Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Ik snap je punt hiermee, maar dit vind ik dan weer een beetje kort door de bocht. Want als het zo simpel zou zijn dat iemand met social anxiety minder GABA vrij heeft rondzweven was alles heel makkelijk opgelost. Het is wel zo dat bepaalde stofjes zoals phenibut/benzo's et cetera je angsten verminderen maar dit is meer door onderdrukking. GABA onderdrukt je adrenaline response wanneer je in angst bent, het verhelpt het niet. Vandaar dat je ook alleen van je angsten af bent terwijl je dat bepaalde stofje inneemt. Uiteindelijk kom je van je angsten af je door je te laten wennen aan de bepaalde situaties waarin je fight or flight response getriggerd word (wanneer je meerdere positieve ervaringen zult krijgen, krijg je zelfvertrouwen in de bepaalde "angstige" situaties. Hierdoor neemt de angst weer af). Dit is meer een mentaal deel dan iets simpels als adrenaline onderdrukken zodat je angsten afnemen voor een bepaalde tijd. Om het even simpel te houden.

edit: En die TED spreker zal inderdaad altijd vele malen comfortabeler zijn in het presenteren voor duizenden mensen. Niet elk persoon heeft dezelfde kwaliteiten. Kijk bijvoorbeeld naar Elon Musk, hij heeft geen social anxiety (als voorbeeld) maar is niet de beste presentator. Wanneer we dan Steve Jobs erbij pakken krijg je pracht presentaties. Mijn punt is dat dit meer om jou kwaliteiten gaat dan je uiteindelijke angsten.

Edit2: Ik zie medicijnen voor depressie/anxiety et cetera dus meer als tools om je wel in die situaties te krijgen zodat je uiteindelijk je angsten verliest. Wanneer je door je depressie en angststoornis altijd thuis blijft zitten vererger je alles. Dan is een medicijn als een SSRI of benzo (of over 5 jaar misschien zelfs ketamine :P) een handige tool om je uit huis te krijgen. Zodat je wel de sociale contacten opzoekt of toch op dat podium stapt.

Want als het zo simpel zou zijn dat iemand met social anxiety minder GABA vrij heeft rondzweven was alles heel makkelijk opgelost.

Juist niet toch? Er bestaan geen medicijnen die je voor lange termijn kan nemen hiervoor. Was het maar waar.

En iedereen is inderdaad anders qua persoonlijkheid, TED talker zijn is heus niet een kwestie van juiste brain chemistry. Maar ik had bijvoorbeeld serieuze issues. Als een auto mij voorrang gaf op het zebrapad, dan was ik bang dat hij zou vinden dat ik raar liep. Dat soort shit. En het was voor mij een hele geruststelling te weten dat het simpelweg een disfunctie in mijn hersenen was en niet zozeer dat ik een social retard was. Een combinatie van drugs en gedragstherapie hebben van mij een een zelfverzekerde en succesvolle kerel gemaakt. Zo moest ik bijvoorbeeld midden in de winter van mijn psycholoog in een zwembroek en een smerige trui aan boodschappen doen haha. Leren om schijt te hebben aan wat andere vinden. Dat is mijn mentaliteit nu. Iedereen mag vinden wat hij wilt van me, ik schaam me voor niks. Op dit forum zeg ik ook wat ik wil, kan mij het schelen. Mijn IG is voor iedereen beschikbaar, hate me or love me. Maar ik blijf bij mijn punt dat ik niet gezegend ben met een goede grijze massa tussen mijn oren en ik zou andere met issues dezelfde geruststellende boodschap willen meegeven.

Maar even voor de duidelijkheid, deze ' discussie' is geen dick measurement contest he, we bedoelen ongeveer hetzelfde en ik gooi wat gedachten neer hehe. Voel je vooral niet aangevallen.

Misschien maak jij je ook wel een beetje te druk over wat andere vinden van je. Je verdedigd zo hard je mening.
 
