MuscleMeat

Moeite met vet verlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BasDijks

Novice
Lid geworden
18 okt 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
120kg
Vetpercentage
30%
Hallo allemaal,

Stel me ff snel voor,

Mijn naam is Bas ben 22 jaar, 191 lang en weeg 120 kg.
Ik train nu zo'n 3,5 jaar en zo'n 5x per week.

Mijn droom is altijd geweest om me overtollige vet te verliezen zodat mijn spieren beter te zien zijn mijn buikje minder is nou ja jullie kennen het allemaal wel.
Maar dan probeer ik op internet te zoeken wat het beste voor mij zou zijn, maar dat is aardig lastig.
Er is zoveel informatie en dingen dat je niet eens meer weet waar je moet begingen.

Wat ik vooral moeilijk vind is hoeveel kcal ik op een dag moet eten om niet de spieren waar ik zo hard en lang voor getraind heb te verliezen. Maar toch er wel bij vet verlies en misschien als dat zelf kan nog wat schone massa te kweken. Maar om kort te houden het hele stukje voeding vind ik heel lastig.

Misschien dat jullie wat tips hebben over, hoeveel ik zou moeten eten, Wat ik zou moeten eten, Supplementen die kunnen helpen, tips hoe ik een goed eet schema kan maken die bij mezelf past etc.

Vragen? stel maar raak

Ik hoor graag van jullie!
 
Afvallen is onder onderhoud eten. Gewoon berekenen en zien wat het geeft. Bekijk het 2 weken. Val je niet af of niet snel genoeg dan verminder je de kcals. Enz.

Supplementen heb je niet nodig.

En wat je moet eten,dat ga je zelf moeten bekijken.

2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht,minstens 1 gr vet per kilo lichaamsgewicht de rest aanvullen met koolhydraten.
 
Thanks!

Heb ze net alle 3 ff doorgelezen en vind het nog best lastig.
Net mijn energie behoefte berekent dat is: 2527.908 als ik niks doe de hele dag
Ik doe eerlijk gezegd vrij weinig alleen dan het intensieve trainen erbij 5x per week
Nu moet ik natuurlijk onder me kcal behoefte zitten
Hoeveel kcal zal ik per dag binnen moeten krijgen?
En klopt het ook dat 1 gram vet en 2 gram eiwitten per lichaamsgewicht een must is?

Mijn lichaam heb trouwens wel echt suikers nodig omdat ik diabetes type 1 heb anders komt mijn bloedsuikerspiegel te laag te zitten.
Dus ik denk dat ik probeer rond de 200-300kcal te zitten (broodjes, melk, fruit, aardappelen etc).

Als ik weet hoe die dingen zitten dan ga ik aan een eet schema begingen voor mezelf
 
Oww die is wel erg handig misschien dat ik die zo daar in maak als me schema beetje goed is

Maar zeg maar dit is wat ik tot nu toe heb
 

Bijlagen

  • Eet schema.docx
    12,2 KB · Weergaven: 101
Oww die is wel erg handig misschien dat ik die zo daar in maak als me schema beetje goed is

Maar zeg maar dit is wat ik tot nu toe heb
Je eet veel en veel te weinig. Jouw ruststofwisseling is alleen al ongeveer 2515 kcal. Je lichaam staat zo in spaarstand, elke carb die jij eet probeert je lichaam vast te houden. Je moet proberen het vuurtje hoger krijgen jonge en zeker als jij zegt 5x per week te sporten.

Eiwitten moet je niet meten per kg lichaamsgewicht maar per kg vetvrije massa.

De precieze hoeveelheden wat jij moet eten kan ik je zo gauw (kun je zien in wat marina1975 post) niet vertellen maar begin eens met je ontbijt veranderen, maak een ontbijt met havermout, fruit, amandelen, schepje whey of eieren en leng dit aan met water (of magere melk).

Maak van de middagmaaltijden goede maaltijden met wat kip/vis, rijst/pasta en 200 gram groenten per maaltijd. Avocado of iets dergelijks erbij. Skip de Brinta s' avonds en vervang dit voor magere kwark of een andere bron.

Laat desnoods iemand die er verstand van heeft een mooi voedingsschema maken voor je.
 
Hallo allemaal,

Stel me ff snel voor,

Mijn naam is Bas ben 22 jaar, 191 lang en weeg 120 kg.
Ik train nu zo'n 3,5 jaar en zo'n 5x per week.

