XXL Nutrition

Artikelen over het ontstaan en oplossen van katers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Laatst bewerkt:
Ik drink tijdens het drinken wat water, water voor het slapen en mijn normale vitamine stacks. Moet zeggen dat het eigenlijk nog maar zelden voor komt dat ik echt veel drink. De katers zijn het me gewoon echt niet waard.
 
Ik heb eigenlijk nooit een kater. Alleen misselijk als ik iets van sterke drank heb gedronken.
 
Oral Rehydration Salts voordat je gaat drinken. Scheelt echt heel veel en kost geen drol (5 euro voor 10 zakjes bij een Kruidvat).
 
Ik heb eigenlijk nooit last van katers, enige wat ik doe is glas water voor ik naar bed ga.

Maar denk dat het voornamelijk mazzel is.
 
Oral Rehydration Salts voordat je gaat drinken. Scheelt echt heel veel en kost geen drol (5 euro voor 10 zakjes bij een Kruidvat).
Stiekem ook van jou gejat tijdje terug. Werkt idd als een malle.

Ik heb eigenlijk nooit last van katers, enige wat ik doe is glas water voor ik naar bed ga.

Maar denk dat het voornamelijk mazzel is.
Wat ik erover heb kunnen vinden is dat eigenlijk iedereen ontvankelijk is voor katers. De ene probeert alleen wat harder dan de ander om er een te krijgen haha
 
Laatst bewerkt:
Voor mensen die Bacardi Breezer drinken geldt dit verhaal ook niet. Die bitchness is niet te verhelpen :p Voordelen kicken pas in als je zaadballen al zijn ingedaald.

Even heel serieus echter, schiet er vooral even kritisch op met inhoudelijke kritiek aub. Wat iedereen zuipt en hoe erg je kater dan is dat geloven we allemaal wel :)
 
Laatst bewerkt:
Oral Rehydration Salts voordat je gaat drinken. Scheelt echt heel veel en kost geen drol (5 euro voor 10 zakjes bij een Kruidvat).

Echt gewoon voordat je bijvoorbeeld opstap gaat of voordat je gaat slapen?
 
Maar je raakt toch pas gedehydreerd na/tijdens het drinken dus zie ik de logica niet?
Tijdens het drinken van alcohol blokkeert de alcohol vasopressine. Daardoor ga je meer pissen aangezien vasopressine een antidiuretisch hormoon is. M.a.w. de hoofdtaak van dit hormoon is het afremmen van de afscheiding van vocht.

Als je iets neemt dat ervoor zorgt dat je meer water vasthoudt op het moment dat je lichaam het wilt afscheiden (niet in staat is dit genoeg af te remmen), zul je aanzienlijk minder met uitdrogingsverschijnselen te maken krijgen. Als ik thuiskom / voor ik ga slapen is dat kwaad voor het grootste gedeelte al geschied dmv talloze toiletbezoekjes. Dit maak voor / aan het begin van alcohol consumptie de beste tijd om ORS in te nemen.
 
Back
Naar boven