MuscleMeat

Linkje met AAS-boeken

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.351
Waardering
45.219
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
BB'ers,

ik kwam onlangs deze Dropbox-link tegen. Staan onder andere een paar goede AAS-boeken tussen (onder AAS-knowledge).
https://www.dropbox.com/sh/j41mqhcoejs4jfn/AABtVyhHbIHfmiARtgmLoLh-a
Anabolics van William Llewellyn en Anabolic Pharmacology van Seth Roberts zijn goed leesbaar en interessant. Overige boeken en heb ik nog niet bekeken.
 
Dat boek van Seth Roberts heb ik jaren geleden dit over geschreven:
Er blijkt dus nog een boek over AAS te zijn geschreven, ditmaal door een farmacoloog (oid. van wat ik ervan begreep), namelijk Seth Roberts. De beste man heeft 1 pagina gratisch en voor niets ter beschikking gesteld op de internets. Die ene pagina is waarschijnlijk dus een van de beste in z'n boek (anders zou die hem niet uitkiezen), want het gaat geeneens over AAS. Blijkbaar is ie er dus wel content mee.

Het is dan ook belachelijk te noemen dat deze ene pagina strak staat van erge fouten die getuigen van een ernstig gebrek aan kennis.
Ik citeer:
In order for a muscle to contract, all of the fibers in that muscle must contract. This is known as the all or none principle of muscle contraction.
Dit is dus onjuist. Alleen de spiervezels behorend aan de specifieke motorneuron die wordt afgevuurd trekken samen. De rest NIET. De all or none principle of muscle contraction slaat dan ook op motorunits, of op de hartspier. In het geval van de hartspier zorgt het netwerk van Purkinje voor de snelle geleiding over alle vezels.

Verder, ik citeer:
The net of these two processes is the equilibrium state. This does not necessarily mean that anabolism equals catabolism at equilibrium
De net staat van die twee processen is helemaal niet per se het equilibrium. Wat ie ook zegt; this does not necessarily mean that anabolism equals catabolism. Inderdaad, wanneer equilibrium is bereikt is de net change NUL, 0, niks. Als het dus NIET gelijk is aan elkaar, is het dus (nog) GEEN staat van equilibrium. Je hebt wel heel slecht opgelet tijdens je studie als je als farmacoloog equilibrium zo beschrijft.

Ook dit soort knulligheden:
The contractile proteins are pulled past one another in what is called the sliding filament model.
Doet me denken dat de auteur niet echt bijster slim is. Het sliding filament model BESCHRIJFT het samentrekken van de sarcomeren. Dat doen modellen namelijk, een gebeurtenis uit de werkelijkheid beschrijven. Hoe hij het schrijft lijkt het net alsof het samentrekken van de sarcomeren het model beschrijven i.p.v. andersom :roflol:

Ook z'n beschrijving van anabolisme en katabolisme is heel knullig geschreven gvd zeg.

Ver van wegblijven.

Ik ben overigens bezig met een Engelstalig AAS-boek dat een stuk praktischer gaat worden dan m'n vorige. Heb je nooit meer een ander boek nodig.
 
Laatst bewerkt:
BB_: Ik weet dat steeds wordt aangeraden om je in te lezen alvorens te kuren maar ben je niet wat aan het overdrijven? :D

Of wil je zoveel kennis vergaren om de volgende AAS forumgoeroe te worden?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Dat boek van Seth Roberts heb ik jaren geleden dit over geschreven:


Ver van wegblijven.

Ik ben overigens bezig met een Engelstalig AAS-boek dat een stuk praktischer gaat worden dan m'n vorige. Heb je nooit meer een ander boek nodig.
Galen, dank voor je feedback. Ik ben pas net begonnen in deze en na het eerste hoofdstuk kreeg ik een prima indruk, omdat het boek begon met hoe zijn moleculen opgebouwd, hoe zijn cellen opgebouwd, structuurformules van AAS etc. in begrijpelijke taal. Als ik verder bijna 500 (wetenschappelijke) referenties in zijn boek zie en op Wikipedia lees "Seth Roberts was a professor of psychology at Tsinghua University in Beijing and emeritus professor of psychology at the University of California, Berkeley." word ik dus een beetje misleid door te denken dat het niet een of andere prutser is. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ie een hoop onzin kletst (ik snap niet waarom iemand met zo'n achtergrond dat zou doen) en heb zelf niet de kennis om dat te bespeuren of weerleggen. Ik moet wel zeggen, als jij begint over 'netwerk van Purkinje' en dat soort termen ben ik wel gelijk weer 'lost'. :roflol:

Anabolics van William Llewellyn lijkt me wel een top boek; ben halverwege. Ken jij dit boek? (Ja ik weet het, ik moet gewoon jouw boek kopen ;), maar ben bang dat het niveau voor mij te hoog is; ik heb je supplementenboek overigens wel gekocht.)

