Fitness Seller

Bloedresultaat verhoging lever (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_115081

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
Lid geworden
23 feb 2013
Berichten
1.417
Waardering
1.221
DFA90387-3617-4928-8567-A15914A178FB.jpeg 66217E4D-7BBE-4FE7-A50F-DF07D8259398.jpeg
Hey guys, net de jaarlijkse check up gehad.

Ik heb licht afwijkende leverwaardes, ik vraag me af hoe dit komt.

Zit op TRT en 10mg aro ~eod.
Laatste keer alcohol was eind augustus.
Drink ~3l water per dag
Supps dagelijks: magnesium, zink, multi, vit c, d3, creatine, whey hydro, 1gr agmatine, probiotica

Iemand suggesties?

Ga vrijdag bloed doneren voor de verhoogde rbc.
 
Beetje N-Acetyl-L-Cysteïne supplementeren, gewoon omdat het kan.
 
Kan het door het harde trainen komen?

Gamma-gt staat niet te hoog.

Zou NAC deze waarden binnen de range krijgen?
 
Ik ben geen expert maar het kan zeker door het vele sporten komen. Ik heb dat zelf ook gehad. Ga eens 10 dagen niet trainen en de test dan nog eens doen, dan zou het effect van zware krachttraining weg moeten zijn.

NAC zou wel een positief effect op je lever moeten hebben.
 
Bij mij vallen verhoogde Asat en alat samen met verhoogd CK. laatstgenoemde bij jou niet geprikt?
 
Kan er niks over zeggen, behalve dat ik 3L voor iemand van jouw size die vaak traint bijzonder weinig vind.
 
Bij mij vallen verhoogde Asat en alat samen met verhoogd CK. laatstgenoemde bij jou niet geprikt?

Is idd niet geprikt helaas. Train wel harder dan ooit gemiddeld 10u per week


Kan er niks over zeggen, behalve dat ik 3L voor iemand van jouw size die vaak traint bijzonder weinig vind.
Mijn urine is behalve 's ochtends gewoon transparant ongeveer.. toch meer drinken?
 
Mijn leverwaardes zijn ook belachelijk hoog. Kan idd door sporten komen, alhoewel je bilirubine ook verhoogd is en je geen ck hebt gemeten duef ik het niet te zeggen. Ik dacht dat alleen ast en alt beïnvloed worden door trainen.
 
Is idd niet geprikt helaas. Train wel harder dan ooit gemiddeld 10u per week



Mijn urine is behalve 's ochtends gewoon transparant ongeveer.. toch meer drinken?
Waarom zou je meer moeten drinken? 3 liter per dag is meer dan genoeg. Zoveel moet je eigenlijk niet drinken.
 
Waarom zou je meer moeten drinken? 3 liter per dag is meer dan genoeg. Zoveel moet je eigenlijk niet drinken.

3L lijkt me ook voldoende. Tenzij je ergens in tropische gebieden fysieke arbeid moet verrichten.
 
Ik maak me idd geen zorgen om ast en alt maar wel om die verhoogde bilirubine.. Cools Galen
 
Ik maak me idd geen zorgen om ast en alt maar wel om die verhoogde bilirubine.. Cools Galen

Ik volg je topic mee want ben benieuwd of die verhoging op leverschade zou wijzen (allicht niet). Mocht je geen reactie krijgen van Cools en Galen, kan je steeds proberen in het anabole/oestrogene topic van Cools en het AMA topic van Galen.

In die topics zijn ze actief en reageren ze bijna altijd :)
 
Wat drinken jullie dan na het op staan, of onder het trainen? Tijdens het eten, onder het werk? Vind het bijzonder weinig.
 
Wat drinken jullie dan na het op staan, of onder het trainen? Tijdens het eten, onder het werk? Vind het bijzonder weinig.
Ik drink nooit tijdens het eten. Enkel op restaurant als er wat wijn gedronken wordt. Ik vraag mij af wie dat ooit heeft uitgevonden om te drinken tijdens het eten.
 
Ga me nog eens goed inlezen deze week en dan wat supps bestellen die een positieve invloed kunnen hebben op mijn leverwaarden.

Voor zover ik al gezocht heb zijn deze waarden niets om je zorgen over te maken, toch heb ik graag dat alles indien mogelijk binnen de normale range valt.

Binnen een maand ga ik opnieuw bloed laten afnemen om opnieuw te controleren.
 
Thx voor de hulp. Maar mijn bilirubine-direct staat wel aan de ‘hoge’ kant?

Zal ik 1200mg NAC nemen? Evt mariadistel of artisjok er bij.


Dan binnen 4weken eens kijken of het wat doet.
 
NAC is sowieso een suplement wat ik dagelijks min 600 mg neem, dus ik zou zeker voorstander zijn. Maar als je nog een checkup doet zou ik niets nemen en enige verschil 10 dagen geen sport laten zijn dan heb je de grootste kans een oorzaak te vinden (sport).
 
Back
Naar boven