AndroidHealthClinic

Een stapje extra

Bezoekers in dit topic

HellRaver

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 sep 2018
Berichten
708
Waardering
611
Lengte
1m85
Massa
88kg
Vetpercentage
19%
Heeft iemand tips / advies om een extra stapje verder te gaan. Dus extra gewicht te pakken.
Ik train altijd alleen en ken weinig collega's / vrienden die trainen helaas.

Omdat mijn houding nu steeds beter word en niet meer zo krom is als het was wil ik steeds zwaarder gaan trainen echter ik raak best snel geblesseerd, dus ik durf vaak niet voluit te gaan. Wat er toe lijdt dat ik niet echt veel gainz maak :mad:

Hoe kan ik mezelf er toe zetten om het toch te gaan proberen en eens zwaar(der) te trainen.
 
Hoe lang train je al? Wat voor schema volg je?
 
Ik train nu bijna 2 jaar. Maar ja, ik train niet zoals "de standaard sporter" met andere woorden mijn focus ligt meer op houding verbeteren.
Dus meer rear delts, core, traps en schouders/rug om me houding recht te krijgen wat nu 90% goed is. Daarom wil ik eigenlijk de switch maken van een meer houding gefocust schema naar een "normaal" fitness schema.

Schema wat ik nu volg is puur zwakke punten en houding correctie : nu 2x rug / 2x schouders, 1x benen en 1x borst. Ik train 5 dagen.
 
spotter in de gym vragen? Mocht het fout gaan is er altijd iemand bij. Bovendien kan diegene je helpen maximaal te gaan bij je laatste rep(s).
 
Ik train nu bijna 2 jaar. Maar ja, ik train niet zoals "de standaard sporter" met andere woorden mijn focus ligt meer op houding verbeteren.
Dus meer rear delts, core, traps en schouders/rug om me houding recht te krijgen wat nu 90% goed is. Daarom wil ik eigenlijk de switch maken van een meer houding gefocust schema naar een "normaal" fitness schema.

Schema wat ik nu volg is puur zwakke punten en houding correctie : nu 2x rug / 2x schouders, 1x benen en 1x borst. Ik train 5 dagen.
Als je steeds geblesseerd raakt is dat wel een beetje een teken dat je niet helemaal goed weet waarmee je bezig bent. Heb je iets als Stronglifts 5x5 gedaan, of ben je meteen met die soort bro-split begonnen?
 
Als je steeds geblesseerd raakt is dat wel een beetje een teken dat je niet helemaal goed weet waarmee je bezig bent. Heb je iets als Stronglifts 5x5 gedaan, of ben je meteen met die soort bro-split begonnen?

In het begin was dat vooral omdat me lichaam gewoon fysiek niet in staat was de oefeningen goed uit te voeren. De laatste maanden gaat dit wel zonder blessures. Daarom wil ik ook de stap gaan maken.
SL 5x5 oid heb ik nooit gedaan. Wel Squat en DL ik gewoon maar op een laag gewicht zolang me houding maar goed blijft.

Ik zit nu op SQ 70kg x8 en DL 100 x8 das voor mij al heel wat :(
 
In het begin was dat vooral omdat me lichaam gewoon fysiek niet in staat was de oefeningen goed uit te voeren. De laatste maanden gaat dit wel zonder blessures. Daarom wil ik ook de stap gaan maken.
SL 5x5 oid heb ik nooit gedaan. Wel Squat en DL ik gewoon maar op een laag gewicht zolang me houding maar goed blijft.

Ik zit nu op SQ 70kg x8 en DL 100 x8 das voor mij al heel wat :(
Waarom ga je niet gewoon een paar maanden een schema als Stronglifts volgen? Dan heb je veel solidere basis om sterker mee te worden.
 
Niet nadenken gewoon doen, als andere het kunnen waarom jij niet?
 
Dat is zeker zo. Komt gewoon omdat ik tijdens de begin periodes vaak spierklachten kreeg op plekken die niet de bedoeling waren.
 
Niet nadenken gewoon doen, als andere het kunnen waarom jij niet?


als het makkelijk was deed iedereen het eh :D


Dat is zeker zo. Komt gewoon omdat ik tijdens de begin periodes vaak spierklachten kreeg op plekken die niet de bedoeling waren.

Zou goed luisteren naar je lichaam, blessures op lopen is geen goed begin, zn plekje kan gedurende je hele sport tijd steeds terug komen en erger maken. Soms heb ik biceps gedaan en zo hard, dat het gewoon pijnlijk lekker voelt, de dag erna wil ik het nog eens doen en dan voel ik dat nog van de dag ervoor, want hoe zwaarder ik dan ga des te meer het onplezierig n pijnlijk gaat aanvoelen, ik ben al een doorgegaan met biceps trainen nou dat had ik geweten, kon 2 weken niet aan me biceps trainen, ik vroeg te veel van ze, kleine blessure lag op de loer als ik nog verder was door gegaan, dan hou ik van die spiergroep ff rust en zo luister ik naar alle spiergroepen.
 
Ondertussen is me lichaam weer extra bijgebogen :P
Me rechtervoet begon scheef te lopen, door me heup. Gelukkig heb ik een super fysio die me weer los heeft getrokken :D Waardoor nu ook me schouders weer beter gaan staan omdat me lats ook los komen.
Gelijk zijn me squats beter en vooral stabieler geworden en gewicht met 20kg kunnen verhogen in 2 weken :o Helaas was ik zo bek af dat de deadlifts de dag erna helemaal zorgde dat alles gaar werd.

Maar krijg nu al steeds meer de feeling dat ik nu best wel wat kan hebben.
 
Back
Naar boven