AndroidHealthClinic

Eiwit, vet , koolhydraten verhouding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
91
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Hey iedereen,
Ben op zoek naar een juiste verhouding voor eiwit, koolhydraten en vet.
Zie door de bomen het bos niet meer :p
Mijn doel is op onderhoud blijven terwijl ik train.

Ben met druk aan het inlezen over voeding etc etc maar dit blijft lastig voor mij.

Gr Juliën
 
gewoon wat er staat ... :rolleyes:
Is lezen dan echt dat nu zo moeilijk?:duh:

2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
minimaal1 gram vet per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten

minimaal 1 gram vet, dat klinkt toch een beetje vaag ,

wat maximaal etc etc

vaag allemaal
 
Pff... weet je wel hoe vermoeiend je bent... :p
Je bent zelf eerder vaag dan wat er geschreven staat. Je maakt zo een giga punt van iets kleins. Ga gewoon goed eten en hou de richtlijnen een beetje aan.Het komt niet op een paar gram meer of minder. Je bent geen wedstrijdatleet in een prep oid.

Eiwitten heb je zat aan 150-175 gram... klaar is simpel toch?
Vetten mag meer zijn... hangt gewoon van je totale aantal kcal af. Staat er ook in... Je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid nodig voor het goed functioneren van je hormonen en je vetstofwisseling. De een eet wel 2 a 3 keer zoveel vet als de ander. Net waar jij je goed bij voelt.

Ga gewoon goed eten/trainen/rusten. Het blijft toch allemaal maar een schatting.

En om het nog even vager te maken. Voedinsgwaardes op producten zijn nooit 100% accuraat. Er zitten altijd afwijkingen in. Het zijn allemaal gemiddelden gebaseerd op testen... en die testen worden echt niet elke keer herhaald.... Vooral bij verse producten.
Dus een 100% exact schema zal je toch nooit krijgen. :rolleyes:

Edit:
Je maakt er wel een obsessie van he...
https://forum.bodybuilding.nl/topic...eien-de-ideale-voedselververhoudingen.417705/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/spiermassa-aankomen-op-onderhoud.417671/
 
Als je persé een verhouding wilt horen zou ik je 40/40/20 ekv aanraden.
 
Maar als je hoog in kcal zit heeft meer dan 175 gr eiwit echt geen toegevoegde waarde en is T alleen maar duur.
Die kcal kan je dan net zo goed in koolhydraten en/of vetten steken.

Dus % hangt helemaal van je totaal af zeg maar.

Als jij zeg maar 4000 k moet eten en je neemt 40% eiwit is dat 400gr eiwit. Dat heeft met jouw gewicht van 78 kg totaal geen extra bijdrage en is onnodig.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je hoog in kcal zit heeft meer dan 175 gr eiwit echt geen toegevoegde waarde en is T alleen maar duur.
Die kcal kan je dan net zo goed in koolhydraten en/of vetten steken.

Dus % hangt helemaal van je totaal af zeg maar.

Als jij zeg maar 4000 k moet eten en je neemt 40% eiwit is dat 400gr eiwit. Dat heeft met jouw gewicht van 78 kg totaal geen extra bijdrage en is onnodig.

dit is iets praktischer

en helder
 
Maar als je hoog in kcal zit heeft meer dan 175 gr eiwit echt geen toegevoegde waarde en is T alleen maar duur.
Die kcal kan je dan net zo goed in koolhydraten en/of vetten steken.

Dus % hangt helemaal van je totaal af zeg maar.

Als jij zeg maar 4000 k moet eten en je neemt 40% eiwit is dat 400gr eiwit. Dat heeft met jouw gewicht van 78 kg totaal geen extra bijdrage en is onnodig.


verhoudingen bij ongeveer 2600 kcal

hoe zou je dat in percentages uitdrukken

40 40 20 ?
 
Ik heb in het begin ook met percentages gewerkt , ik deed 50/30/20 ( kh / e / v )

Tegenwoordig doe ik minimaal 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht ( in mijn geval dus minimaal 165 gr eiwit )

1 gr ver per kg lichaamsgewicht ( dus voor mij 82 gr )

De rest vul ik aan met koolhydraten
 
als je voeding wil tracken neem je myfitnesspal zo moeilijk is dat niet.
 
verhoudingen bij ongeveer 2600 kcal

hoe zou je dat in percentages uitdrukken

40 40 20 ?

Waarom wil je het zo graag in percentages uitdrukken? Dat slaat nergens op
 
gewoon wat er staat ... :rolleyes:
Is lezen dan echt dat nu zo moeilijk?:duh:

2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
minimaal1 gram vet per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten

Per kilo lichaamsgewicht ? in deze theorie bedoel je per kilo lean mass waarschijnlijk
 
Laatst bewerkt:
:suicide:

Verhoudingen wordt niet meer geadviseerd, probeer gewoon 160-170g eiwitten te eten, +- 80g vetten, de rest koolhydraten. Simpel.
 

hmm wat jij wilt haha

niet gelijk oordelen over een toevoeging van mij,
je hebt er zelf ook geen verstand van neem ik aan, anders had je wel een nuttige bijdrage geleverd in dit forum geplaatst ipv dit gedoe.


psst , waarom nu wel berichtje bewerkt en tekst toegevoegd?
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn we weer moeilijk.

Zoals iedereen al zei: 2 a 2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest koolhydraten.

Tracken met MyFitnessPal.
 
Back
Naar boven