Fitness Seller

Waarom word ik niet breder

Bezoekers in dit topic

Emielrol

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2017
Berichten
47
Waardering
7
Lengte
1m83
Massa
78kg
Geachte iedereen mijn naam is Emiel Rol, ben 23 jaar en ben nu anderhalve maand proberen te bulk at eerst 2800 kcal, nu eet ik 3180 kcal. Dit ben ik nu myfitnesspal-1540129207100.png

Momenteel gaat me schommelt me gewicht zoals u kunt zien. Screenshot_20181021-154256.jpg
Maar volgends mij verteerd ik momenteel alleen maar meer hoe doen Julie dit moet ik meer gaan eten of heb ik de verkeerde ratio ik eet atm K 40 e 30 v 30, graag hoor ik van jullie met vriendelijke groet.
Emiel.
 
1. Meer eten.
2. Het is geen overnacht transformatie.
 
1. Meer eten.
2. Het is geen overnacht transformatie.
Hoeveel meer moet je ongeveer per keer verhogen en wat is een makkelijke manier om aan de koolhydraten en eiwitten te komen, heb hier moeite mee. En vrij druk met school en stage. Zijn geen excuses maar is wel een zware test op de motivatie xD.
 
MEEER ETEN :p
 
Hoeveel meer moet je ongeveer per keer verhogen en wat is een makkelijke manier om aan de koolhydraten en eiwitten te komen, heb hier moeite mee. En vrij druk met school en stage. Zijn geen excuses maar is wel een zware test op de motivatie xD.

Eieren,vis,kip,whey,kwark...........en zo veel meer voor de eiwitten.

Havermout,havermoutpoeder,rijstpoeder,brinta,rijst,aardappelen,pasta......voor de koolhydraten

Er zijn ook mensen met een drukke baan die ook nog trainen.
 
Laatst bewerkt:
Eieren,vis,kip,whey,kwark...........en zo veel meer voor de eiwitten.

Havermout,havermoutpoeder,rijstpoeder,brinta,rijst,aardappelen,pasta......voor de koolhydraten

Er zijn ook mensen met een drukke baan die ook nog trainen.
Nee snap ik maar wil niet afhankelijk zijn van alleen maar shakes idd doormiddel van een rijst of Havermout poeder misschien makkelijker kan maken
 
Nee snap ik maar wil niet afhankelijk zijn van alleen maar shakes idd doormiddel van een rijst of Havermout poeder misschien makkelijker kan maken

Voedingsmiddelen genoeg voor aan je eiwitten en koolhydraten te komen.
 
veel meer eten bro
 
Hou gewoon aan
2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
Rest opvullen met koolhydraten

Makkelijke eiwitten
Kwark, melk, eieren (gekookt meenemen naar school), blikje tonijn, beef jerky, pakjes kipfiletbeleg dat soort dingen

Voor koolhydraten
Krentenbollen, mueslibollen, wraps met beleg oprollen, pannenkoeken kan je gewoon oprollen in folie, brood, shakes met havermout. Rijstwafels en meer

Vetten
Noten, pinda's etc zakjes meenemen. Pindakaas op brood, ook hier eieren.

Genoeg eenvoudige opties.
 
Hou gewoon aan
2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
Rest opvullen met koolhydraten

Makkelijke eiwitten
Kwark, melk, eieren (gekookt meenemen naar school), blikje tonijn, beef jerky, pakjes kipfiletbeleg dat soort dingen

Voor koolhydraten
Krentenbollen, mueslibollen, wraps met beleg oprollen, pannenkoeken kan je gewoon oprollen in folie, brood, shakes met havermout. Rijstwafels en meer

Vetten
Noten, pinda's etc zakjes meenemen. Pindakaas op brood, ook hier eieren.

Genoeg eenvoudige opties.
Thanks hier heb ik in ieder geval een hoop aan
 
Ik heb een hele andere kijk op aankomen (spierweefsel).

Denk dat de rol van voeding (en rust!) enorm wordt overschat. Je moet natuurlijk wel goed eten, maar lang niet zo veel en zo gestructureerd als de meesten hier beweren. Intensief (zwaar) trainen is de sleutel, dat stimuleert de natuurlijke anabole processen die tot spiergroei leiden.
 
Ik heb een hele andere kijk op aankomen (spierweefsel).

Denk dat de rol van voeding (en rust!) enorm wordt overschat. Je moet natuurlijk wel goed eten, maar lang niet zo veel en zo gestructureerd als de meesten hier beweren. Intensief (zwaar) trainen is de sleutel, dat stimuleert de natuurlijke anabole processen die tot spiergroei leiden.
En waar komt die spiergroei vandaan? Juist, uit je eten.
 
Denk dat de rol van voeding (en rust!) enorm wordt overschat. Je moet natuurlijk wel goed eten, maar lang niet zo veel en zo gestructureerd als de meesten hier beweren. Intensief (zwaar) trainen is de sleutel, dat stimuleert de natuurlijke anabole processen die tot spiergroei leiden.

Zwaar trainen wordt juist overschat
 
Zwaar trainen wordt juist overschat

klopt.

De mate waarin en de snelheid waar iemand mee groeit is/wordt aan de basis bepaald door iemand's neuro-endocriene 'profiel'.
Dat profiel wordt op zijn beurt weer bepaald door o.a. aanleg, geslacht en leeftijd.

Dit profiel zorgt ervoor dat ieder lichaam zijn eigen tempo heeft waarin en hoeveel het spiermassa opbouwt
M.a.w. je kunt nog zo hard trainen als je wilt, nog zoveel vreten als je wilt en nog zo lang rusten, je zult niet harder groeien dan wat dit profiel mogelijk maakt op dat specifieke moment.

Hard(er) trainen heeft wel als voordeel dat dit het eerder genoemde profiel wat kan begunstigen, ofwel je verhoogde de baseline van de anabole machinerie in je lichaam.
Dit heeft ook weer een keerzijde, want als je te 'hard' gaat kan het omgekeerde plaatsvinden.
(Trouwens, over anabool gesproken: Als er iets is wat die hormonale baseline verhoogd, dan zijn het wel AAS/PEDS, maar dat blijft natuurlijk kunstmatig.)


In principe zijn voeding, rust en ook trainingsprikkels dus allemaal randvoorwaarden als het gaat om hypertrofie.
Daarbij geldt niet meer is beter, maar genoeg is genoeg.

Hamvraag blijft dan wel, wat is genoeg en wat is te veel?
In de praktijk is men wel vaak geneigd zaken te overdrijven, zeker als het gaat om de trainingsintensiteit, want daar zit vaak het ego in de weg.
Maar ook qua hoeveelheden voedsel, specifiek eiwit, worden onnodige hoeveelheden naar binnen gewerkt.

Naast het gegeven dat er algemene richtlijnen zijn als startpunt, blijft dit uiteindelijk toch ook een individuele kwestie van uitzoeken....
 
Back
Naar boven