AndroidHealthClinic

Havermout meenemen werk?

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Ik had een vraag over de havermout,
ik las dat veel van jullie brood hadden vervangen voor havermout, en terecht.

Alleen vraag ik me af hoe jullie dit dan meenemen. Ik neem toch niet aan dat jullie dit droog opeten?

Is het misschien niet wat om alle voeding voor overdag (tijdens werk) bij elkaar in de blender te doen en dat in een broodtrommel of iets dergelijks? Zodat je de heledag tijdens de pauzes bijvoorbeeld het kan opeten?

's avonds eet ik gewoon weer normaal. Maar zo'n shake wordt dan met iets van 400 gram havermout, 250 gram kwark, een sinaasappel, een banaan, 3 eieren, wat pindakaas (misschien, alleen als dit te eten is) en wat whey.

Dit kan ik eventueel de avond van te voren al voorbereiden en in de koelkast te doen. Zodat ik 'sochtends direct thuis wel kan vliegen
 
Je kunt toch op het werk melk of water erbij doen...
 
Je vraagt of je een shake mee kan nemen ? Ja natuurlijk kan dat :scratch:

Wat is er mis met brood?
 
Inderdaad, wat is er mis met brood? Zit zout in, maar voor de gemiddelde persoon hier is dat geen probleem..
Tevens zijn er ook andere bronnen waar je KH uit kan halen, aardappelen, rijst, pasta, noem maar op
 
Je kunt 'overnight oats' maken. Dan meng je het in de ochtend al met water/melk/whey/whatever en zet je het op werk in de koelkast en eet/drink je het op. Zelf vind ik mengen met zo min mogelijk vloeistof prettig zodat het een soort van papje is. Ook kun je je havermout met water/melk op je werk in de magnetron verwarmen en hier achteraf whey/fruit/whatever aan toevoegen. Ik gebruik meestal 100 ml water/25 gr oats hiervoor en dan 3 min opwarmen op 600W.
 
ik bedoel meer van. Alles wat van je van plan ben overdag te eten, de blender in. En dat als één grote maaltijd meenemen. Of is dat niet verstandig?

Dus bijvoorbeeld de hele prak uit de blender in een broodtrommel, lepel mee en kanen.
 
ik bedoel meer van. Alles wat van je van plan ben overdag te eten, de blender in. En dat als één grote maaltijd meenemen. Of is dat niet verstandig?

Dus bijvoorbeeld de hele prak uit de blender in een broodtrommel, lepel mee en kanen.

Kan je doen...maar als alles wat je eet op een dag in een broodtrommel past dan eet je te weinig...bovendien denk ik niet dat t smaakt
 
Kan je doen...maar als alles wat je eet op een dag in een broodtrommel past dan eet je te weinig...bovendien denk ik niet dat t smaakt
Het gaat dan om overdag. 's avond eet ik gewoon thuis.
Overdag eet ik dan:
3 eieren
400 gram havermout
250 gram kwark
Whey
2x banaan

Dit dus alles in de blender met wat water (niet teveel, moet wel dik blijven) en dit in de broodtrommel stouwen en kanen.
Mooi compact meenemen lijkt me. En kan ik 's avonds denk ik zo voorbereiden? Zodat ik 's ochtends zo weg kan vliegen.
 
Als je trommel groot genoeg is kan dit.. ik snap niet echt waar je naartoe wilt
 
Ik kook vaak 2-3 porties havermout in een pan en verdeel deze over tupperware. Even laten afkoelen voordat ie de koelkast in gaat.
De ochtend voordat ik naar het werk ga pak ik een bak en gooi er de gewenste toppings op.
Op het werk gaat dit 2 minuten op full speed in de magnetron:thumb:
 
Wat is de reden dat je alles tegelijk wil blenden en iets maakt wat waarschijnlijk walgelijk smaakt? Gemak?

Je kan ook gewoon een uurtje preppen in het weekend.

