Fitness Seller

Beste manier voor mij?

Bezoekers in dit topic

Ano_166290

Cool Novice
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
40
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
82kg
Hoi allemaal,

Ik ben een jongen van 19 jaar, ik ben 187 en ik weeg 82 kilo. Ik heb een angsstoornis ontwikkeld vanuit mijn jeugd en heb hierdoor 2 jaar geen ritme gehad, dus mijn conditie is shit en ik ben ook niet te vrede over mijn lichaam.

Ik ben nu zo’n maand begonnen met oefeningen thuis via youtube workouts en nike trainingsclub app. Mijn grootste doel is om fit te worden, maar ik zou ook graag spiermassa en vet willen verliezen. Ik woon nog thuis, dus ik heb weinig grip op wat ik in de avond eet, maar het zijn wel relatief gezonde maaltijden(geen frituur etc.).

Ik train nu om de dag en ik combineer cardio met kracht. Ik ben in bezit van lichte dumbells (3kg) en die gebruik ik ook voor sommige oefeningen.

Mijn vraag is hoeveel cardio ik wekelijks moet doen en hoeveel kracht. Ik probeer nu om de dag een uur te trainen en dat opgesplist op 2 momenten van de dag. Half uur cardio en half uur kracht. Hou in gedachte dat ik me totaal niet fit voel en weinig ritme heb, dus ik moet wel iets haalbaars kunnen doen. Zijn er misschien mensen met overige tips? Mijn doel is om 75 kilo te wegen over 4 maanden zonder spiermassa verlies.
 
Hou in gedachte dat ik me totaal niet fit voel en weinig ritme heb, dus ik moet wel iets haalbaars kunnen doen.

De haalbaarheid van je schema zal vooral afhangen van de intensiteit tijdens je training en je motivatie om te trainen.

Stel dat je dan 4 keer wil trainen per week dan kan je verschillende schema's gaan volgen. Ik geef je twee mogelijkheiden, er zijn er nog uiteraard:

- Push / Pull / Legs / Full Body
- Upper Body / Lower Body / Upper Body / Lower Body

Je kan dan na elke krachttraining nog wat cardio doen om je algemene conditie te verbeteren. Eventueel cardio enkel op rustdagen.

Per training zou ik max 5-6 oefeningen doen van telkens 4 setjes (8-12 reps range). De eerste weken doe je de trainingen met lichte/matige intensiteit, anders riskeer je moe te zijn na 2-3 oefeningen.

De eerste maanden gaat je lichaam sowieso veranderen zonder dat je een specifiek dieet volgt. Na een tijd zal je je moeten verdiepen in dieetleer om nog voortgang te maken en je zal dan op termijn moeten bepalen of je wil gaan cutten of bulken.

Je mag op termijn gerust serieuze doelen stellen maar overdrijf er niet mee als je bij het begin al niet 100% bent. Begin eerst met het wennen aan de trainingen! Leren stappen dus alvorens te willen lopen.
 
Hoi allemaal,
Ik ben een jongen van 19 jaar, ik ben 187 en ik weeg 82 kilo.
.....
Mijn doel is om 75 kilo te wegen over 4 maanden zonder spiermassa verlies.

Hoe kom je op 75kg bij een lengte van 187cm?

Wat versta je zelf precies onder fit worden?

Succes op deze reis!
 
Hey Tidus,

Bedankt voor je reactie!! Hier kan ik zeker wat mee. Is een Hiit workout goed voor beginners? Of is dat pas na een langere tijd als je een goede basis hebt opgelegd aan te raden?
 
Hoi Mentat,

Ik vind gewoon nu dat ik te veel vetmassa heb vergeleken met spiermassa. Mocht ik enkel afvallen en geen spiermassa verliezen denk ik dat ik bij zo’n 75 kilo er goed uit zie en dan verder kan werken qua spieren(Dit is puur mijn eigen schatting). Met fit worden bedoel ik vooral een goede conditie. Ik merk nu gewoon dat ik super weinig energie heb om dingen te doen en vol te houden(Mentaal als fysiek). Ik denk tenminste dat fysieke conditie ook wel ivb staat met mentale conditie. Ik durf nu geen eens hard te lopen, omdat ik bang ben dat mijn hartslag na 5 minuten veel te hoog word en ik een paniekaanval krijg.
 
75 kg bij 1,87 m en weinig tot geen spiermassa ziet er “ mager / ongetraind “ uit
 
Vandaar dat ik nu ook krachttraining en cardio te gelijk doe. 75kg is ook een ruwe schatting nogmaals. Ik stop met afvallen als het er in de spiegel goed uit ziet. Niet wat het nummertje op de weegschaal is. Ik doe 4 keer een half uur cardio per week ongeveer + om de dag een half uur tot drie kwartier kracht. Is dit voldoende om goed resultaat te behalen? En hoe lang duurt het ongeveer wanneer je eerste progressie ziet en voelt. Ik begin me dag nu met een stuk fruit en een kommetje granola met halfvolle melk. In de middag eet ik nog een stuk fruit en een plak ontbijtkoek. Als tussendoortjes neem ik snacktomaten of wat nootjes (ongebrand).
 
Hey Tidus,

Bedankt voor je reactie!! Hier kan ik zeker wat mee. Is een Hiit workout goed voor beginners? Of is dat pas na een langere tijd als je een goede basis hebt opgelegd aan te raden?

Je kan verschillende vormen gerust afwisselen om het leuk te houden. Wanneer je net begint doe je het natuurlijk best allemaal wat rustig aan ;)
 
Back
Naar boven