En iedereen is inderdaad anders qua persoonlijkheid, TED talker zijn is heus niet een kwestie van juiste brain chemistry. Maar ik had bijvoorbeeld serieuze issues. Als een auto mij voorrang gaf op het zebrapad, dan was ik bang dat hij zou vinden dat ik raar liep. Dat soort shit. En het was voor mij een hele geruststelling te weten dat het simpelweg een disfunctie in mijn hersenen was en niet zozeer dat ik een social retard was. Een combinatie van drugs en gedragstherapie hebben van mij een een zelfverzekerde en succesvolle kerel gemaakt. Zo moest ik bijvoorbeeld midden in de winter van mijn psycholoog in een zwembroek en een smerige trui aan boodschappen doen haha. Leren om schijt te hebben aan wat andere vinden. Dat is mijn mentaliteit nu. Iedereen mag vinden wat hij wilt van me, ik schaam me voor niks. Op dit forum zeg ik ook wat ik wil, kan mij het schelen. Mijn IG is voor iedereen beschikbaar, hate me or love me. Maar ik blijf bij mijn punt dat ik niet gezegend ben met een goede grijze massa tussen mijn oren en ik zou andere met issues dezelfde geruststellende boodschap willen meegeven. [/SPOILER]
Stukje herkenning :roflol:
 
Maar even voor de duidelijkheid, deze ' discussie' is geen dick measurement contest he, we bedoelen ongeveer hetzelfde en ik gooi wat gedachten neer hehe. Voel je vooral niet aangevallen.

Misschien maak jij je ook wel een beetje te druk over wat andere vinden van je. Je verdedigd zo hard je mening.

Lol, ik zie het gewoon als een leuke discussie. Voel me dus niet aangevallen. En wat in je spoiler staat had je wel achterwege kunnen laten, waar slaat dat nou weer op? Wat heeft het verdedigen van je mening ermee te maken wat anderen van je vinden? Iemand die zich druk maakt over wat anderen van zich vinden knikken juist maar overal ja bij.
 
Lol, ik zie het gewoon als een leuke discussie. Voel me dus niet aangevallen. En wat in je spoiler staat had je wel achterwege kunnen laten, waar slaat dat nou weer op? Wat heeft het verdedigen van je mening ermee te maken wat anderen van je vinden? Iemand die zich druk maakt over wat anderen van zich vinden knikken juist maar overal ja bij.

Jij voelde je meteen aangevallen kreeg ik de indruk en schoot enorm in de verdediging. Maar dan zal ik dat verkeerd zien.
 
Stukje herkenning :roflol:

Hahah you are not alone! Maar uiteindelijk is het leven goed. Wanneer je jezelf niet te serieus neemt en je irrationele angsten je leven niet laat beheersen.
 
Als een auto mij voorrang gaf op het zebrapad, dan was ik bang dat hij zou vinden dat ik raar liep. Dat soort shit

10 jaar van mijn leven weggegooid aan precies dit soort angsten ,durfde ook nooit op het knopje drukken voor groen als ik de enigste voetganger was :o

of opstappen in een volle stadsbus was voor mij ook een hele opgave ,trillende benen en een

hartslag boven de 200,constant bezig om dit soort momenten te vermijden ,



kan af en toe nog paniekerig reageren als ik een drukke ruimte ineens word aangesproken ,kan dan daarna echt door de grond zakken van ellende

#waistedtime #wastedlife #fuckangsten
 
Laatst bewerkt:
10 jaar van mijn leven weggegooid aan precies dit soort angsten ,durfde ook nooit op het knopje drukken voor groen als ik de enigste voetganger was :o

of opstappen in een volle stadsbus was voor mij ook een hele opgave ,trillende benen en een

hartslag boven de 200,constant bezig om dit soort momenten te vermijden ,



kan af en toe nog paniekerig reageren als ik een drukke ruimte ineens word aangesproken ,kan dan daarna echt door de grond zakken van ellende

#waistedtime #wastedlife #fuckangsten

Hahah mooi om te lezen, want herkenning is fijn.

Ik heb mijn glory tiener jaren zo verpest, maar ik zie mezelf als een laatbloeier. Ik heb me de tering gewerkt in de gym. Ik ben muziek gaan maken. Ik ben gaan studeren (met daarbij de nodige chemische assistentie af en toe). Carriere gemaakt. Nu heb ik een top leven en laat ik dit me door niemand meer verzieken.

Ik heb een vage persoonlijkheid. Rare muzieksmaak, stil type. Wat ik vroeger haatte aan mezelf. Nu omarm ik dit juist. Het is nu pas dat ik praatjes heb met mijn collega's na 2 jaar, maar dat is oke.

Hoop dat het met jullie ook goed gaat.
 
Wat bedoel je hier mee?

Ben hier wel benieuwd naar.

Ben je zelf wel/geen voorstander van metformine?
Rapamycin is de mTOR-remmer bij uitstek (mechanistic target of rapamycin). mTOR speelt een cruciale rol bij spierhypertrofie door onder meer krachttraining, zie https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-016-0118-y voor de beste review ooit hierover.

Wat hij er ongetwijfeld mee bedoelt is 'doei gains'.

Metformine is een ander verhaal, daar heb ik een paar maanden geleden een kort stukje over geschreven op mijn blog: https://peterbond.nl/is-metformin-bad-for-gaining-muscle-mass/
 
Rapamycin is de mTOR-remmer bij uitstek (mechanistic target of rapamycin). mTOR speelt een cruciale rol bij spierhypertrofie door onder meer krachttraining, zie https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-016-0118-y voor de beste review ooit hierover.

Wat hij er ongetwijfeld mee bedoelt is 'doei gains'.

Metformine is een ander verhaal, daar heb ik een paar maanden geleden een kort stukje over geschreven op mijn blog: https://peterbond.nl/is-metformin-bad-for-gaining-muscle-mass/

Had je post idd al gelezen! Wat is jouw mening over een metformine cycle bijvoorbeeld eens per jaar mbt het reguleren van de insulinegevoeligheid?
 
Had je post idd al gelezen! Wat is jouw mening over een metformine cycle bijvoorbeeld eens per jaar mbt het reguleren van de insulinegevoeligheid?
Als je daar problemen mee hebt zou ik het het zeker niet cyclen, maar altijd slikken. In overleg met je behandelend arts kun je het afbouwen als je bloedglucose stabiel blijft.
 
Ik hoorde Bill Faloon een goed woordje houden over IF. Blijkbaar toch niet zo nutteloos.
 
Iemand al ooit eens een vast gedaan van 5-10 dagen?

Ik wil het wel eens een weekje proberen. Misschien volgend jaar een keer voor de zomer ofzo.

Schijnt wel gezond te zijn en het lijkt me ook wel een ervaring.
 
Iemand al ooit eens een vast gedaan van 5-10 dagen?

Ik wil het wel eens een weekje proberen. Misschien volgend jaar een keer voor de zomer ofzo.

Schijnt wel gezond te zijn en het lijkt me ook wel een ervaring.

Lijkt mij dus helemaal niks hé. Zou in ieder geval zorgen dat je elke dag genoeg zoutwater drinkt.
 
Iemand al ooit eens een vast gedaan van 5-10 dagen?

Ik wil het wel eens een weekje proberen. Misschien volgend jaar een keer voor de zomer ofzo.

Schijnt wel gezond te zijn en het lijkt me ook wel een ervaring.

Wel eens 38 uur, was een super vette ervaring! Je ziet ook al het vocht uit je lichaam onttrekken. Zeker voor herhaling vatbaar. :thumb:
 
Lijkt mij ook interessant om te proberen.
 
Lijkt mij ook interessant om te proberen.

Een week niks eten is riskant, niet doen. Doe dan gewoon IF als je met vasten wilt experimenteren.
 
Ik wil in ketose raken en ben wel benieuwd hoe ik me voel na 72 uur niets eten.

Ik sprak laatst iemand die het ook gedaan had en zij dat het heel eenvoudig was, water drinken en meer niet.

Blijkbaar zou het heel veel milde ontstekingen en mogelijk virussen in je lichaam doden. Deze bro science slik ik voor zoete koek.
 
Ik wil in ketose raken en ben wel benieuwd hoe ik me voel na 72 uur niets eten.

Ik sprak laatst iemand die het ook gedaan had en zij dat het heel eenvoudig was, water drinken en meer niet.

Blijkbaar zou het heel veel milde ontstekingen en mogelijk virussen in je lichaam doden. Deze bro science slik ik voor zoete koek.
Voor mij liever die zoete koek dan zolang niets te eten :(
 
Back
Naar boven