BB_: Ik weet dat steeds wordt aangeraden om je in te lezen alvorens te kuren maar ben je niet wat aan het overdrijven? :D

Of wil je zoveel kennis vergaren om de volgende AAS forumgoeroe te worden?
Nee, integendeel. Ik heb helemaal niet veel kennis en wil juist de basis begrijpen. Als je het over 'inlezen' hebt neem ik dat je degelijke informatie bedoelt. Ik kan wel internet gaan afstruinen, maar daar wordt zoveel beweerd door Jan en alleman, net als op dit forum. Begrijp me niet verkeerd, hier op het forum staat genoeg interessante informatie, maar ook een hoop onzin en visies van individuen. Daarnaast lees ik liever een boek dat bij het begin begint en het complete verhaal beschrijft. Wetenschappelijke artikelen lezen is ook een optie, maar dan krijg je niet het complete verhaal van A tot Z op een schoolse manier voorgeschoteld. Als jij nog tips hebt v.w.b. ´inlezen´, ben ik zeker geïnteresseerd.
 
Galen, dank voor je feedback. Ik ben pas net begonnen in deze en na het eerste hoofdstuk kreeg ik een prima indruk, omdat het boek begon met hoe zijn moleculen opgebouwd, hoe zijn cellen opgebouwd, structuurformules van AAS etc. in begrijpelijke taal. Als ik verder bijna 500 (wetenschappelijke) referenties in zijn boek zie en op Wikipedia lees "Seth Roberts was a professor of psychology at Tsinghua University in Beijing and emeritus professor of psychology at the University of California, Berkeley." word ik dus een beetje misleid door te denken dat het niet een of andere prutser is. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ie een hoop onzin kletst (ik snap niet waarom iemand met zo'n achtergrond dat zou doen) en heb zelf niet de kennis om dat te bespeuren of weerleggen. Ik moet wel zeggen, als jij begint over 'netwerk van Purkinje' en dat soort termen ben ik wel gelijk weer 'lost'. :roflol:
Dat is niet dezelfde Seth Roberts, hoe kom je aan die informatie? Ligt ook niet echt voor de hand, iemand uit de psychologie die zoiets schrijft. Van wat ik weet is Seth Roberts geeneens z'n echte naam, maar een pseudoniem van de auteur. Hij claimt farmacologie te hebben gestudeerd, maar daar geloof ik bijzonder weinig van met dat soort flaters in z'n boek.

Anabolics van William Llewellyn lijkt me wel een top boek; ben halverwege. Ken jij dit boek? (Ja ik weet het, ik moet gewoon jouw boek kopen ;), maar ben bang dat het niveau voor mij te hoog is; ik heb je supplementenboek overigens wel gekocht.)
Ja, is een goed boek. Heb alleen nooit gelezen in de meest recente edities. Er zijn wel twee auteurs bijgekomen die niet zo goed zijn (George Touliatos en Willem Koert). Ben zelf bevriend met Llewellyn en was ook gevraagd om bij te dragen aan Anabolics, maar heb het afgeslagen met name omdat die twee bovenstaande auteurs er ook bijkwamen (in het bijzonder Touliatos).

Ik weet dat ik als een zuurpruim klink, maar zo is het helaas :roflol:

En voor wat betreft m'n eigen boek. Achteraf is het inderdaad een redelijk ingewikkeld boek geworden. Er staat heel wat zeer goede informatie in, maar het wordt redelijk overschaduwd door de complexiteit van de rest wat ik eromheen heb gehangen. Ik heb veel geleerd sinds het schrijven van dat eerste boek. Het is me alleszins behoorlijk goed gelukt met m'n supplementenboek om in elk geval dingen beter te beschrijven, zelfs wanneer ze complex zijn. Ik hoop met m'n Engelstalige AAS-boek veel meer de doelgroep aan te spreken die ook Llewellyns boek kan waarderen.
 
Dat is niet dezelfde Seth Roberts, hoe kom je aan die informatie? Ligt ook niet echt voor de hand, iemand uit de psychologie die zoiets schrijft. Van wat ik weet is Seth Roberts geeneens z'n echte naam, maar een pseudoniem van de auteur. Hij claimt farmacologie te hebben gestudeerd, maar daar geloof ik bijzonder weinig van met dat soort flaters in z'n boek.
Euh, geen idee, dat was inderdaad even een aanname die nergens op sloeg. :o
Goed dat ik nog niet ver was, dan stop ik er mee. Alhoewel er volgens mij ook wel wel nuttige info in staat.


Ja, is een goed boek. Heb alleen nooit gelezen in de meest recente edities. Er zijn wel twee auteurs bijgekomen die niet zo goed zijn (George Touliatos en Willem Koert). Ben zelf bevriend met Llewellyn en was ook gevraagd om bij te dragen aan Anabolics, maar heb het afgeslagen met name omdat die twee bovenstaande auteurs er ook bijkwamen (in het bijzonder Touliatos).

Ik weet dat ik als een zuurpruim klink, maar zo is het helaas :roflol:
Bedankt, ik het het grootste deel gelezen. Zeker interessant. Haha, dat oordeel over die andere twee auteurs. Zeg je dat omdat jij op het niveau Albert Einstein zit en je iedereen daarbeneden debiel vindt of hebben die andere auteurs er echt weinig kaas van gegeten? :P
En voor wat betreft m'n eigen boek. Achteraf is het inderdaad een redelijk ingewikkeld boek geworden. Er staat heel wat zeer goede informatie in, maar het wordt redelijk overschaduwd door de complexiteit van de rest wat ik eromheen heb gehangen. Ik heb veel geleerd sinds het schrijven van dat eerste boek. Het is me alleszins behoorlijk goed gelukt met m'n supplementenboek om in elk geval dingen beter te beschrijven, zelfs wanneer ze complex zijn. Ik hoop met m'n Engelstalige AAS-boek veel meer de doelgroep aan te spreken die ook Llewellyns boek kan waarderen.
Dan houd ik mij zeker aanbevolen. :) Heb je enige idee wanneer dat boek uit zal komen? Welke beste Engelstalig AAS-boek zou jij aanbevelen om in te lezen v.w.b. basiskennis en toepassing? V.w.b. inlezen in de materie ben ik zoekende. Ik hoef echt geen goeroe te worden, maar wil gewoon basiskennis hebben en op basis daarvan kunnen besluiten hoe ik een kuur het beste kan aanpakken en wat de mogelijkheden zijn incl. werking, gevolgen, mogelijke bijwerkingen, maatregelen etc.
 
Bedankt, ik het het grootste deel gelezen. Zeker interessant. Haha, dat oordeel over die andere twee auteurs. Zeg je dat omdat jij op het niveau Albert Einstein zit en je iedereen daarbeneden debiel vindt of hebben die andere auteurs er echt weinig kaas van gegeten? :P
Ik heb geen idee op welk niveau zij zitten, ik vind alleen dat ze (met name Touliatos) veel onzin schrijven die simpelweg niet klopt. Vandaar.

Dan houd ik mij zeker aanbevolen. :) Heb je enige idee wanneer dat boek uit zal komen? Welke beste Engelstalig AAS-boek zou jij aanbevelen om in te lezen v.w.b. basiskennis en toepassing? V.w.b. inlezen in de materie ben ik zoekende. Ik hoef echt geen goeroe te worden, maar wil gewoon basiskennis hebben en op basis daarvan kunnen besluiten hoe ik een kuur het beste kan aanpakken en wat de mogelijkheden zijn incl. werking, gevolgen, mogelijke bijwerkingen, maatregelen etc.
Dat kan nog wel even duren. Ik kan eigenlijk alleen die van Llewellyn aanbevelen, dus je zit daar al goed mee.
 
Ik heb geen idee op welk niveau zij zitten, ik vind alleen dat ze (met name Touliatos) veel onzin schrijven die simpelweg niet klopt. Vandaar.


