AndroidHealthClinic

Depressie en dieet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elseline

Novice
Lid geworden
2 jun 2018
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
55kg
Vetpercentage
21%
Halllo,
Ik ben Elseline , 16 Jaar, en al ongeveer een jaartje bezig met voeding en krachttrainen. Ik ben altijd van het: Doe het goed of doe het niet. Dus ik heb een hele tijd gewoon 101% gezond gegeten en 3 x in de week sporten. Ik vond het heerlijk. Totdat mijn prachtige, oude vriend terugkwam.. Depressie. ik heb geen motivatie meer, voel me dood vanbinnen en niks boeit me. ook mijn dieet boeit me amper. Ik word er zo gefrustreerd van!.. Ik wil deze week beginnen met aftrainen (Heb net paar maanden wezen bulken) en dat gaat echt niet lukken zo.. Heeft iemand tips om gewoon gemotiveerd te blijven. ( pls begin niet erover dat ik eerst hulp moet gaan zoeken. 't is een ingewikkelde situatie )
Mijn normale dag zou er zo uitzien:
Ontbijt: zwarte koffie smoothiebowl (avocado, banaan, bessen, whey concentraat. topping: cacao nibs, chia zaad, beetje havermout)
Lunch: is eigenlijk heel vaak iets verschillend. (brood / ei / kip / soep / whatever )
avondeten: ook altijd iets verschillends ( rijst/spaghetti, zalm, kip. alles met groente erbij)
snacks: fruit, paprika, pindakaas/ noten.

Op dit moment:
Ontbijt: hetzelfde
lunch: iets simpels
avondeten: hetzelfde
snacks: gebak, nutella, chips, whatever mijn familie ook eet.

Het klinkt natuurlijk niet zo erg. maar ik wil gewoon terug naar mijn oude gewoontes. ik voelde me altijd goed en gezond. Ik wil gewoon gezond kunnen blijven eten ookal is er iets veranderd.
Kunnen jullie pls helpen?
 
Ook al heb je geen motivatie, gewoon je planning/schema blijven volgen. Het klinkt makkelijk en zo makkelijk is het eigenlijk ook als je wel de tijd hebt.
 
Ook al heb je geen motivatie, gewoon je planning/schema blijven volgen. Het klinkt makkelijk en zo makkelijk is het eigenlijk ook als je wel de tijd hebt.
dankuwel voor de reactie. het is makkelijker gezegd dan gedaan.. Maar ik ga t proberen.. I guess
 
Vaak is een depressie niet iets wat zomaar eenvoudig is. Hulp zoeken is dan makkelijk gezegd. Ja het kan helpen maar je kan ook beginnen met kleine haalbare doelen.
Pak je training op. Doe in eerste instantie oefeningen Diever leuk vind. Pin je niet meteen vast op het perfecte schema wat je wil.
Dat is lastig als je perfectionistisch bent. Maar houdt leuk.
Zo ook met voeding. Maak een basis. Schrap niet meteen alles van tafel om meteen op die 200% te komen.

Dus maak hapklare stukken. Stap voor stap. Stel haalbare doelen en dan als je wat lekkerder in je vel zit ga je een stap verder.

In T begin zal dat moeilijk zijn. Maar volhouden is de sleutel.
Misschien als stok achter de deur een logje hier bijhouden. Motivatie voor jezelf als je terug leest dn vooruitgang ziet. En je kan dan ook tips vragen. Over voeding training en misschien ook qua je depressie even jezelf uitten. Ook hier kunnen we je een hart onder de riem steken en misschien wat helpen.

Denk er eens over na.
Succes
 
Vaak is een depressie niet iets wat zomaar eenvoudig is. Hulp zoeken is dan makkelijk gezegd. Ja het kan helpen maar je kan ook beginnen met kleine haalbare doelen.
Pak je training op. Doe in eerste instantie oefeningen Diever leuk vind. Pin je niet meteen vast op het perfecte schema wat je wil.
Dat is lastig als je perfectionistisch bent. Maar houdt leuk.
Zo ook met voeding. Maak een basis. Schrap niet meteen alles van tafel om meteen op die 200% te komen.

Dus maak hapklare stukken. Stap voor stap. Stel haalbare doelen en dan als je wat lekkerder in je vel zit ga je een stap verder.

In T begin zal dat moeilijk zijn. Maar volhouden is de sleutel.
Misschien als stok achter de deur een logje hier bijhouden. Motivatie voor jezelf als je terug leest dn vooruitgang ziet. En je kan dan ook tips vragen. Over voeding training en misschien ook qua je depressie even jezelf uitten. Ook hier kunnen we je een hart onder de riem steken en misschien wat helpen.

Denk er eens over na.
Succes
dankuwel voor de tip ! ik ga t proberen ! :)
 
Ik heb wel wat naasten met depressies. Hoe moeilijk en hoe zwaar het ook is: blijf iedere dag doen wat je moet doen. Ga je nest uit en ga die gym in. Blijf actief (op alle gebieden), want het wordt alleen maar erger als je niet gaat. En verder: zoek hulp. Zoals je ongetwijfeld zelf weet, is het ontzettend lastig om er in je eentje uit te komen. Heel veel sterkte!
 
Just checking, maar weet je wel of voeding/gezondheid geen oorzaak is voor de depressie?

Dus dat je bijvoorbeeld niet een vitamine d (seizoens/winterdepressie) of ijzer of andere vitamine/mineralen tekort hebt waar je je ook zo rot door kunt voelen.

Als je dat niet weet kun je er een simpele bloedtest voor laten afnemen en als daar een probleem is is dat makkelijk te verhelpen.

En Is het afvallen te weinig calorien?

Verder qua motivatie heb ik zelf altijd dat ik me nog erger voel bij het afwijken van de goede gewoontes. Dan is alles shit plus wordt het alleen maar nog meer shit en zinlooser etc door achteruitgang.
Dan maar depressief toch de ene been voor de andere blijven zetten richting de gym en toch gewoon maar kopen wat ik weet dat ik moet eten en geen troep ervan maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil deze week beginnen met aftrainen (Heb net paar maanden wezen bulken)
Weet je het zeker?!
1,70m en 55kg
Waar is de bulk gaan zitten en wat wil je aftrainen?

Ik heb wel wat naasten met depressies. Hoe moeilijk en hoe zwaar het ook is: blijf iedere dag doen wat je moet doen. Ga je nest uit en ga die gym in. Blijf actief (op alle gebieden), want het wordt alleen maar erger als je niet gaat. En verder: zoek hulp. Heel veel sterkte!
En verder: precies wat Pren zegt!
De drempel over is het meest lastige. Maar daarna vaak toch wat voldoening. Succes en sterkte.
 
--
 
Laatst bewerkt:
De oude vriend staat voor de depressie vgm. Niet letterlijk een vriend
 
Halllo,
Ik ben Elseline , 16 Jaar, en al ongeveer een jaartje bezig met voeding en krachttrainen. Ik ben altijd van het: Doe het goed of doe het niet. Dus ik heb een hele tijd gewoon 101% gezond gegeten en 3 x in de week sporten. Ik vond het heerlijk. Totdat mijn prachtige, oude vriend terugkwam.. Depressie. ik heb geen motivatie meer, voel me dood vanbinnen en niks boeit me. ook mijn dieet boeit me amper. Ik word er zo gefrustreerd van!.. Ik wil deze week beginnen met aftrainen (Heb net paar maanden wezen bulken) en dat gaat echt niet lukken zo.. Heeft iemand tips om gewoon gemotiveerd te blijven. ( pls begin niet erover dat ik eerst hulp moet gaan zoeken. 't is een ingewikkelde situatie )
Mijn normale dag zou er zo uitzien:
Ontbijt: zwarte koffie smoothiebowl (avocado, banaan, bessen, whey concentraat. topping: cacao nibs, chia zaad, beetje havermout)
Lunch: is eigenlijk heel vaak iets verschillend. (brood / ei / kip / soep / whatever )
avondeten: ook altijd iets verschillends ( rijst/spaghetti, zalm, kip. alles met groente erbij)
snacks: fruit, paprika, pindakaas/ noten.

Op dit moment:
Ontbijt: hetzelfde
lunch: iets simpels
avondeten: hetzelfde
snacks: gebak, nutella, chips, whatever mijn familie ook eet.

Het klinkt natuurlijk niet zo erg. maar ik wil gewoon terug naar mijn oude gewoontes. ik voelde me altijd goed en gezond. Ik wil gewoon gezond kunnen blijven eten ookal is er iets veranderd.
Kunnen jullie pls helpen?
Sorry maar met wat je allemaal aangeeft wat je op een dag eet kunnen wij, en jouw lichaam ook, natuurlijk he-le-maal niks.

Als je twee keer het woordje "whatever" gebruikt als je je voeding uitlegt dan heeft je lichaam ook zoiets van "whatever".

Stel een schema op waar een beetje structuur in zit. Doe het goed of doe het niet, toch?
 
Back
Naar boven