XXL Nutrition

Auto cleaning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Met de hand of carwash? En is die wax in de carwash een beetje kwaliteit of moet je beter met de hand waxen? En hoelang gaat zo’n wax mee?
 
Auto met de hand wassen, altijd!
Bij de wasstraten zie je altijd swirls in je lak trekken. Afhankelijk hoe zuinig je er op bent moet je dit natuurlijk zelf weten.

Hoe oud is de auto? Als de auto een paar jaar oud is zou ik hem twee keer per jaar waxen. 1x voor de winter en 1x voor de zomer. Om de 6 maanden.

Zelf doe ik 1x per week en soms 1x per twee weken me auto wassen met de hand plus van binnen stofzuigen en alles af met een vochtige doek.
 
Vergeet achter de wielkasten niet! Dat randje zit altijd vol met vuil en zand. Versnelt roestvorming als je het laat zitten.
 
Met de hand of carwash? En is die wax in de carwash een beetje kwaliteit of moet je beter met de hand waxen? En hoelang gaat zo’n wax mee?
Tja, wat wil je?
Iets dat beter is voor je auto of beter voor je tijd?
 
De laatste paar keren met pronano in de wasbox.
https://www.pro-nano.com/nl/pronano-pronano-plus.html

Wax gewoon uit de nozzle van de wasbox. Voor mij goed genoeg, ik was mijn auto's hooguit 4 keer per jaar.

Alright! Dus die wax uit dat ding is prima dus. En tussentijds enkel afspoelen? Ik heb namelijik wekelijks wat viezigheid op mijn witte auto, maar kreeg de tip mee van een prof om enkel af te spoelen met koud water om de wax erop te houden.

Auto met de hand wassen, altijd!
Bij de wasstraten zie je altijd swirls in je lak trekken. Afhankelijk hoe zuinig je er op bent moet je dit natuurlijk zelf weten.

Hoe oud is de auto? Als de auto een paar jaar oud is zou ik hem twee keer per jaar waxen. 1x voor de winter en 1x voor de zomer. Om de 6 maanden.

Zelf doe ik 1x per week en soms 1x per twee weken me auto wassen met de hand plus van binnen stofzuigen en alles af met een vochtige doek.

Auto is nu 3 maanden oud. Jammer genoeg al 1x naar de prof poetser geweest omdat er van die bruine boomhars op zat. Zij hebben dat ding vervolgens strak in de wax gezet, maar nu twijfel ik of ik de auto moet wassen. Want die wax laag is dan mooi verdwenen.

Maar handwas it is dus. Vind ik geen probleem overigens.

Vergeet achter de wielkasten niet! Dat randje zit altijd vol met vuil en zand. Versnelt roestvorming als je het laat zitten.

Goed punt!


Kijk das handig.

Tja, wat wil je?
Iets dat beter is voor je auto of beter voor je tijd?[/QUOdTE]

Beter voor mijn auto natuurlijk. Trots als een aap op mijn shiny elektrishe witte Golf :D

Laatste vragen dan nog. Voor ik de wax aanbreng eerst droog maken van de auto? En die wax gaat dus maandenlang mee. Tussentijds dus enkel afspoelen met koud water om die wax niet weg te spoelen?
 
Hand! Heb een Dap 900 voor het poets werk :)
 
Gewoon naar de hand carwash?
 
Met de hand is het best. Of breng de auto naar en professioneel bedrijf. Hou dan rekening met ±€250 tot aan 5-10k?, afhankelijk wat je wilt. Als je naar een carwash wilt ga dan naar een met de juiste borstels. Een en ander is ook afhankelijk van de lak. Als je een nieuwe auto koopt, wel een in het hogere segment, is het verstandig deze gelijk grondig te laten schoonmaken en eventueel ppf erop te laten doen. Kost je richting de 5-10k maar daar heb je later zeker profijt van.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven