk bijlage 435010 Bekijk bijlage 435011 Bekijk bijlage 435012


Ziet er goed uit! Wat voor dumbbellrack is dat?
 
Ik twijfelde al lange tijd om een homegym te beginnen. Ik train bij de Golds in Nieuwegein; goede sportschool, altijd open en goede apparatuur. Vroeger trainde ik vaak met mijn vriendin (inmiddels mijn vrouw) maar sinds we een zoontje hebben is dat niet zo makkelijk te realiseren.

Afgelopen weekend heb ik bij een forummer een dumbellset (Panatta) opgehaald en bijbehorende rekken. Gisteren heb ik bij een andere forummer twee halterstangen en 160kg rubber coated schijven opgehaald en gisteren is mijn Barbarian cage, bankje en landmine geleverd. Afgelopen weekend heb ik in de garage een vloer gelegd van OSB-platen (met daaronder een laminaat ondervloer, ik had nog een rol liggen :)).

Op mijn wenslijst staat nog een high/low-pully met steekgewichten (indien iemand iets te koop heeft; pb gerust!). Verder wil ik nog een spiegel ophangen en een rek maken voor de schijven en bars.

Edit: er staat een olympische bar in bestelling, deze op de foto is een Kroon 180cm.

IMG_20180926_184527.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfelde al lange tijd om een homegym te beginnen. Ik train bij de Golds in Nieuwegein; goede sportschool, altijd open en goede apparatuur. Vroeger trainde ik vaak met mijn vriendin (inmiddels mijn vrouw) maar sinds we een zoontje hebben is dat niet zo makkelijk te realiseren.

Afgelopen weekend heb ik bij een forummer een dumbellset (Panatta) opgehaald en bijbehorende rekken. Gisteren heb ik bij een andere forummer twee halterstangen en 160kg rubber coated schijven opgehaald en gisteren is mijn Barbarian cage, bankje en landmine geleverd. Afgelopen weekend heb ik in de garage een vloer gelegd van OSB-platen (met daaronder een laminaat ondervloer, ik had nog een rol liggen :)).

Op mijn wenslijst staat nog een high/low-pully met steekgewichten (indien iemand iets te koop heeft; pb gerust!). Verder wil ik nog een spiegel ophangen en een rek maken voor de schijven en bars.

Edit: er staat een olympische bar in bestelling, deze op de foto is een Kroon 180cm.

IMG_20180926_184527.jpg
Ziet er goed uit, mooie stangen en schijven ook :p
Leuk te zien dat ze goed terecht zijn gekomen! Train ze
 
Ziet er goed uit Stefan. Hele mooie basis om mee los te gaan.

Ik zou alleen je dumbellrack een stuk naar links verplaatsen als je de ruimte hebt dan heb je voor je rack wat meer bewegingsruimte. Welke barbell gaat het worden?
 
Na wat twijfelen is het de RAW fitness elite barbell geworden. Ik ben erg benieuwd of het is wat het lijkt. Mijn favo stang in de sportschool is een Croxxmaxx crosfitbar (ja, ik vind hem top om te benchen, squaten, deadliften etc). Deze zijn nieuw erg duur en van een 2de handse heb ik geen idee hoe deze bar gebruikt (of misbruikt) is.

Ik heb wel ruimte om de dumbellracks naar links te verplaatsen, echter wil ik die ruimte vrij houden om een auto binnen te kunnen zetten. Een andere hobby van me is namelijk aan auto's sleutelen. Ik wilde alleen een homegym als er nog ruimte over bleef om een auto neer te zetten om aan te klussen.

De ladder die nu op de foto ligt ga ik overigens nog ophangen aan het plafond. Op MP ben ik al voor een spiegel aan het zoeken (en een pulley uiteraard) etc etc etc

:)
 
Vrouwtje nog eens lief aangekeken en aangegeven dat ik toch wat meer ruimte nodig heb voor het trainen dus gisteren weer alles verhuisd naar de zolder :)
Gelijk een training gehad. Vorige ruimte was 3x3 en zolder is 5x3,5. Is toch allemaal net wat meer ruimte om lekker te kunnen trainen.

Bekijk bijlage 435080 Bekijk bijlage 435081
Ben je niet bang dat je straks door de vloer zakt?
 
Ben je niet bang dat je straks door de vloer zakt?

Nee ben ik niet zo bang voor. Woning is van 2001 met een betonnen zoldervloer van 30 cm dus dat kan aardig wat hebben.

Weeg zelf 70 kg en deadlift nu 120 kg dus dat zal wel aardig los lopen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven