MuscleMeat

Invriesen???

Bezoekers in dit topic

Jorgen92

Cool Novice
Lid geworden
4 mei 2017
Berichten
43
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
106kg
Hoe doen jullie dat als je in de week weinig/geen tijd hebt om naar de winkel te gaan en gezond te koken etc....

Bv op zondag een paar maaltijden maken en invriezen?
 
Dat doe ik onder andere met belegd brood. Lunchpakketjes klaarmaken, en hop de vriezer in. Kan ik zo iedere ochtend uit de vriezer meenemen. Let wel op, niet alle broodbeleg laat zich goed invriezen. Avondeten wat ik op zondag kook vries ik ook deels in. Maaltijden voor maandag t/m woensdag blijven prima in de koelkast, maar de maaltijden voor donderdag en vrijdag gaan de vriezer in.
 
Dat doe ik onder andere met belegd brood. Lunchpakketjes klaarmaken, en hop de vriezer in. Kan ik zo iedere ochtend uit de vriezer meenemen. Let wel op, niet alle broodbeleg laat zich goed invriezen. Avondeten wat ik op zondag kook vries ik ook deels in. Maaltijden voor maandag t/m woensdag blijven prima in de koelkast, maar de maaltijden voor donderdag en vrijdag gaan de vriezer in.
Dus bv kip met rijst en groenten mogen de vriezer in? Als ook een slaatje met kip bv...
 
Hoe doen jullie dat als je in de week weinig/geen tijd hebt om naar de winkel te gaan en gezond te koken etc....

Bv op zondag een paar maaltijden maken en invriezen?

Google:
  • Foodprepping
  • Food preppen
  • enz.
  • enz.
Wil je het jezelf nog makkelijk maken kijk dan naar de sponsored-sticky in het voedings gedeelte!
 
Je kunt op zondag prima al je maaltijden preppen. De maaltijden voor maandag t/m woensdag zet je dan in de koelkast en de rest in de vriezer. Die zet je dan de dag voor gebruik in de koelkast.
 
Ja, het is toch infriesen?
 
Als ook een slaatje met kip bv...

Sla zou ik nou niet invriezen :)

Helaas, kropsla is een product dat niet kan ingevroren worden zonder zijn kwaliteiten te verliezen. Door het hoge percentage water in de groente wordt de structuur
beschadigd bij de vorming van ijskristallen. Misschien een tip om sla langer te bewaren: snij het steelstuk bij en zet de krop in een schaal met een bodempje koud water.
Bewaar de sla vervolgens in de koelkast.
 
Back
Naar boven