Fitness Seller

Dilemma Cutten of Cleanbulk? 20-22% VP (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Triceps_XL

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
24 sep 2018
Berichten
371
Waardering
270
Lengte
1m78
Hi,

Momenteel train ik inmiddels 4 maanden, gaat opzich lekker maar een dilemma waar ik meezit is dat ik niet kan bepalen of ik nou moet cutten of moet cleanbulken.

Huidige VP is 20-22%.
Lengte 1,78
Gewicht 76kg

Ik vind me postuur al te dun om te cutten, maar de 20-22% VP weerhoudt mij er ook van om te bulken, waarbij ik nu dus op onderhoud eet.

Daarnaast heb ik alleen ervaring met op onderhoud trainen of cleanbulken, nooit echt gecut.
 
Laatst bewerkt:
Cutten , het is echter niet " erg " om in de winter wat meer vet % te hebben maar hou dit zo op een procent of 15
 
Cutten , het is echter niet " erg " om in de winter wat meer vet % te hebben maar hou dit zo op een procent of 15
Bedankt voor je reactie.

15% als in eindresultaat in een cleanbulk of 15% als doel voor de cut?
 
Minder eten
 
cutten is niets meer en niets minder dan Kcal in vs Kcal out
Daarbij helpt een goed evenwichtig clean voedingsschema wel een heel eind maar je kan net zo makkelijk cutten op Mac Donalds hoor , zolang je maar niet over je onderhoud gaat
 
cutten is niets meer en niets minder dan Kcal in vs Kcal out
Daarbij helpt een goed evenwichtig clean voedingsschema wel een heel eind maar je kan net zo makkelijk cutten op Mac Donalds hoor , zolang je maar niet over je onderhoud gaat
Yes, I know maar sommige doen no carbs, high protein, high fat bv.

Is het raadzaam om het tekort middels cardio te veroorzaken of kan dit gewoon zonder.
 
Dat kun je allemaal vinden in de sticky topics

Cardio gaat je niet helpen om te cutten , voeding wel
Cardio kan een cut wel extra ondersteunen door een groter tekort te creeeren
 
Heb je geen body pic? Als je een "echte" 20+% fatt heb zeker cutten, meer vet = alles behalve meer gainz
 
Hi,

Momenteel train ik inmiddels 4 maanden, gaat opzich lekker maar een dilemma waar ik meezit is dat ik niet kan bepalen of ik nou moet cutten of moet cleanbulken.

Huidige VP is 20-22%.
Lengte 1,78
Gewicht 76kg

Ik vind me postuur al te dun om te cutten, maar de 20-22% VP weerhoudt mij er ook van om te bulken, waarbij ik nu dus op onderhoud eet.

Daarnaast heb ik alleen ervaring met op onderhoud trainen of cleanbulken, nooit echt gecut.
Cutten naar ongeveer 10-14% bf ongeacht hoeveel spiermassa je hebt.
 
Back
Naar boven