Fitness Seller

4e borstoefening toevoegen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.093
Waardering
8.202
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Elloaa,

Op dit moment ziet mijn chest day er als volgt uit:
- Bench 5x5 (gewicht opbouwen als warming up)
- Incline dumbell press 4x8
- Cable Fly's 3x12 (of 4x 10)

Ik wil graag nog een 4e borst oefening toevoegen en twijfel tussen een dumbell pullover of een incline small chestpress met dumbells. <-- hou dumbells tegen elkaar zodat je meer vanuit je triceps werkt.

Wat raden jullie aan? (2x per week chestday)

groetjessss
 
Waarom wil je zoveel volume op borst doen?
 
Dat was mijn vraag niet xd
 
Nog anders geformuleerd: wat moet je met een "chest day"?
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik zal mijn chest day anders voor je formuleren, ik bedoel een dag waarop ik onder andere chest train, ook triceps en zijkant schouders neem ik mee
 
Doe je daar ook vier oefeningen voor dan?
 
En ik bedoel dus eigenlijk dat ik niet begrijp waarom je een soort split wil doen met allerlei borst oefeningen terwijl je met deze stats gewoon moet kanen en 3x per week full body moet knallen...
 
Zou ook niet meer toevoegen, maar als je toch wat wilt doen zou ik een (bayesian) CABLE fly toevoegen. Geen dumbells. Pullover is technisch een te moeilijke oefening om sterker op te worden, en die andere oefening is veelte bro.
 
Ik zal mijn chest day anders voor je formuleren, ik bedoel een dag waarop ik onder andere chest train, ook triceps en zijkant schouders neem ik mee
Het is dus geen chest-day maar push-day. :)
Als ik dan toch per se zou moeten kiezen dan zou ik de pull over doen, puur vanwege de variatie en het feit dat die andere oefening weinig toevoegt als je al incline dumbbell presses doet.
 
Elloaa,

Op dit moment ziet mijn chest day er als volgt uit:
- Bench 5x5 (gewicht opbouwen als warming up)
- Incline dumbell press 4x8
- Cable Fly's 3x12 (of 4x 10)

Ik wil graag nog een 4e borst oefening toevoegen en twijfel tussen een dumbell pullover of een incline small chestpress met dumbells. <-- hou dumbells tegen elkaar zodat je meer vanuit je triceps werkt.

Wat raden jullie aan? (2x per week chestday)

groetjessss

De 1e is meer een rug- en de 2e meer tricepsoefening. Geen van bijde dus een 4e borstoefening.

Als je een 4e oefening zoek zou ik voor een decline variant gaan.
 
Doritos Dip, zou dips toevoegen aan je schema
 
Oefening voor costal pec fibers zoals een costal tot toevoegen
 
Post je hele trainingsschema eens, dan kunnen we je wat beter helpen
 
Een wat voor oefening? Als je costal tot googled krijg je niks.
Zal wel iets van een pullover variant zijn ofzo? En dan weet ik eigenlijk nog niet wat de TS ermee zou moeten...
 
Een wat voor oefening? Als je costal tot googled krijg je niks.
Bedoelt ie misschien Coastal? als zijnde "kust" .... "Beach" ? :o
Dat was t enige wat ik kon bedenken... maar zal er vast naast zitten.. :engel:
 
Ik wil niet per se opscheppen maar ik doe per week 1 chestoefening, soms 2 (gebeurt zelden, eerste jaren dat ik trainde deed ik wel 2-3 oefeningen per week) en ik press toch nog steeds een maximum werksetje van +- 8*110kg.

Als ik dat lees dan is dat wel wat opschepperig maar ik wil gewoon even polsen waarom sommige hun chest training zo zwaar maken. Meer is niet altijd beter IMO.

Edit: enige verklaring die ik zou kunnen vinden is dat men vooral bezig is met de vorm van borstspieren en daarom zoveel oefeningen doet? Misschien heb ik gewoon super goede tietgenen :trollface:
 
Ik wil niet per se opscheppen maar ik doe per week 1 chestoefening, soms 2 (gebeurt zelden, eerste jaren dat ik trainde deed ik wel 2-3 oefeningen per week) en ik press toch nog steeds een maximum werksetje van +- 8*110kg.

Als ik dat lees dan is dat wel wat opschepperig maar ik wil gewoon even polsen waarom sommige hun chest training zo zwaar maken. Meer is niet altijd beter IMO.

Edit: enige verklaring die ik zou kunnen vinden is dat men vooral bezig is met de vorm van borstspieren en daarom zoveel oefeningen doet? Misschien heb ik gewoon super goede tietgenen :trollface:
Ik vrees dat dat voor de TS wel wat te weinig is, die heeft wel meer wekelijks volume nodig om progressie te maken. Sowieso vind ik dat je op 1m78 en 63 kg andere prioriteiten moet hebben dan je borst "van alle kanten" te pakken.

En ja misschien heb je goede genen, of misschien heb je toch wel slim getraind. :D
 
Back
Naar boven