MuscleMeat

Serieuze vraag, insomnia en bodybuilding

Bezoekers in dit topic

Ik heb geen verstand van kuren, maar AAS heeft toch een behoorlijke invloed op je slaap? Als het daardoor wordt veroorzaakt is het misschien verstandig om die grootse plannen even in de ijskast te zetten, want slapeloosheid heeft wel wat meer negatieve effecten die een stuk heftiger zijn dan wat gemiste gains.
 
Waar kuur je op, producten en dosissen? En hoe lang ben je hier al mee bezig? Zijn je slaapproblemen gestart sinds je kuur bijvoorbeeld? Wat ervaar je als je probeert te slapen? Probeer wat meer op te noemen dan alleen ik kan niet slapen wat nu.

Ik had bijvoorbeeld standaard toen ik nog met Tren kuurde dat ik, op Ace, na een dag of 4 a 5 als het begon in te kicken, 2 a 3 dagen niet sliep tot soms een week niet of nauwelijks. Daarna was er niks meer aan de hand en sliep ik als een baby de rest van de kuur. Kreeg dan ook een soort angstige gevoelens als ik ging liggen, alsof ik geen lucht meer kreeg waardoor ik ook niet meer wilde slapen :')
 
Ik zit nu zowat 7 weken in de kuur (week 6 nu). Is mijn eerste kuur gekickt met dbol op 40mg voor 3 weken en test op 500mg om de 6 dagen. De slaapeloosheid is ontstaan op 7 oktober. Ik heb na een week eens advies gezocht en heb pillen mee gekregen, toen ik er daar een van nam sliep ik zon 4 uur ipv niks, dag erna zonder pil geprobeerd en met veel losse stukjes slaap bij elkaar ook wel 4 uur gepakt, dag erna (eergisteren) 5 uur non stop geslapen, ik dacht dus dat het wel de goede kant op ging. Echter vannacht mezelf niet in slaap gekregen, toen om 2 uur er uit en zon pil gepakt, en ondanks dat nog niet geslapen..

Ik ervaar als ik ga slapen nu steeds een milde stress/angst omdat ik bang ben niet te gaan kunnen slapen. Dit werkt het alleen tegen natuurlijk maar de vraag is ook hoe krijg je dat zomaar eens even weg.
 
Je denkt veel te veel na.
Ik dit ook.

Ik ben zelf een vrij goeie slaper maar een 2 tal weken aan een stuk per jaar slaap ik echt nauwelijks zonder verklaarbare reden, is gewoon zo.
 
Welke slaappil heb je?

Zolpidemtart!

Toevoeging: Zoals hierboven al gezegd is ik denk te veel na, dat heb ik altijd al gehad en ik praat mezelf helaas snel dingen aan.. echter neemt dat niet weg dat ik in dit probleem zit. En ik ondertussen wel kuur en een mooi vooruitzicht in de sport heb en had. Dat is in mijn ogen een zware combinatie mentaal gezien zegmaar
 
Ik dit ook.

Ik ben zelf een vrij goeie slaper maar een 2 tal weken aan een stuk per jaar slaap ik echt nauwelijks zonder verklaarbare reden, is gewoon zo.

Hier kom je dan ook weer bovenop dus? Ik herken dit beetje met dingen ja, van die druk-maak periodes. Alleen stress ik me hier dus enorm om omdat ik de erge gevolgen weet mocht dit doorzetten. En dat helpt juist niet mee met slapen.. ellende dus :/
 
Als het nu opeens tijdens een kuur opkomt dan ga ik er zelf vanuit dat het wel stopt na je kuur.
Ben wel bang als je al last hebt op 500-600 test dat dit niet beter gaat worden als je straks verder raakt en hoger gaat doseren.
 