Bak een stapel eiwit pannenkoeken. Vries ze in per x stuks. Kook 20 eieren (4 per dag oid) zet deze in de koelkast. Kan je makkelijk goed houden. Maak 5 maaltijden van rijst/kop/gtltirnte oid en vries ze in. Avond ervoor maak je je havermout.
Ochtend pak je van alle 4 wat mee en klaar. Hoef je alleen avond ervoor die havermout te maken.
Eenvoudig en snel. Dit is maar een voorbeeld. Maar dan hou je het iig nog lekker. En timing wanneer je wat pakt maakt niet uit. Al zou je alles in 1x nemen.

Maar ik ga er nu vanuit dat je T uit gemak zou willen.
 
Wat is de reden dat je alles tegelijk wil blenden en iets maakt wat waarschijnlijk walgelijk smaakt? Gemak?

Je kan ook gewoon een uurtje preppen in het weekend.

Bak een stapel eiwit pannenkoeken. Vries ze in per x stuks. Kook 20 eieren (4 per dag oid) zet deze in de koelkast. Kan je makkelijk goed houden. Maak 5 maaltijden van rijst/kop/gtltirnte oid en vries ze in. Avond ervoor maak je je havermout.
Ochtend pak je van alle 4 wat mee en klaar. Hoef je alleen avond ervoor die havermout te maken.
Eenvoudig en snel. Dit is maar een voorbeeld. Maar dan hou je het iig nog lekker. En timing wanneer je wat pakt maakt niet uit. Al zou je alles in 1x nemen.

Maar ik ga er nu vanuit dat je T uit gemak zou willen.

Het is zeker gemakszucht inderdaad.
Het liefst zou ik zondag alles preppen voor de heleweek. Dus 5 broodtrommels vol douwen met wat ik de hele dag (8 tot 5) nodig heb. Na 5 uur eet ik thuis gewoon warm, verder nog een bak kwark, hand vol amandelen en een stuk fruit. Dus dat hoef ik niet zo nodig voor te bereiden. Maar de struggle die ik zover heb ik continue bezig zijn met eten voorbereiden. Het is inderdaad vaak maar even 2 minuutjes werk. Maar ik ga dan liever 1 moment even een uurtje bezig zodat ik de hele week alleen de koelkast hoef open te trekken en mn eten voor die dag heb. Zo weet ik zeker dat ik niks vergeet en dat de hoeveelheden kloppen. Ik ga namelijk niet 's ochtend wegen of ik wel 50 gram pindakaas heb (als voorbeeld).
 
Waar haal je de motivatie en energie vandaan om (gestructureerd) te trainen?
 
Waar haal je de motivatie en energie vandaan om (gestructureerd) te trainen?

Sinds het even tot me door drong hoe gedisciplineerd bodybuilding nou eenmaal is, nu het kwartje is gevallen heb ik er alles voor opgegeven.
Aangezien ik nogal druk ben met werk/school zou ik graag zondags alles willen voorbereiden.

's avonds eet ik thuis mee dus daar hoef ik niks voor te doen. Verder heb ik gewoon kwark bakjes van 500 gram er staan die ik zo kan passen en een doos met amandelen waar ik zo een hand vol uit kan pakken. Alleen zou ik nu voor overdag 7 "lunch pakketjes" willen klaarmaken dat de hele week mee gaat.

Of zijn er kant en klare dingen te koop bij de AH met veel goede Koolhydraten? Iets al havermout pap had ik gevonden maar dat schijnt vol met suikers te zitten

Banaan, sinaasappel en 3 eieren kan ik al wel vast inpakken natuurlijk.
 
Wat dacht je van brood?
 
Wat zijn goede koolhydraten?
 
Wat dacht je van brood?
is havermout niet veel beter? een koolhydraat rijker?
Is een havermout pap ofzo niet kant en klaar te koop, enig idee ?
 
in elk geval iets als havermout, snoep kan ook. Maar dat zijn dan minder goede koolhydraten =p
Waarom hou je zo vast aan die havermout? Havermout is geen magisch middel waardoor je opeens veel spiermassa wint.
 
Back
Naar boven