AndroidHealthClinic

deurwaarder of incasso bureau ervaring? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
13.029
Waardering
7.138
Nog ondernemers hier die ooit achter hun centjes aan hebben moeten zitten en ze op een normale manier waarschijnlijk niet gaan krijgen?

Ik heb voor 4k opdrachten gedaan voor een bedrijf in Rotterdam en kom zelf uit het oosten van het land. Had er al een naar gevoel bij en op hun facebook reageren nu vele dedupeerden dat ze ook hun geld niet hebben ontvangen. BV'tje zal binnenkort wel failliet gaan. Toch zal ik nog iets moeten.

Wat is handiger, een incasso in Rotterdam inhuren of een bij mij in de buurt?
Totaal geen ervaring hier mee. Zelf al een keer langs gegaan, is een klein kantoortje met 3 medewerkers maar de eigenaar zelf is er natuurlijk nooit, die is met zijn andere bv's bezig. Probeer nu ook achter zijn prive adres te komen, dat werkt wat makkelijker als ik dan toch een keer zelf langs ga.

Ik weet verder dat enkel een incasso weinig kan betekenen, iemand nog suggesties die in dezelfde situatie heeft gezeten?
 
Schakel er in ieder geval een in die is aangesloten bij de NVI. Je hebt er die op basis van no cure no pay werken, en ik zou sowieso vrijblijvend informatie inwinnen. Verder geen ervaring mee. Mijn baas heeft op 1x na nooit problemen met betalingen gehad, en die ene keer legde hij alle sites plat van de wanbetaler. Toen kwamen ze, Israëliërs, pas over de brug.
 
Ja, mijn ervaring is dat het allemaal erg lang duurt (tot aan de rechter aan toe), maar dat je er zelf eigenlijk weinig omkijken naar hebt. Uiteindelijk krijg ik nu in delen geld terug. Om het in perspectief te plaatsen: Het ging om een bedrag van +/- 3000 in begin 2016 en krijg nu nog periodiek een euro of 300 gestort via de deurwaarder.

Met faillisementen overigens geen ervaring.
 
Ja, mijn ervaring is dat het allemaal erg lang duurt (tot aan de rechter aan toe), maar dat je er zelf eigenlijk weinig omkijken naar hebt. Uiteindelijk krijg ik nu in delen geld terug. Om het in perspectief te plaatsen: Het ging om een bedrag van +/- 3000 in begin 2016 en krijg nu nog periodiek een euro of 300 gestort via de deurwaarder.

Met faillisementen overigens geen ervaring.

Had je een incassobureau ingeschakeld? Ik lees dat enkel een incassobureau (wat iedereen kan worden en zich dan mag noemen) geen zin heeft maar een deurwaarder is niet zo maar in te schakelen?
Rechter etc. is voor mij geen probleem. Als ik 2k van de 4k terug krijg teken ik er nu al voor.

Het gaat ook om het principe, ik heb opdrachten gedaan terwijl deze persoon van te voren al wist niet te gaan betalen. Erge is dat hij zelf ook nog een (flinke) marge hier bovenop heeft gekregen en ik weet dat hij zo heel veel opdrachten heeft gehad de afgelopen maanden.

Een incasso/deurwaarder in zijn omgeving of in mijn omgeving, wat is handiger? Jammer dat RIVI (binnen zonder kloppen) opgedoekt is door peter R. de Vries. :D
.
 
Erge is dat hij zelf ook nog een (flinke) marge hier bovenop heeft gekregen en ik weet dat hij zo heel veel opdrachten heeft gehad de afgelopen maanden.

Was het een opdracht in de bouw ?

Nu ja, hoe dan ook, klote man.
Hoop het nooit mee te maken.
 
In principe maakt het niet veel uit waar je incassobureau zit. Het gaat er in ieder geval om dat je je geld krijgt.
Een incassobureau laat het vaak bij aanschrijven en wellicht nabellen. Wat handig is, is dat je een groter incassobureau in de arm neemt, zodat de kans groter is dat eventuele andere dossiers wellicht ook bij hen liggen. Dan weten ze wat je kans van slagen is. Het geeft geen zin om kosten te maken via de rechter wanneer er bijvoorbeeld veel geld naar de belasting moet en jij onderaan de stapel ligt.