Hier kom je dan ook weer bovenop dus? Ik herken dit beetje met dingen ja, van die druk-maak periodes. Alleen stress ik me hier dus enorm om omdat ik de erge gevolgen weet mocht dit doorzetten. En dat helpt juist niet mee met slapen.. ellende dus :/
Stopt idd weer, zelf met tren slaap ik goed. Heb het wel nog maar 2x gebruikt dus ik sluit niet uit dat het nooit zal gebeuren.

Zou die molen in je hoofd proberen uit te zetten voor je gaat slapen, denk maar aan relaxeren, gsm/tv een uurtje voor t slapen uit zetten, zulke dingen
 
Stopt idd weer, zelf met tren slaap ik goed. Heb het wel nog maar 2x gebruikt dus ik sluit niet uit dat het nooit zal gebeuren.

Zou die molen in je hoofd proberen uit te zetten voor je gaat slapen, denk maar aan relaxeren, gsm/tv een uurtje voor t slapen uit zetten, zulke dingen

Simpele tips, maar schijnt in de praktijk bij bijvoorbeeld scholieren goed te werken.
 
Ik denk niet dat het aan de test ligt, dan had ik het al wel eerder dan week 5 op bepaalde manier moeten merken denk ik. Het is eerder iets mentaals. Ik kijk het even aan, hoop dat het beter gaat snel, vraag me alleen af wat ik moet doen als dit maanden blijft bijv
 
Je maakt je te druk, denkt teveel na.
Als je een drukke dag gewerkt hebt avonds geen telefoon voor 't slapen / boek of Donald duck. Als je gaat slapen aan een zwart gat denken en je spieren in je hoofd proberen te ontspannen

De 4-7-8 slaap truc
  • Neem een comfortabele positie aan.
  • Plaats het puntje van je tong tegen de achterkant van de boventanden tijdens de oefening
  • Adem 4 seconden in door de neus met de mond gesloten
  • Houd de adem 7 seconden vast
  • Adem volledig uit door de mond met een sssshhh geluid
  • Herhaal deze cyclus 4 keer in totaal
Werkt perfect bij mij
 
Melatonine kan je wel helpen met inslapen.
Krijg je wel vage dromen van bij hoge dosis/langdurig gebruk.
 
Melatonine doet me niks helaas, mss eens 9mg gebruiken want 3 en 6 doet niks. Het lastige is dat het gewoon mentaal is. Normaal al had ik alle energie van de wereld, wou ik slapen, dan kon ik slapen. Dat is nu wel verleden tijd helaas
 
Ik kijk sowiso even aan hoe dit verloopt, mocht het nog meer dan 2 weken aanhouden dan denk ik dat ik al overstap op mijn cruise dose, omdat ik nu mn hoge test anders toch niet kan benutten. Dan wanneer ik stabiel ben weer met slaap gewoon weer blasten. Ik was van plan te cutten in de cruise, mss doe ik dit dan ook al wel mocht dat het worden, dan heb ik ook minder energie dat helpt ook meteen met slapen. Al heb ik dan wel minder test in mn lichaam die mn katabole niet-slapen toestand kan opvangen. Dus daar moet ik nog even over nadenken
 
Phosphatidylserine voor het verlagen van cortisol, 5-HTP en/of Melatonin voor slaap. En zoals eerder aangegeven in dit topic, ruim een half uur voor bedtijd niet staren in een beeldscherm (of dat nou een monitor of telefoon is, gewoon niet doen). En ook al aangegeven in dit topic, die ademhalingstechniek toepassen. Good luck.
 
Blijf van de zolpidem af, was vergif voor mij, terwijl dat mn dokter zei dat het onmogelijk is.
Nam het zo'n tweemaal per maand voor drie maand, dan één keer per week, dan drie keer en op een half jaar kon ik er niet meer zonder. Werd er ook pokkedepressief van, en was al om 2u snachts weer wakker. Te weinig slaap zorgt automatisch voor depressie. Slaapmedicatie stoppen, afkicken en vast ritme aanhouden. Stevige wandeling voor het slapen doet veel, seks is nog beter.TV uit en boek lezen...
 
Back
Naar boven