MuscleMeat

Peiling Androgel switch naar Nebido naar Sustanon (2 bezoekers)

TRT for life: Nebido of Sustanon?

  • Nebido

    Stemmen: 14 45,2%
  • Sustanon

    Stemmen: 17 54,8%

  • Totaal stemmers
    31

Bezoekers in dit topic

Als ja na 6 weken en na de eerste spuit zo'n goede waarde hebt, vraag ik mij toch af waarom je nog een hogere waarde zou willen. Beter kan toch niet. Vergeet niet dat dit voor heel je leven is en dat een waarde die te hoog is, nefast zal zijn voor je gezondheid. Je waarde zal na een paar spuiten hoger zijn na 6 weken veronderstel ik. Toch in het geval dat je interval tussen de injecties te kort zou zijn. t'Is aan de dokter om uit te zoeken om de hoeveel weken je zou moeten injecteren om nooit een te lage waarde te hebben.

Glashelder, bedankt.
Wellicht dat de teneur op usa boards mijn beeld wat verkleurd. High normal is zo'n beetje de standaard daar.
 
Glashelder, bedankt.
Wellicht dat de teneur op usa boards mijn beeld wat verkleurd. High normal is zo'n beetje de standaard daar.


Wat moet jij overigens bij betalen bij de Apotheek en wat wordt er vergoed door de Zorgverzekeraar voor Nebido?
Heb donderdag een afspraak met de huisarts en wil dit eigenlijk ook liever dan elke dag smeren.
 
Wat moet jij overigens bij betalen bij de Apotheek en wat wordt er vergoed door de Zorgverzekeraar voor Nebido?
Heb donderdag een afspraak met de huisarts en wil dit eigenlijk ook liever dan elke dag smeren.

83 euro per ampul. Ja, vrij prijzig maar geen hassle en waarschijnlijk mooie stabiele waarden.
Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan op de gel.
 
83 euro per ampul. Ja, vrij prijzig maar geen hassle en waarschijnlijk mooie stabiele waarden.
Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan op de gel.

83 euro wat je betaald bij de apotheek of gaat dat eerst via je eigen risico?
En hoeveel ampullen krijg je mee?
 
83 euro wat je betaald bij de apotheek of gaat dat eerst via je eigen risico?
En hoeveel ampullen krijg je mee?

83E betaal ik bij de apotheek. Is de prijs per ampul. Wordt niet gedekt door mijn verzekering. Mocht de jouwe het wel dekken dan hoor ik het graag.
 
83E betaal ik bij de apotheek. Is de prijs per ampul. Wordt niet gedekt door mijn verzekering. Mocht de jouwe het wel dekken dan hoor ik het graag.

Ben het nu aan het checken bij mijn zorgverzekeraar, maar 83 euro vind ik niet duur voor zo`n langwerkend middel.
1 keer in de 2 maanden valt best mee.
Maar ik ben aanvullend verzekerd dus ik laat het je zo snel mogelijk weten.
 
83 euro per ampul. Ja, vrij prijzig maar geen hassle en waarschijnlijk mooie stabiele waarden.
Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan op de gel.

Ben er niet in thuis. Maar op Amerikaanse boards las ik dat het geen stabiele bloedwaardes geeft.
 
Ben het nu aan het checken bij mijn zorgverzekeraar, maar 83 euro vind ik niet duur voor zo`n langwerkend middel.
1 keer in de 2 maanden valt best mee.
Maar ik ben aanvullend verzekerd dus ik laat het je zo snel mogelijk weten.

Sweet. Ik ben extra aanvullend verzekerd bij Ohra, daar vang ik bot. Ik was van plan binnenkort een vergelijking te maken om te zien wie wat vergoed.
 
Ben er niet in thuis. Maar op Amerikaanse boards las ik dat het geen stabiele bloedwaardes geeft.

Ik zag dat je andriol caps gebruikt.
Ik kan je aanraden je eens te verdiepen in Nebido; een leuke speurtocht. Op USA boards ga je niet zoveel vinden hierover.
De filmpjes van Paolo Broccardo zijn leerzaam, mijn updates natuurlijk ook he :D
 
Ik zag dat je andriol caps gebruikt.
Ik kan je aanraden je eens te verdiepen in Nebido; een leuke speurtocht. Op USA boards ga je niet zoveel vinden hierover.
De filmpjes van Paolo Broccardo zijn leerzaam, mijn updates natuurlijk ook he :D

Heb er toch wel wat info over gevonden. Alsook mensen die hun labos gepost hadden op nebido.
 
Sweet. Ik ben extra aanvullend verzekerd bij Ohra, daar vang ik bot. Ik was van plan binnenkort een vergelijking te maken om te zien wie wat vergoed.