Mijn droom is altijd geweest om me overtollige vet te verliezen zodat mijn spieren beter te zien zijn mijn buikje minder is nou ja jullie kennen het allemaal wel.
Maar dan probeer ik op internet te zoeken wat het beste voor mij zou zijn, maar dat is aardig lastig.
Er is zoveel informatie en dingen dat je niet eens meer weet waar je moet begingen.

Wat ik vooral moeilijk vind is hoeveel kcal ik op een dag moet eten om niet de spieren waar ik zo hard en lang voor getraind heb te verliezen. Maar toch er wel bij vet verlies en misschien als dat zelf kan nog wat schone massa te kweken. Maar om kort te houden het hele stukje voeding vind ik heel lastig.

Misschien dat jullie wat tips hebben over, hoeveel ik zou moeten eten, Wat ik zou moeten eten, Supplementen die kunnen helpen, tips hoe ik een goed eet schema kan maken die bij mezelf past etc.

Vragen? stel maar raak

Ik hoor graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

Heb ze net alle 3 ff doorgelezen en vind het nog best lastig.
Net mijn energie behoefte berekent dat is: 2527.908 als ik niks doe de hele dag
Ik doe eerlijk gezegd vrij weinig alleen dan het intensieve trainen erbij 5x per week
Nu moet ik natuurlijk onder me kcal behoefte zitten
Hoeveel kcal zal ik per dag binnen moeten krijgen?
En klopt het ook dat 1 gram vet en 2 gram eiwitten per lichaamsgewicht een must is?

Mijn lichaam heb trouwens wel echt suikers nodig omdat ik diabetes type 1 heb anders komt mijn bloedsuikerspiegel te laag te zitten.
Dus ik denk dat ik probeer rond de 200-300kcal te zitten (broodjes, melk, fruit, aardappelen etc).

Als ik weet hoe die dingen zitten dan ga ik aan een eet schema begingen voor mezelf
Voor diabetici is het trouwens sowieso gecompliceerder met een eetschema, dus kijk even uit van wie je hier tips aan neemt. Wat voor een normaal mens ''werkt'' zou voor een diabetici juist een hyper of hypo kunnen veroorzaken. Ik zou je aan willen raden via je internist/diabetes verpleegkundige met een diëtist te overleggen en duidelijk je doel kenbaar te maken. Ik zou hier helemaal nog géén advies overnemen van voorgaande posts in jouw geval.
Ik zou je één tip willen geven, houd 1 volle maand van elke dag alles bij wat je eet, dus nu even NIETS anders doen dan dat je tot vorige maand bijvoorbeeld deed, bereken je gewicht elke week op het zelfde moment in de ochtend en evalueer of je gewicht bent bijgekomen of juist bent afgevallen of gelijk gebleven, dan kun je een gedegen inschatting maken op basis van deze gegevens wat je ongeveer nodig zou hebben om af te vallen. Ik weet niet of je verder al enige schade hebt van de diabetes? Supplementen zijn in principe niet erg om bij te nemen, whey poeder bijvoorbeeld maar ik zou in het geval van nierfalen wel willen adviseren de eiwitinname niet al te ver te laten doorslaan(weet niet zeker of dit kwaad kan overigens) Maar met jouw vetpercentage gewicht en trainingsjaren lijkt het me geen enkel probleem om 1 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht te nemen in plaats van 1.5.. Post ook eens je trainingsschema.
 
Laatst bewerkt:
stap 1: hou bij hoeveel kcal je nu eet.
stap 2: eet minder kcal.

Als je vetpercentage hoger is dan 15%, je genoeg eiwit eet en zwaar blijft trainen is er geen reden om je zorgen te maken om verlies van spiermassa, zelfs niet bij een groot kcal tekort. Sowieso zou je prioriteit moeten liggen bij het verliezen van vet ipv het behouden van spier in jouw situatie.
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben gelijk! Heb me blijkbaar niet genoeg verdiept
Helaas zullen de meeste mensen om je heen er wel in blijven geloven is mijn ervaring. Gewoon laten gaan is dan vaak het beste.
 
Helaas zullen de meeste mensen om je heen er wel in blijven geloven is mijn ervaring. Gewoon laten gaan is dan vaak het beste.
Jep dat denk ik ook... ik geloofde daar ook in mede omdat vele dat zeggen maar had me gewoon beter moeten verdiepen want het tegendeel is dus waar.
 
Back
Naar boven