Dat kan nog wel even duren. Ik kan eigenlijk alleen die van Llewellyn aanbevelen, dus je zit daar al goed mee.
Bedankt voor je aanbeveling. Heb je toevallig "The Steroid Bible" van Steve Gallaway gelezen?
Heb je jouw AAS-kennis vooral opgedaan door het lezen van wetenschappelijke artikelen of heb je meer boeken gelezen? Ik hoef geen expert te worden, maar de (versimpelde) werken en info over kuren/doseringen, bijwerkingen, risico's etc. heb ik interesse in. Mocht je nog een linkje of overzicht van goed leesbare artikelen hebben, ben ik zeer geinteresseerd. :D
 
de beste boeken zijn idd van klinische lui , wegblijven van duchane en andere bb guru''s die degelijke dingen geschreven hebben .
En gewoon Galen zijn boekje kopen :P
 
Bedankt voor je aanbeveling. Heb je toevallig "The Steroid Bible" van Steve Gallaway gelezen?
Heb je jouw AAS-kennis vooral opgedaan door het lezen van wetenschappelijke artikelen of heb je meer boeken gelezen? Ik hoef geen expert te worden, maar de (versimpelde) werken en info over kuren/doseringen, bijwerkingen, risico's etc. heb ik interesse in. Mocht je nog een linkje of overzicht van goed leesbare artikelen hebben, ben ik zeer geinteresseerd. :D
Met name door het lezen van wetenschappelijke artikelen. Voor de rest veel basiskennis opgedaan uit boeken als Molecular Biology of the Cell, en daarnaast eigenlijk vooral medische boeken (bijv. Williams Textbook of Endocrinology).
 
  • Like
Waarderingen: BB_
de beste boeken zijn idd van klinische lui , wegblijven van duchane en andere bb guru''s die degelijke dingen geschreven hebben .
En gewoon Galen zijn boekje kopen :P
Ik heb het supplementenboek gekocht, maar ik ga geen 44 euro betalen voor een boek waarvan ik 80% niet begrijp, ondanks het zeker een goed boek zal zijn. Ik begrijp dat jij het wel gelezen hebt?
 
Ik heb het supplementenboek gekocht, maar ik ga geen 44 euro betalen voor een boek waarvan ik 80% niet begrijp, ondanks het zeker een goed boek zal zijn. Ik begrijp dat jij het wel gelezen hebt?
inzage exemplaar heb ik gelezen , maar heb ook wat ander materiaal in de boekenkast staan :p
 
Ik heb het supplementenboek gekocht, maar ik ga geen 44 euro betalen voor een boek waarvan ik 80% niet begrijp, ondanks het zeker een goed boek zal zijn. Ik begrijp dat jij het wel gelezen hebt?
Ik hoop ergens over een half jaar m'n Engelstalige AAS-boek zo'n beetje rond te hebben. Wordt veel toegankelijker en ook goedkoper (e-book).
 
inzage exemplaar heb ik gelezen , maar heb ook wat ander materiaal in de boekenkast staan :p
Noem eens wat schrijvers/titels, ben benieuwd. Ik heb wel e.e.a. gedownload (zonder te betalen uiteraard) en als een boek goed bevalt, koop ik de hardcopy-versie. Ik lees boeken het liefst van papier, maar wil geen miskoop begaan. Sommige boeken vind ik simpelweg te duur. Dit is ook één van de nadelen van studieboeken. Vaak goed, duidelijk, begrijpelijk, prettig om te lezen en van degelijk materiaal en kwaliteit, maar soms > € 100,-.
Ik hoop ergens over een half jaar m'n Engelstalige AAS-boek zo'n beetje rond te hebben. Wordt veel toegankelijker en ook goedkoper (e-book).
Mooi. Maarre: komt er enkel een e-book? Ik ben geen fan van e-books, enkel om te kijken of het wat is voordat ik 'm koop.
 
Mooi. Maarre: komt er enkel een e-book? Ik ben geen fan van e-books, enkel om te kijken of het wat is voordat ik 'm koop.
Wellicht ook gedrukt, maar dat wordt dan printing on demand waardoor het vrij duur zal zijn. Oplages drukken doe ik niet meer, dat heeft me teveel geld gekost.
 
No offence mate, maar blijf nog even naturel
 
No offence mate, maar blijf nog even naturel
Bedankt, maar het besluit is al genomen. Het duurt overigens nog wel even voordat ik start met mijn eerste kuur.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven