Fitness Seller

Stelling hoevaak per dag eten

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 okt 2018
Berichten
1
Waardering
0
hallo mijn naam is mike mijn vader en ik hebben een discussie.
maakt het uit hoevaak je eet met afvallen.
ik eet zelf 2/3 keer per dag maaltijden (sla ontbijt meestal over: intermitting Fasting)
en mijn vader eet 7 keer per dag en zegt dat dat ook beter is voor spijsvertering en ik zeg dat dat niet waar is ik heb het al opgezocht maar hij blijft zeggen dat ik alleen sites vindt die ik wil vinden dus dit is de eenigste website die hij zou geloven dus. kan iemand even mijn vader onterecht geven alvast bedankt :P

PS: als je misschien wetenschappelijk bewijs zou kunnen toevoegen zou fijn zijn.
 
Jullie hebben beide ongelijk.
Je moet minimaal 12 keer per dag eten.
Whatever it takes Goddammit!
 
Jullie hebben beide ongelijk.
Je moet minimaal 12 keer per dag eten.
Whatever it takes Goddammit!
Oh echt? Ik eet zelf 20 keer per dag. :clown:

OT: het gaat om je caloriebudget. Stel je hebt een caloriebudget van 3000 kcal per dag, dan moet je je daaraan houden. Of je dat nu doet door 3 keer of 10 keer per dag te eten
 
Lekker doen wat het beste in jouw dagindeling past. Mealtiming heeft wel wat invloed, maar dat is grotendeels geneuk in de marge.
 
Lekker doen wat het beste in jouw dagindeling past. Mealtiming heeft wel wat invloed, maar dat is grotendeels geneuk in de marge.
:goodposting::exactly:
Hooguit in de cut kunnen carbs en eiwitten rondom je training wat meer van belang zijn. Verder boeit het niet zoveel. In The Muscle and Strength Pyramid - Nutrition van Eric Helms wordt volgens mij wel bewijs en onderzoek aangehaald. Jwdoetookmee heeft hier vast ook wel eens wat over gepost en anders weet Galen hier wel onderzoek over.
 
https://bayesianbodybuilding.com/meal-frequency-science/

Conclusion
If you eat 3 meals a day and pay careful attention to the distribution of your daily protein intake and food quality, you can probably stimulate maximum muscle growth. What matters mostly is that your body has elevated levels of amino acids in the blood when it needs them for muscle growth, not how many meals you consume per se.

If you do not pay attention to your protein distribution or food quality, then consuming 4+ meals a day is the safer course of action. Any benefits of going from 3 or even 2 meals to 4 meals a day will likely be small compared to the effects of total macronutrient intake, however, so for adherence reasons, consuming fewer, bigger meals be worth it for it for some people regardless.
 
Ik eet 20 keer per dag.
 
6 maaltijden per dag eet ik! En de dagen dat ik kracht doe. Zijn het er 8 :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zeg maar dat je vader een eigenwijze snuiter is./

dan heb je de discussie gewonnen.
 
Back
Naar boven