XXL Nutrition

Tijdelijk blauwe plekken schouders en borst

Bezoekers in dit topic

335ipower

Cool Novice
Lid geworden
6 sep 2018
Berichten
137
Waardering
60
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
9%
Hallo mensen,

Tijdens het trainen krijg ik vaak blauwe plekken met name achterkant van m'n schouders.

Dit gebeurd pas als ik intensief train met name zwaar en drop sets doe tijdens het sporten

Af en toe heb ik dit ook tijdens borst trainen, chest press wanner je tot maximaal pomp gaat.

De blauwe plekken verschijnen dus als de spier vol met bloed zit en echt moet werken.
Na 1,5 min trekt het blauwe weer weg

Ik heb dit al 6,5 jaar met trainen.

De huisarts gaf aan zolang de blauwe plek niet blijvend is, dan is het niet erg.

Lees op plekken dat het tijdelijk veel bloed is en elders lees is dat het vocht is wat naar buiten word gedrukt

Wie heeft een duidelijk andwoord voor me?

Mvg
 
29 jaar
1,78m
94kg
9%vet
 
Niemand ?
 
Ken het fenoneem niet
 
ben je een alien :p
 
Maat van mij heeft dat ook. Die leeft toch nog.
 
Vonk Was dat niet iets van gescheurde bloedvaatjes?
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik zie dit inderdaad vaker bij de grotere fysieken.. Zelf heb ik er ook weleens last van (pun intended).

Nee geen gescheurde bloedvaten, wel tijdelijke bloeduitstortingen die op de 1 of andere manier weer geabsorbeerd worden door het lichaam binnen korte tijd na het "trauma", net zoals dat bij blauwe plekken over een langere tijd het geval is.
 
Ik ken iemand die bloedverdunners slikt, wanneer deze persoon zich zelfs maar licht stoot komt er al een blauwe plek. Sommigen trekken ook vrij snel weer weg. Misschien is de manier waarop dit ontstaat enigszins een vergelijkbaar mechanisme?
 
Ik ken iemand die bloedverdunners slikt, wanneer deze persoon zich zelfs maar licht stoot komt er al een blauwe plek. Sommigen trekken ook vrij snel weer weg. Misschien is de manier waarop dit ontstaat enigszins een vergelijkbaar mechanisme?
Ik kan me stoten wat ik wil nergens last van. Tis puur bij zware training en veel reps, het volpompen van de spier.
 
Ik kan me stoten wat ik wil nergens last van. Tis puur bij zware training en veel reps, het volpompen van de spier.
Ja dat begrijp ik. Ik bedoelde niet dat jij daar last van hebt maar het fenomeen dat je beschrijft doet mij denken aan de symptomen van die persoon met bloedverdunners, ook zonder stoten heeft die persoon het af en toe bij intensief lopen bijvoorbeeld. Wellicht is door het pompen het bloed dunner o.i.d? Ik schrijf maar hardop wat ik denk. Nu ik erover nadenk heb ik het weleens gehad op de bovenbenen na squat sessies, enkele beurse plekjes ter grootte van een stuiver. Maar daar trok het niet heel snel weg. Zat er dan een dag later nog.
 
Laad je bloed eens testen.. Grote kans dat jouw hematocriet boven de 51 uitkomt. En laat ook jouw nieren eens testen op functionaliteit. Dit zijn in elk geval 2 zaken die naar mijn mening correleren met de symptomen die jij hebt.
 
Ja dat begrijp ik. Ik bedoelde niet dat jij daar last van hebt maar het fenomeen dat je beschrijft doet mij denken aan de symptomen van die persoon met bloedverdunners, ook zonder stoten heeft die persoon het af en toe bij intensief lopen bijvoorbeeld. Wellicht is door het pompen het bloed dunner o.i.d? Ik schrijf maar hardop wat ik denk.

Ik denk dat TS zijn bloed juist eerder dikker is dan dunner in dit geval.
 
Back
Naar boven