XXL Nutrition

Nieuws Belgium & Dutch Nationals Bench Press & Deadlift (unequipped) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wel veel vrouwen klasses maar kan de stappen vanaf 70 kg wel waarderen tov IPF.
Bij de IPF is de zwaarste klasse 120+ (was voorheen 125+). De meeste andere powerlifting federaties hebben nog nog twee klassen daarboven -140/145 en 140/145+ . Ik vind dit ook eerlijker want er is een groot verschil of iemand 121 of 181kg weegt. Ik vind het ook beter dat je bij de masters elke 5 jaar in een andere klasse komt i.p.v. elke 10 jaar zoals bij de IPF. Het verschil tussen iemand van begin 40 en eind 40 is wellicht nog niet zo merkbaar maar denk wel dat het verschil uitmaakt of je net 50 of bijna 60 bent, toch?
 
Bij de IPF is de zwaarste klasse 120+ (was voorheen 125+). De meeste andere powerlifting federaties hebben nog nog twee klassen daarboven -140/145 en 140/145+ . Ik vind dit ook eerlijker want er is een groot verschil of iemand 121 of 181kg weegt. Ik vind het ook beter dat je bij de masters elke 5 jaar in een andere klasse komt i.p.v. elke 10 jaar zoals bij de IPF. Het verschil tussen iemand van begin 40 en eind 40 is wellicht nog niet zo merkbaar maar denk wel dat het verschil uitmaakt of je net 50 of bijna 60 bent, toch?
De klasses lijken me redelijk logisch ingedeeld.
Voor mij persoonlijk zijn ze minder ideaal omdat ik erg moeilijk onder de 90kg ga, maar zeker gaan 99kg wil wegen.

Ik moet nog ontdekken of je tussen 40 en 45 veel kracht verliest. Maar voorlopig valt dat best mee. :D
 
De klasses lijken me redelijk logisch ingedeeld.
Voor mij persoonlijk zijn ze minder ideaal omdat ik erg moeilijk onder de 90kg ga, maar zeker gaan 99kg wil wegen.

Ik moet nog ontdekken of je tussen 40 en 45 veel kracht verliest. Maar voorlopig valt dat best mee. :D

De gewichtsklassen van de WDFPF tussen -52 en 110+ zijn gebasseerd op de oude gewichtsklassen van het gewichtheffen in 1993 en 1998 heeft men bij het gewichtheffen de gewichtklassen gewijzigd daardoor heb je nu bij het gewichtheffen 3 verschillende recordlijsten van voor 1993, tussen 1993 en 1998 en vanaf 1998.


upload_2018-11-5_13-52-24.png
 
Bij gewichtheffen zijn de gewichtsklassen vanaf begin deze maand alweer gewijzigd.
Door de vele dopinggevallen tijdens de Olympische spelen willen alle records resetten om een "zuivere" (kuch, kuch) her-start te kunnen maken.
 
Bij gewichtheffen zijn de gewichtsklassen vanaf begin deze maand alweer gewijzigd.
Door de vele dopinggevallen tijdens de Olympische spelen willen alle records resetten om een "zuivere" (kuch, kuch) her-start te kunnen maken.
Lijkt me erg verwarrend - vooral voor leken - toch?
Het is overigens een illusie om te denken dat er ook maar een federatie is waar geen personen tussenzitten die dopingpraktijken begaan. Zelfs de World Drug Free Powerlifting Federation kan dat niet 100% garanderen. Wat wij echter in tegenstelling tot anderen wel 100% kunnen garanderen is dat als iemand een positieve dopingtest heeft wij die persoon niet meer terugzien. We tolereren als enige federatie een nultolerantiebeleid hetgeen levenslange schorsing bij vastgestelde overtredingen inhoudt. Tevens raakt men alle titels en records die men eventueel behaalt heeft kwijt. Dat was voor mij persoonlijk de hoofdreden dat ik van de IPF ben overgestapt naar de WDFPF !
 
Lijkt me erg verwarrend - vooral voor leken - toch?
Het is overigens een illusie om te denken dat er ook maar een federatie is waar geen personen tussenzitten die dopingpraktijken begaan. Zelfs de World Drug Free Powerlifting Federation kan dat niet 100% garanderen. Wat wij echter in tegenstelling tot anderen wel 100% kunnen garanderen is dat als iemand een positieve dopingtest heeft wij die persoon niet meer terugzien. We tolereren als enige federatie een nultolerantiebeleid hetgeen levenslange schorsing bij vastgestelde overtredingen inhoudt. Tevens raakt men alle titels en records die men eventueel behaalt heeft kwijt. Dat was voor mij persoonlijk de hoofdreden dat ik van de IPF ben overgestapt naar de WDFPF !
Ik kan die instelling wel begrijpen. Ik heb het soms ook moeilijk met het 2de kans geven van bepaalde lifters die de regels gewoon te zwaar overtreden hebben.
Als je ooit spierversterkende middelen genomen hebt (niet alle doping is spierversterkend) en je blijft lekker trainen, behoudt je een voordeel, ook al neem je nu niet meer. Dus het blijft vals spelen, ook al ben je nu in orde. Maar hoe ga je dat ooit controleren? Dan kan gewoonweg niet.
 
Ik kan die instelling wel begrijpen. Ik heb het soms ook moeilijk met het 2de kans geven van bepaalde lifters die de regels gewoon te zwaar overtreden hebben.
Als je ooit spierversterkende middelen genomen hebt (niet alle doping is spierversterkend) en je blijft lekker trainen, behoudt je een voordeel, ook al neem je nu niet meer. Dus het blijft vals spelen, ook al ben je nu in orde. Maar hoe ga je dat ooit controleren? Dan kan gewoonweg niet.
Zoals ik het begrepen heb is het effect van doping tijdelijk...als je niet meer gebruikt zou het effect (meer kracht en/of meer spiermassa) met de tijd verdwijnen. Ik ben echter geen expert op dit gebied. De WDFPF of in NL de DFPFNL wil sporters aanspreken die life-time drug-free zijn. Het valt inderdaad in de praktijk niet te controleren of iemand daadwerkelijk life-time drug-free is. Ik denk echter niet dat gebruikers over het algemeen snel zullen kiezen voor de WDFPF. Het strenge dopingbeleid (er wordt op ELKE wedstrijd gecontroleerd) met als gevolg dat als je een positieve dopingtest hebt levenslang geschorst zult worden en je titels en records moet inleveren zal gebruikers niet aanspreken. Gebruikers hebben over het algemeen een groot EGO. Ze willen winnen en sterker en beter zijn dan anderen ten koste van alles. Alleen het resultaat teld. En het doel heiligt alle middelen. Ze zullen kiezen voor de federatie met het grootste aanzien...en het valt niet te ontkennen dat de IPF wereldwijd de grootste powerliftingfederatie is. Als je wereldkampioen bij de IPF bent zal dit meer tot de verbeelding spreken dan als je wereldkampioen bent bij de WDFPF of een andere kleinere federatie. Vandaar dat ik me niet zo veel zorgen maak over de toeloop van gebruikers naar DFPFNL. Het gaat ons ook absoluut niet om aantallen...maar om sporters met principes dat een prestatie pas een prestatie is als je presteert op Eigen Kracht!
 
Zoals ik het begrepen heb is het effect van doping tijdelijk...als je niet meer gebruikt zou het effect (meer kracht en/of meer spiermassa) met de tijd verdwijnen. Ik ben echter geen expert op dit gebied.
De grootste piek krijg je in ieder geval als je on bent, maar het kan nog maanden doorwerken. Anavar bijvoorbeeld zou nog tot 6 maanden na cycle actief zijn in je lichaam. Maar kuur je en ga je over je natuurlijke limiet dan is de terugval natuurlijk groter.
 
De grootste piek krijg je in ieder geval als je on bent, maar het kan nog maanden doorwerken. Anavar bijvoorbeeld zou nog tot 6 maanden na cycle actief zijn in je lichaam. Maar kuur je en ga je over je natuurlijke limiet dan is de terugval natuurlijk groter.
Als je extra spiermassa hebt gewonnen en je blijft trainen, dan heb je nog steeds extra spiermassa, na jaren, t.o.v. wanneer je geen doping genomen zou hebben. Je behoudt niet alles, maar je behoudt een deel. Iig meer dan wanneer je volledig natty zou gebleven zijn.
En dat is en blijft een voordeel in een kracht-sport.
 
OK "EigenWereld" & Rik76...zoals reeds gezegd ben ik geen expert...ik heb er verder ook geen enkele persoonlijke ervaring mee.
Derhalve is de verwachting dat als iemand lid wordt van de WDFPF life-time drug-free is.
Het valt helaas niet te controleren of dat al dan niet zo is en zullen in deze moeten vertrouwen op de integriteit van een nieuwe lifter die zich bij onze bond wil aansluiten. Maar zoals ik alreeds aangaf denk ik niet dat de WDFPF een aantrekkelijke bond is voor (ex) gebruikers. Ik zou geen lid willen worden van een federatie wiens principes ik niet volledig achter sta. Keuze genoeg lijkt me, ook in Nederland...er zijn momenteel 4 federaties waaruit je kunt kiezen:

De Nederlandse Powerlifting Bond (NPB) en de Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands (DFPFNL) met doping beleid.
Powerlifing Holland en The Iron Lions Dutch Powerlifting Federation zonder doping beleid.
Ruud Gransier (destijd bij de NPB geschorst wegens dopingpraktijken) heeft zich "afgescheiden" van Powerlifting Holland (begin 2018 was hij nog voorzitter van PLH) en The Iron Lions met een aantal lifters opgericht. De reden weet ik niet, maar het staat verder ook iedereen vrij om een federatie op te richten. Waarom zou een gebruiker dus lid willen worden van DFPFNL? Als gebruiker ben je bij andere federaties beter onder gebracht die je wellicht ook nog kunnen adviseren over kuren iets waar DFPFNL je uiteraard niet mee van dienst kan zijn. Alle "natties" zijn van harte welkom bij DFPFNL...de "juicers" zou ik tegen willen zeggen probeer je geluk elders.
 
Het vertrouwen in de mensheid siert je. :)
Ik zou er persoonlijk niet van uitgaan dat er niemand met een kuurtje achter de rug toch bij de BDFPF/DFPFNL komt liften, gewoon om te kunnen winnen.
Maar misschien hebben we het geluk dat deze sport zo klein is dat ze het de moeite niet vinden om voor zulk klein publiek in de spotlight te mogen staan. Dan kiezen ze waarschijnlijk liever de IPF uit voor hun moment van glorie of ... YouTube. :D
 
Het vertrouwen in de mensheid siert je. :)
Ik zou er persoonlijk niet van uitgaan dat er niemand met een kuurtje achter de rug toch bij de BDFPF/DFPFNL komt liften, gewoon om te kunnen winnen.
Maar misschien hebben we het geluk dat deze sport zo klein is dat ze het de moeite niet vinden om voor zulk klein publiek in de spotlight te mogen staan. Dan kiezen ze waarschijnlijk liever de IPF uit voor hun moment van glorie of ... YouTube. :D
Mooi samengevat! :) ik ga er inderdaad vanuit dat ze voor "hun moment van glorie" zich niet zullen aansluiten bij de WDFPF.
 
Back
Naar boven