AndroidHealthClinic

Trainen & leven met Pectus excavatum (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Toph

Novice
Lid geworden
5 okt 2018
Berichten
3
Waardering
0
Beste bodybuilders.

Na lang dit forum te bezoeken toch maar besloten om een account aan te maken.
Ik zal proberen mijn verhaal zo kort mogelijk te maken.

Ik ben een 23 jarige kerel uit Belgie, 3 maanden geleden beginnen trainen omdat ik mentaal 'redelijk' diep zat.
Ik moet leven met een pectus excavatum (Borstbeen dat te ver naar achter staat doordat bovenmatige groei van het ribkraakbeen het borstbeen naar binnen heeft geduwd).

3 maand geleden dus beginnen trainen, voeding schema samengesteld en meteen begeleiding gezocht (voeding laten controleren, beetje aanpassen, training schema gekregen) qua gewicht gaat het wel goed, op weegschaal merkbaar en begin kleine veranderingen te zien in de spiegel, (begonnen op 75 kg en schommel nu rond de 80 kg bij 1,83 cm).
We bouwen rustig alles op.

Mentaal gaat het nu beter maar er zijn tijden geweest dat ik redelijk diep zat, huis arts zei dat het normaal was, dan maar zelf hulp gezocht in UZLeuven, waarin blijkt dat dit zeker niet normaal is (redelijk diepe pectus)
Heel wat testen gedaan, heel wat onderzoeken, was allemaal heel vermoeiend.
Sinds mijn 20 jaar nooit in bloot boven lichaam gelopen, nooit gezwommen sinds toen en altijd me shirt aan gehad.
Ik begin beter en beter te eten, was in begin nog wat moeilijk maar begint aardig te lukken.
Ik heb lang rond gelopen met de gedachten om te gaan gebruiken om nog harder aan te kunnen komen (ook al is aankomen niet de oplossing om de pectus onzichtbaar te maken).

Binnenkort zitten we samen om operatie te bespreken de nuss procedure.
Daarom wil ik zo hard mogelijk aan komen om na de operatie zeker geen skelet te zijn.
Tot dan zal het mentaal nog hard worden fotos komen na de operatie zeker hier.









 
Beste bodybuilders.

Na lang dit forum te bezoeken toch maar besloten om een account aan te maken.
Ik zal proberen mijn verhaal zo kort mogelijk te maken.

Ik ben een 23 jarige kerel uit Belgie, 3 maanden geleden beginnen trainen omdat ik mentaal 'redelijk' diep zat.
Ik moet leven met een pectus excavatum (Borstbeen dat te ver naar achter staat doordat bovenmatige groei van het ribkraakbeen het borstbeen naar binnen heeft geduwd).

3 maand geleden dus beginnen trainen, voeding schema samengesteld en meteen begeleiding gezocht (voeding laten controleren, beetje aanpassen, training schema gekregen) qua gewicht gaat het wel goed, op weegschaal merkbaar en begin kleine veranderingen te zien in de spiegel, (begonnen op 75 kg en schommel nu rond de 80 kg bij 1,83 cm).
We bouwen rustig alles op.

Mentaal gaat het nu beter maar er zijn tijden geweest dat ik redelijk diep zat, huis arts zei dat het normaal was, dan maar zelf hulp gezocht in UZLeuven, waarin blijkt dat dit zeker niet normaal is (redelijk diepe pectus)
Heel wat testen gedaan, heel wat onderzoeken, was allemaal heel vermoeiend.
Sinds mijn 20 jaar nooit in bloot boven lichaam gelopen, nooit gezwommen sinds toen en altijd me shirt aan gehad.
Ik begin beter en beter te eten, was in begin nog wat moeilijk maar begint aardig te lukken.
Ik heb lang rond gelopen met de gedachten om te gaan gebruiken om nog harder aan te kunnen komen (ook al is aankomen niet de oplossing om de pectus onzichtbaar te maken).

Binnenkort zitten we samen om operatie te bespreken de nuss procedure.
Daarom wil ik zo hard mogelijk aan komen om na de operatie zeker geen skelet te zijn.
Tot dan zal het mentaal nog hard worden fotos komen na de operatie zeker hier.










Super goed van je dat je alsnog hiermee doorzet, van de andere kant zul je je negatieve gedachten aan de kant moeten zetten en gewoon eens dat tshirt uit trekken als je gaat zwemmen en gewoon denken FUCK EVERY BODY, want er zijn zat mensen die ook complicaties aan hun lichaam en of mentaal hebben waar ze mee rond lopen. Als ik jou was zou ik alles stap voor stap aanpakken en je eerst concentreren op je gezondheid lekker gezond blijven eten, lekker normaal sporten en belangrijkste nog je herstel van je operatie!

Zie dit als een nieuw hoofdstuk waaraan je gaat beginnen en straks als je helemaal hersteld bent ga je aan je mentale en aan je fysiek werken.

Ik ben op me 21ste tot me 25ste gestopt met trainen, waarna ik van 122 naar 85kg ben wat heel pijnlijk is ook op mentaal gebied.

Ook interessand is dat je een foto van jezelf maakt na je operatie en je zelf inbeeld hoe je wilt uitzien en steeds fotos maken van je zelf zodat je verandering ziet
 
Beste Toph,

Ik lees ruim een jaar vrijwel dagelijks op dit forum. Tot nu toe heb ik nog nooit gereageerd of iets gepost.
Ja inderdaad, ik ben zo'n gluurder.. =D

Alleen ik lees jouw verhaal en het is voor mij heel erg herkenbaar!

Heb je inmiddels een update op bovenstaande?


EDIT: Voor de duidelijkheid, ik heb de nuss-bar procedure ook gehad.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven