AndroidHealthClinic

Mijn 1e cut, begin resultaat... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

William1981

Novice
Lid geworden
17 jun 2014
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
81kg
Ik ben gestart met mijn 1e cut. Helaas wat eerder dan gepland. Dit ivm het te hoge vet percentage. Dit is het resultaat in de 1e maand.

17 oktober 80.5 kg 22.4%
29 oktober 79.5 kg 21.4%
6 november 79.2 kg 21.8%

Mijn onderhoud zit op 2800. Cut zit op 2300. 230 gram carbs. 64 gram vet en 201 gram eiwitten. 40/25/35. 4 x per week trainen. 2 x upper en 2 x lower. Geen cardio op het moment.

Ga ik goed of kan dit beter? Doel is om te cutten tot 15% en dan clean bulken. Mvg.
 
Hoe meet je?

Gaat gezien je hoge percentage mijns inziens te langzaam. Met je huidige vet moet je minstens 0.5% pw veilig kunnen verliezen.
 
Net aan 1 kg per maand afvallen, is mijns inziens te langzaam. Zeker als je nagaat dat daar wss ook nog vocht bij zit. Richt op 0,5-1 kg per week. Kcal verlagen dus of cardio toevoegen.
 
Ik meet bij een commerciële sportschool op een speciaal apparaat. Ik weet dat het niet accuraat is maar ik kan wel in de gaten houden of ik zak of niet. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan maar begin met cardio. Lager dan 2300 gaan is wel erg weinig.
 
Wat zegt de spiegel?

Want die apparaten zijn totaal onnauwkeurig.
 
Spiegel je beste vriend. Kijk niet elke dag want dan zie je geen verschil maar om de week. Apparaat is een prima indicatie maar je zou wel minimaal -0,5% moeten zakken met zo'n vet percentage.
 
Ik meet bij een commerciële sportschool op een speciaal apparaat. Ik weet dat het niet accuraat is maar ik kan wel in de gaten houden of ik zak of niet. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan maar begin met cardio. Lager dan 2300 gaan is wel erg weinig.
Nee, dat kan je helemaal niet.
 
Spiegel je beste vriend. Kijk niet elke dag want dan zie je geen verschil maar om de week. Apparaat is een prima indicatie maar je zou wel minimaal -0,5% moeten zakken met zo'n vet percentage.
Dit dus. Ik zou gewoon ouderwets progressiefoto's maken. Zelf doe ik dat een keer per maand en dan vergelijk ik het met mijn beginpunt/vorige foto.
 
  • Like
Waarderingen: MGK
Zo'n apparaat kan hooguit je gewicht weergeven. De rest is zeer onnauwkeurig en daar valt dus geen pijl op te trekken. Ook geen richtlijn.
 
Ga maar eens meten met zo een apparaat voor en na het trainen. Je vet% verandert spontaan,
Je moet wss iets vasthouden of met je blote voeten ergens opstaan? dat werkt met impedantie/geleidbaarheid.
Warme handen, vochtige handen etc en hoppa zo een paar % verschil omhoog of omlaag....
Zegt dus niets.
 
Je ziet toch of je zakt of niet? Het is niet geijkt maar een richtlijn.
Nee, dat zie je niet.
Alleen t gewicht kan je iets mee. De rest van je data kan je letterlijk helemaal niks mee
 
Ik meet bij een commerciële sportschool op een speciaal apparaat. Ik weet dat het niet accuraat is maar ik kan wel in de gaten houden of ik zak of niet. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan maar begin met cardio. Lager dan 2300 gaan is wel erg weinig.

Toch niet.

kan zijn dat dat toestel nu 20% zegt en volgende week 22% terwijl je in werkelijkheid gezakt bent in%
 
Hmmm ok. Thanx voor de antwoorden. Dan ga ik een meter bestellen.
 
Back
Naar boven