Nou ik zit bij Anderzorg en die weten niet wat er vanuit het basispakket wordt vergoed.
Wel werd ik verwezen naar de website www.medicijnkosten.nl
Als ik daar de duurste dosis neem kom ik op een totaal van inclusief eigenbijdrage van 30,95 euro.
Dan is die 83 euro wel aan de dure kant ja,

https://www.medicijnkosten.nl/datab... INJVLST 250MG/ML FLACON 4ML&hoeveelheid=0,27
 
https://www.farmacotherapeutischkom...raatteksten/kostenoverzicht/modal/testosteron

Schermafbeelding 2018-10-16 om 14.49.41.png


Aldus het farma compas. (geen 83 euro dus, lekker boeiend)

Schermafbeelding 2018-10-16 om 14.49.41.png
 

Wat bizar.
Zelfde website maar verschillende prijsopgaves.
Maar in vergelijking met de andere is Nebido toch het voordeligst gezien de langere werking.
Sustanon 2x prikken in de week is 21 euro en eigen bijdrage van 6,62 euro.
Vergelijk je dat met de Nebido die 1x in de 12 weken hoeft geïnjecteerd te worden kom je met Sust aanzienlijk duurder uit .
Even van 12 weken uitgaande is dat voor Sust 24 ampullen, wat neer komt op 252 euro en een eigen bijdrage van 79,44 euro.
Gelet dat buiten je eigen bijdrage ook je eigen risico deel wordt aangesproken.
Je hebt er dus goed aangedaan voor de Nebido te gaan.
Morgen me afspraak met de huisarts hierover en ga zeker aandringen op Nebido.
 
Wat bizar.
Zelfde website maar verschillende prijsopgaves.
Maar in vergelijking met de andere is Nebido toch het voordeligst gezien de langere werking.
Sustanon 2x prikken in de week is 21 euro en eigen bijdrage van 6,62 euro.
Vergelijk je dat met de Nebido die 1x in de 12 weken hoeft geïnjecteerd te worden kom je met Sust aanzienlijk duurder uit .
Even van 12 weken uitgaande is dat voor Sust 24 ampullen, wat neer komt op 252 euro en een eigen bijdrage van 79,44 euro.
Gelet dat buiten je eigen bijdrage ook je eigen risico deel wordt aangesproken.
Je hebt er dus goed aangedaan voor de Nebido te gaan.
Morgen me afspraak met de huisarts hierover en ga zeker aandringen op Nebido.

Sust 2 x de week prikken voor trt?
 
Sust 2 x de week prikken voor trt?

Exact, dit lees ik steeds vaker. Geeft stabielere waarden; lijkt me geen fijn vooruitzicht om de komende 30 tot 40 jaar twee keer per week te jabben.
Lijkt me dat Bayer met Nebido exact inspeelt op de convenience behoefte van de doelgroep.
 
Exact, dit lees ik steeds vaker. Geeft stabielere waarden; lijkt me geen fijn vooruitzicht om de komende 30 tot 40 jaar twee keer per week te jabben.
Lijkt me dat Bayer met Nebido exact inspeelt op de convenience behoefte van de doelgroep.

Ik lees meestal 1 x de week of 1 x om de 2 weken.

Wat ik lees met nebido is dat je een hoge piek hebt maar ook een lang dal. En dat je dan lange tijd op een te lage T waarde zit alvorens de volgende injectie gezet wordt.
 
Ik lees meestal 1 x de week of 1 x om de 2 weken.

Wat ik lees met nebido is dat je een hoge piek hebt maar ook een lang dal. En dat je dan lange tijd op een te lage T waarde zit alvorens de volgende injectie gezet wordt.

Dat kun je natuurlijk gewoon zelf meten met bloedtesten; wat voor jou de beste interval en dosering zou moeten zijn. Overigens valt het volgens mij best mee de spreiding;

Steady-state-condities
Na de eerste intramusculaire injectie van 1000 mg testosteronundecanoaat bij hypogonadale mannen werden gemiddelde Cmax-waarden van 38 nmol/l (11 ng/ml) bereikt na 7 dagen. De tweede dosis werd 6 weken na de eerste injectie toegediend en maximale testosteronconcentraties van ongeveer 50 nmol/l (15 ng/ml) werden bereikt. Een constant dosisinterval van 10 weken werd aangehouden gedurende de 3 volgende toedieningen en tussen de 3e en 5e toediening werden steady-state-condities bereikt. Gemiddelde Cmax- en Cmin-waarden van testosteron bij steadystate waren respectievelijk ongeveer 37 nmol/l (11 ng/ml) en 16 nmol/l (5 ng/ml). De mediane intra- en interindividuele variabiliteiten (variatiecoëfficiënt, %) van Cmin-waarden bedroegen respectievelijk 22% (bereik: 9- 28%) en 34% (bereik: 25-48%).
 