Vraag of hij contant wil betalen, desnoods in kleine (hele kleine) delen. Vaak wat gemakkelijker.
 
Laatst bewerkt:
In principe maakt het niet veel uit waar je incassobureau zit. Het gaat er in ieder geval om dat je je geld krijgt.
Een incassobureau laat het vaak bij aanschrijven en wellicht nabellen. Wat handig is, is dat je een groter incassobureau in de arm neemt, zodat de kans groter is dat eventuele andere dossiers wellicht ook bij hen liggen. Dan weten ze wat je kans van slagen is. Het geeft geen zin om kosten te maken via de rechter wanneer er bijvoorbeeld veel geld naar de belasting moet en jij onderaan de stapel ligt.

Vraag of hij contant wil betalen, desnoods in kleine (hele kleine) delen. Vaak wat gemakkelijker.

Als je een goede ervaring hebt met een bedrijf hoor ik het graag welk bedrijf dit is en waarom je hun aanraad. Mag in pm.
 
Mhhh, dan zou zijn woonadres ook te achterhalen moeten zijn met enig speurwerk waarschijnlijk.

Ja best wat info gevonden behalve zijn adres. Denk dat een detective bureau dit zo voor elkaar heeft, is me wel 200 euro waard. Mocht alles dan niet lukken gaan we maar over op deze manier. 4k is gewoon te veel om je schouders bij op te halen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Maar als er meer gedupeerden zijn, kunnen jullie t dan niet gezamelijk aanpakken?
 
Maar als er meer gedupeerden zijn, kunnen jullie t dan niet gezamelijk aanpakken?

Denk het niet. Hij heeft schulden gemaakt met andere investeringen. Sommigen hebben een deel terug gehad van de kosten, anderen nog niks dus hij betaald waarschijnlijk enkel de meest vervelende klanten, daar ga ik ook bij horen.
 
Jammer dat RIVI (binnen zonder kloppen) opgedoekt is door peter R. de Vries. :D
.
Rico en Vincent zijn, idd, gestopt met hun bedrijfje. Ik heb het nummer niet gebeld maar misschien doet deze af en toe nog wat opdrachtjes

www.bigfrank.nl.png
 
Al bij KvK gekeken? Daar kun je vaak ook aandeelhouders en adressen van aandeelhouders vinden.
 
ZIe hierboven. Hij is me net voor. Voor 7 euro weet je meer.
 
Krijg je dan niet gewoon het adres waar de bv gevestigd is?
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Zojuist kvk uitreksel bekeken. Helaas wat ik al dacht, alleen naam, geb. datum en geb. plaats van deze (enige) aandeelhouder.
Vestigingsplaats kantoortje uiteraard ook, maar helaas geen prive adres.
 
Had je een incassobureau ingeschakeld? Ik lees dat enkel een incassobureau (wat iedereen kan worden en zich dan mag noemen) geen zin heeft maar een deurwaarder is niet zo maar in te schakelen?
Rechter etc. is voor mij geen probleem. Als ik 2k van de 4k terug krijg teken ik er nu al voor.

Het gaat ook om het principe, ik heb opdrachten gedaan terwijl deze persoon van te voren al wist niet te gaan betalen. Erge is dat hij zelf ook nog een (flinke) marge hier bovenop heeft gekregen en ik weet dat hij zo heel veel opdrachten heeft gehad de afgelopen maanden.

Een incasso/deurwaarder in zijn omgeving of in mijn omgeving, wat is handiger? Jammer dat RIVI (binnen zonder kloppen) opgedoekt is door peter R. de Vries. :D
.


Is een (gerechts)deurwaarder. Zat bij mij in de buurt en niet bij de andere partij, maar alles gaat eigenlijk via de mail. Ik denk alleen in het begin persoonlijk contact gehad. Inschakelen was in mijn geval geen moeilijk geval verder..
 
Is een (gerechts)deurwaarder. Zat bij mij in de buurt en niet bij de andere partij, maar alles gaat eigenlijk via de mail. Ik denk alleen in het begin persoonlijk contact gehad. Inschakelen was in mijn geval geen moeilijk geval verder..

Kan je de naam in pm sturen? Wat waren de kosten voor jou?
 
Back
Naar boven