AndroidHealthClinic

Pijnlijke knoop in traps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DeVliegvisser

Cool Novice
Lid geworden
9 jul 2018
Berichten
110
Waardering
111
Lengte
1m87
Massa
87kg
Hallo allemaal,

Al geruime tijd (enkele jaren) heb ik een knoop/eitje in m'n nekspieren aan de linkerkant. Formaat paaseitje. Dit gaf eerder eigenlijk niet echt problemen, maar nu ik sinds een paar maanden krachttraining doe, speelt het regelmatig op en heb ik last van een pijnlijke nek en mindere mobiliteit.

Mijn vraag is of mensen tips hebben om hier zelf vanaf te komen. Ben er nog niet mee naar de huisarts geweest, omdat ik niet zoveel vertrouwen heb in huisartsen in het algemeen (teveel slechte ervaringen met verkeerde diagnose en verergering van klachten) en omdat ik hoop op iets wat ik zelf thuis kan doen om het probleem op te lossen.

Ik hoor graag jullie reactie.
 
Als het er een paar jaar al zit en al bestond voordat je krachttraining deed, zou ik toch even naar de huisarts gaan man
 
Dry needling nog niet gedaan.
 
Dry-needling gedaan?
Ik moest gelijk aan hetzelfde denken.

Heb meerdere dry-needling sessies ondergaan ivm een verkrampte en onstabiele schouder (jaren geleden uit de kom geschoten).
Bij mij heeft het wel degelijk geholpen. Google anders even naar de mogelijkheden.
 
Sportmasseur, ben je er zo vanaf.
 
Via de fysio en verzekering of betaal je echt gewoon elke maand voor een masseur?

Betaal gewoon elke keer, wordt niet vergoed. Maar vind het zeker waard, veel minder last van pijntjes, kan spieren veel beter aanspannen.
 
Ben blij dat mijn behandelsessies wel verzekerd waren, had me een godsvermogen gekost. :D
 
Zou ik ook moeten laten doen. Traps en schouderbladen zitten vol. Maar is te kostelijk :)
 
Zou ik ook moeten laten doen. Traps en schouderbladen zitten vol. Maar is te kostelijk :)
Dat kan je zelf doen met en golfbal of tennisbal tegen een muur. Zo heb ik mijn spierknopen zelf behandeld op die plaatsen met een golfbal gekocht in de decathlon.
Hier een voorbeeld:
 
Ik heb voor woensdag een afspraak staan met de sportmasseur, ik laat het weten hoe het is verlopen en of het probleem is verholpen.
 
Dat kan je zelf doen met en golfbal of tennisbal tegen een muur. Zo heb ik mijn spierknopen zelf behandeld op die plaatsen met een golfbal gekocht in de decathlon.
Hier een voorbeeld:

Schouderbladen zou gaan. traps heb ik geprobeerd is meer bovenkant en dat ging niet.
 
Schouderbladen zou gaan. traps heb ik geprobeerd is meer bovenkant en dat ging niet.
Dit ding is goud waard.

290a4ef90f59fdb378d75c8f211feec7--trigger-points-healthy-fit.jpg
 
knoop/eitje in m'n nekspieren aan de linkerkant.
Als je over "knoop in spieren" begint denken meeste mensen aan "eruit laten masseren".

Omdat het er al jaren zit zou ik eerder aan een vetbult/lipoom denken. Deze masseer je er helaas niet uit. Soms gaan ze vanzelf weg maar omdat je er al lang last van hebt is dat niet waarschijnlijk. Meestal hebben mensen er geen last van maar anders kun je het weg laten halen (snijden, sorry :rolleyes:).
 
Laatst bewerkt:
Als je over "knoop in spieren" begint denken meeste mensen aan "eruit laten masseren".

Omdat het er al jaren zit zou ik eerder aan een vetbult denken. Deze masseer je er helaas niet uit. Soms gaan ze vanzelf weg maar omdat je er al lang last van hebt is dat niet waarschijnlijk. Meestal hebben mensen er geen last van maar anders kun je het weg laten halen (snijden, sorry :rolleyes:).

Hier zit het er ook al jaren en is geen vetbult. Al zeker 14j.
 
Back
Naar boven