Dat kun je natuurlijk gewoon zelf meten met bloedtesten; wat voor jou de beste interval en dosering zou moeten zijn. Overigens valt het volgens mij best mee de spreiding;

Dit. Met als toevoeging dat de dosering vast staat, de interval is dus mee te schuiven.
Als je een goede arts weet te vinden dan bespreekt hij de interval van de bloedtesten met je en hoef je zelf niets te testen.
 
Ik lees meestal 1 x de week of 1 x om de 2 weken.

Wat ik lees met nebido is dat je een hoge piek hebt maar ook een lang dal. En dat je dan lange tijd op een te lage T waarde zit alvorens de volgende injectie gezet wordt.

Ik heb je andere uitgebreide topic aandachtig gelezen, het hele aanloop traject etc etc.
Wat ik eruit filterde is dat het bij jou best lang duurde voordat je je beter ging voelen en je libido beter werd en je energieker ging voelen.
Ik ben 48 jaar waarvan ik de laatste 10 jaar non-stop aan de antidepressiva zit en daarnaast om me kop rustig te houden 10mg Diazepam per dag.
Beide hebben me levenskwaliteit niet omhoog gebracht, ja in het begin maar nu zakt het in een diep dal en schijn ik steeds hogere dosissen nodig te hebben.
Ben vervolgens vorig jaar na 12 jaar out of the running wat sporten betreft weer begonnen met Fitness.
2 maanden goed in getraind , dus lekker opgebouwd met om de dag trainen en goed mijn voeding omhoog te gooien aangezien duidelijk was dat de Diazepam gebruik mijn spieren aan het opvreten waren.
Ik kreeg steeds gekkere klachten, slecht herstel, stemming 's wisselingen, geen libido, afvlakking gevoel en emoties, kortom ik werd een kasplantje en spanningen in mijn relatie.
Besloten om een korte lichte kuur te beginnen.
Ben gestart met D-Bol als kickstart 50mg per/dag en Test-E 250mg/ 1 ampul per week.
Letterlijk binnen een week voelde ik me stukken beter, meer levenslust, geen depressiviteit, goede libido, energiek en pakte weer met plezier allerlei activiteiten op.
Wat deze korte kuur van 10 weken, 50mg D-Bol per dag voor een max van 3 weken, en in totaal 10 weken 250mg Test-E gedaan hebben, heeft al die troep die ik al jaren slik niet bewerkstelligd.
Dat was voor mij het moment dat er een lampje begon te branden.
Zou al die jaren van lusteloosheid en depressies etc etc rechtstreeks te maken hebben met mijn hormonen balans?
Hierop naar de Huisarts, alles uitgelegd en dat ikzelf een kuurtje had gevolgd en hoe ik me al die weken voelde en dat ik een serieus onderzoek wil naar mijn hormonen balans en van al de chemische troep af wil.
Morgen een afspraak om de uitslag te overleggen die overigens wel positief was maar de assistente noemde geen waardes.
In Nederland zijn ze inderdaad terughoudend met TRT behandeling onder begeleiding van een arts terwijl je notabene wel via een arts softdrugs op recept kan krijgen.
Voor mij de wereld op ze kop.
gelukkig weet ik dat mijn huisarts wel eventueel positief tegenover een TRT behandeling stond dus ik wacht het gesprek even af.
Echter moeilijk is de keuze om of Nebido te nemen of wekelijks Sust in te spuiten,
Van 250mg Sust krijg/kreeg ik overigens geen acne dan de wat hogere acne die ik ook met het gebruik van Test-E had.
Overigens je rug dagelijks behandelen, dus met een watje goed insmeren, met Alcohol Ketonatus 70-90% helpt je acne ook te verminderen.
En zonder in te smeren met je rug max 90 minuten in de zomer zon zitten en je rug ligt laten verbranden is ook goed tegen acne.
UV straling verouderd, en kan zelfs heftig werkende talgkliertjes op de rug doden waardoor de acne vorming afneemt of minimaal blijft.
Ik doe het zelf en het helpt.
 
Dit. Met als toevoeging dat de dosering vast staat, de interval is dus mee te schuiven.
Als je een goede arts weet te vinden dan bespreekt hij de interval van de bloedtesten met je en hoef je zelf niets te testen.

Geen enkele dosering staat vast natuurlijk, als jij een halve vial of 1,5 vial wilt injecteren dan weerhoudt niemand je daarvan.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven