XXL Nutrition

gezonde dessertjes/snoep

Bezoekers in dit topic

Spectralio

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 dec 2015
Berichten
270
Waardering
57
Lengte
1m73
Massa
85kg
Hey,

zijn er onder jullie die weet hebben van gezonde dessertjes of tussendoortjes voor als je zin krijgt in een knabbeltje 's avonds. En dan bedoel ik eerder dingen zoals rijstpap, yoghurt met toevoegingen dan een stuk wortel.

Mag gerust een beetje bereidingswerk/kookwerk aan zijn. vereisten zijn zo laag mogelijk in kcal en liefst koolhydraatloos. Ik heb zelf een aantal leuke dingen al gevonden maar vast zijn hier nog mensen met andere voorbeelden.
 
noten vult net iets te weinig voor als je echt een beetje honger hebt. het is vooral voor het slapen gaan dat ik iets zoek.

welk merk/type kwark gebruiken jullie bvb? Ik had eentje gevonden die ten overstaan van andere kwark's lager in kh en kcal zat en hoger in eiwitten. Maar echt lekker vind ik hem niet, zelfs niet met wat aspartaam erbij. Hij is ook vrij hard.
iemand tips over een merk dat ik zou kunnen proberen en eventueel toevoegingen om het lekker te maken?
 
onder tussendoortjes versta ik toch dingen die niet echt vullen.
 
daar mogen ook tips opkomen uiteraard, maar ik focus me vooral op dingen die wel vullen. excuses
 
Misschien kwark met een smaakje? Optimel heeft magere kwark met verschillende smaken, Appel kaneel is bijvoorbeeld echt heel lekker(IMO)!
 
hmmm, die bevat net iets te weinig eiwitten en teveel kh per 100gr om goed in te passen in mijn dieet. Maar een nuttige suggestie, bedankt
 
Wraps + plakjes kipfilet tussen de tosti ijzer gooien, beetje chili/ketchup saus om te dippen, 3 min werk.
 
Toastjes met tonijn uit blik ,
Tonijn aanmaken met wat ketchup of gewoon bovenop tonijn een drupje ketchup doen

Crackers met kruidenkaas en komkommer

Zelf ben ik fan van appel , kaneel met schuddebuikjes

Kwark naturel met noten , choco whey poeder

Kip in blokjes snijden , aanmaken naar smaak met kruiden en sambal , handje noten erbij , warm uit een bakje eten
 
Griekse 0% yoghurt met wat noten die je zelf even roostert in de oven/droge pan.
Rijstwafel of maiswafel met pindakaas of mager beleg (kip, ontvette ham,..)
Avocado in twee snijden, eitje erin, ham erbij, peper/zout en 20 minuutjes in de oven.
 
skyrr bij lidl
heb je ook in vanille en fruit varianten. 9 gr eiwit per 100 gr in degene met smaak. 0,99 euro
de naturel is 11 gr eiwit per 100 gr en geloof ik 0,79 euro
alles daar is per 350 gram.

eitjes met rookvlees

Als je gemak zoekt delicious protein pudding van xxl. Vult goed.

Blikje tonijn met wat uitjes, augurk en ketchup erdoor als salade. Ook lekker als je dit in een lofblaadje doet. Serveert leuk ook.

Huttenkase en zelf met kruiden lekker maken

eitjes roerbakken met groenten en kruiden erdoor
 
die skyr is echt een goede tip, kwa voedingsstoffen zit is dat echt 100% wat ik zoek, nu nog hopen dat hij te eten is :)

die delicious protein pudding heb ik geprobeerd, maar dan wordt het wel kostelijk, met zo 1 bakje heb ik ook niet echt een vol gevoel. Was op zich wel lekker, maar waar ik normaal altijd chocola verkies vond ik daar de vanille lekkerder, en daar had ik er helaas weinig van besteld
 
Mijn pre-bed meal is momenteel 30gram caseine met 150gram kwark en 150gram diepvries bosvruchten. De caseine even oplossen in een kleine hoeveelheid water (120ml ongeveer, het blijft vrij dik) en daar de kwark en bosvruchten door heen. Even 5 minuten laten staan en je hebt een soort roomijs.
Macro’s:
252kcal, 39,9/16,17/1,31 ekv
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
250 gram magere kwark in de vriezer voor 1 uur, 2 plakjes zero ontbijtkoek toevoegen en afstoppen met muesli / Cruesli. Evt zoetstof / flavour drops voor extta smaak..
 
Een eiwitreep?
 
skyrr bij lidl
heb je ook in vanille en fruit varianten. 9 gr eiwit per 100 gr in degene met smaak. 0,99 euro
de naturel is 11 gr eiwit per 100 gr en geloof ik 0,79 euro
alles daar is per 350 gram.

eitjes met rookvlees

Als je gemak zoekt delicious protein pudding van xxl. Vult goed.

Blikje tonijn met wat uitjes, augurk en ketchup erdoor als salade. Ook lekker als je dit in een lofblaadje doet. Serveert leuk ook.

Huttenkase en zelf met kruiden lekker maken

eitjes roerbakken met groenten en kruiden erdoor

Nu ben ik niet moeilijk met iets eten wat ik niet lust. Met een beker water erbij krijg ik alles weg behalve did.
Met een liter water krijg ik niet zo een klein bakje weg. Heb je misschine wat voorbeelden?
 
Hey,

zijn er onder jullie die weet hebben van gezonde dessertjes of tussendoortjes voor als je zin krijgt in een knabbeltje 's avonds. En dan bedoel ik eerder dingen zoals rijstpap, yoghurt met toevoegingen dan een stuk wortel.

Mag gerust een beetje bereidingswerk/kookwerk aan zijn. vereisten zijn zo laag mogelijk in kcal en liefst koolhydraatloos. Ik heb zelf een aantal leuke dingen al gevonden maar vast zijn hier nog mensen met andere voorbeelden.
ik ga zelf los op dingen als cervelaat , pittenbrood met bacon en eiersalade XD ik had over koolhydraatloos heen gelezen
 
Hey,

zijn er onder jullie die weet hebben van gezonde dessertjes of tussendoortjes voor als je zin krijgt in een knabbeltje 's avonds. En dan bedoel ik eerder dingen zoals rijstpap, yoghurt met toevoegingen dan een stuk wortel.

Mag gerust een beetje bereidingswerk/kookwerk aan zijn. vereisten zijn zo laag mogelijk in kcal en liefst koolhydraatloos. Ik heb zelf een aantal leuke dingen al gevonden maar vast zijn hier nog mensen met andere voorbeelden.
En als je nu die groenten met een dipje zou nemen? Humus oid?
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Nu ben ik niet moeilijk met iets eten wat ik niet lust. Met een beker water erbij krijg ik alles weg behalve did.
Met een liter water krijg ik niet zo een klein bakje weg. Heb je misschine wat voorbeelden?
Simpel wat bieslook en zout en peper erdoor.

Wat fijn gesneden ui/tomaat/augurk

Met kerriepoeder en gesnipperde ui

Of kaneel/cacao/koek kruiden en evt wat zoetstof

Appel gesnipperd met kaneel.

Allerlei soorten fruit zoals ananas is er lekker door. Ook mango.

Wat suikervrije limo of honing en wat zonnebloempitten of walnoten.

Beetje de dingen die je ook in kwark kan doen.
 
Back
Naar boven